hmm mangler lige lidt oplysninger om hl2, ~
Fra : Blix

Dato : 17-11-04 22:38

kan se her i gruppen det er kommet ud, men er forvirret.
har selv hl1 + cs, men vil da gerne købe hl2. men hvad er det source? noget
ekstra man skal købe??? cs måske???
bliver bare forvirret når læser alle de indlæg der er om det her i gruppen,
så håber der er en der kan give lidt oplysninger.

hilsen blix

Fra : Uncle Evil@home

Dato : 17-11-04 22:47

Blix wrote:
> [...]
> bliver bare forvirret når læser alle de indlæg der er om det her i gruppen,
> så håber der er en der kan give lidt oplysninger.

Source er den nye grafikmotor som HL2 er lavet på - CS:Source er CS på
den nye motor, og HL:Source er det gamle HL på den nye motor -samme
historie dog.
Køber du HL i standard versionen, får du CS:Source med, HL:Source og
DOD:Source koster ekstra, og mht. HL:S, så synes jeg ikke det er pengene
værd -det er bare marketing, og det virkede :)
Håber du blev klogere, ellers kig her: http://www.steampowered.com/
Mvh. Jakob Færch-Jensen

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 17-11-04 23:20

"Blix" wrote

> kan se her i gruppen det er kommet ud, men er forvirret.
> har selv hl1 + cs, men vil da gerne købe hl2. men hvad er det source?
> noget
> ekstra man skal købe??? cs måske???

Valve har lavet en ny spilmotor som de har valgt at kalde Source
http://www.valvesoftware.com/sourcelicense/

Her er lidt historie om udviklingen af HL2
http://www.gamespot.com/features/6112889/

> bliver bare forvirret når læser alle de indlæg der er om det her i
> gruppen,
> så håber der er en der kan give lidt oplysninger.

HL2 giver den fulde oplevelse omkring den nye engine

CS:Source er egentlig gammel vin på nye flasker hvor en del (imho) er vundet
ved dekanteringen
Textures/grafik er opdateret

DOD:Source? Bliver nok ca det samme

HL:Source har ikke ændret sig væsentlig fra den gamle version
http://www.gamespot.com/pc/action/halflife2/preview_6113316.html

Konverteringen fra de gamle HL versioner til den nye engine er tildels lavet
for at demonstrere hvordan man kan opgradere gamle HL mods til den nye HL2
engine uden de store sværdslag

- Peter

Fra : Brian Hansen

Dato : 18-11-04 03:41

"Peter Lykkegaard" <polonline@hotmail.com> wrote in message news:30213pF2qp739U1@uni-berlin.de...
<cut>

> HL:Source har ikke ændret sig væsentlig fra den gamle version
> http://www.gamespot.com/pc/action/halflife2/preview_6113316.html

Hmm, var lige en del af billederne igennem, men er der overhoved nogen forskel?
Havde sådan et eller andet sted set frem til det nye/gamle HL, da jeg endnu ikke har
gennemført det, så havde egentlig forstillet mig en grafisk forskel, men jeg kan godt nok
ikke se nogen, what so ever. Eller er det bare mig?

Mvh

Brian Hansen

Fra : Uncle Evil@home

Dato : 18-11-04 08:58

Brian Hansen wrote:

> [...]
> gennemført det, så havde egentlig forstillet mig en grafisk forskel, men jeg kan godt nok
> ikke se nogen, what so ever. Eller er det bare mig?

Nej, det er ikke bare dig... jeg blev også noget skuffet over det, det
er tilsyneladende vand-effekter og ragdoll-effekter der er den mest
markante forskel -resten ligner til forveksling sig selv, så imho kan du
ligeså godt spille det gamle HL istedet for HL:S

Cheers
/Jakob Færch-Jensen

Fra : David Lebech

Dato : 18-11-04 14:34

"Uncle Evil@home" <jafj_usenet@hotmail.HAHA.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> forskel -resten ligner til forveksling sig selv, så imho kan du ligeså
> godt spille det gamle HL istedet for HL:S

Til gengæld kan man hoppe frem i kapitlerne, og hvis man nu HAR HL:S, er der
da ingen grund til at spille det gamle. Lidt forbedringer har også ret (og
så ser vandet jo også forbandet godt ud :)

Bonusinfo: Jeg så nogle mod-folk, som sagde, at de ville lave et total
rebuild af HL til source motoren. Om det bliver bedre end HL:S er ikke til
at sige, men det lyder da spændende :)

Mvh
David Lebech

Fra : Blix

Dato : 18-11-04 19:22

takker alle jer, nu blev jeg da lidt klogere :)