HL2 - hvordan aktiveres konsollen?
Fra : Allan Toft

Dato : 17-11-04 17:42

Jeg er kommet til en bane hvor der vrimler ind med soldater og hvor jeg bare
ikke kan komme videre.

Så er der jo ikke andet at gøre end at prøve med lidt snyd.

Har aktiveret dev mode under options dvs ~ men jeg har prøvet alle knapper
og der sker bare minus.

Så er der nogen der har fundet ud af hvordan man aktiverer consollen så der
kan snydes?

fandt cheats her:
http://www.megagames.com/megacheats/H/pc-3594.shtml

/allan

Fra : Ukendt

Dato : 17-11-04 17:58

> [...]
> og der sker bare minus.
>
> Så er der nogen der har fundet ud af hvordan man aktiverer consollen så

Selvfølgelig kan det lade sig gøre at komme igennem denne bane, det er bare
at prøve igen og igen.
Du skal da ikke snyde allerede nu gennemfør spillet og snyd så bagefter.

Kim Michael Larsen

kimila snabel a mail dot dk

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 17-11-04 19:22

In article <419b82fa$0$268$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, Kim Michael Larsen wrote:
> Selvfølgelig kan det lade sig gøre at komme igennem denne bane, det er bare
> at prøve igen og igen.
> Du skal da ikke snyde allerede nu gennemfør spillet og snyd så bagefter.

Men det er netop det der er problemet med Half-Life serien.
Der er for mange dovne læs der ikke gider at komme ærligt til en
sejr. De mener snydd er vejen frem.

Fra : Simon Skarum

Dato : 17-11-04 21:49

"Kim Michael Larsen" skrev i en meddelelse...
> Du skal da ikke snyde allerede nu gennemfør spillet og snyd så bagefter.

Enig, selvom jeg er godt træt af at falde ned fra den forpulede bor ;).
Tålmodighed? Hvad er det?
Snyder dog ikke skal det lige siges...
Ellers er der jo kun at sige at det nok er det fedeste spil jeg nogensinde
har spillet. Det er virkeligt gennemført og og rag-doll effekten er virkelig
realistisk.
Når jeg er færdig med det, må jeg jo i gang med Half-Life: Source... (er man
nørd eller ej)

Mvh. Simon

Fra : Uncle Evil@home

Dato : 17-11-04 21:55

Kim Michael Larsen wrote:

> Selvfølgelig kan det lade sig gøre at komme igennem denne bane, det er bare
> at prøve igen og igen.
> Du skal da ikke snyde allerede nu gennemfør spillet og snyd så bagefter.

-men når det så er sagt, så kan man bruge konsollen til ganske mange
andre ting, så hvis du ved hvordan man evt. binder den til en tast,
eller blot ved hvilken tast den er bundet til som standard på et dansk
tastatur, gider du så ikke spill the beans?
Jeg har p.t. nogle heftige lydproblemer, og diskussionerne på
hlfallout.net foreslår bl.a. at man hiver konsollen ned umiddelbart
efter problemet har været der, eller gerne imens, for at se hvad spillet
meddeler -men det er jo svært når jeg ikke kan finde den...
Så hvis du ved det, så hit mæ'et

-og om Allan snyder må jo være hans hovedpine :) -jeg synes også at det
spolerer oplevelsen ud over alle grænser, men to each his own...
Kan huske dengang hittet var Diablo I, og alle snød for vildt på
battle.net :(
Jeg prøvede så selv med en trainer, der boostede min mand ud over alle
grænser, og iøvrigt spolerede det sjove ved at spille, da jeg jo kunne
nakke alt og alle -siden da har jeg syntes det var noget pjat...

Mvh. Jakob Færch-Jensen

Fra : Stærk Tobak

Dato : 17-11-04 23:04

On Wed, 17 Nov 2004 21:55:12 +0100, "Uncle Evil@home"
<jafj_usenet@hotmail.HAHA.com> wrote in dk.spil.computer:

>Så hvis du ved det, så hit mæ'et

Ind i "options" / "keyborad" / "advanced", der finder du det. Problemet er bare
så vidt jeg kan se, at ~ ikke fungere derfor har jeg i config.cfg lavet en ny
linie, obs. ikke ændret den gamle, til bind "m" "toggleconsole".

Desuden kan man lave en autoexec.cfg med tweak-koder til spillet.
Skal ligge samme sted son config.cfg

--
Gerner

Folk med stress bruger planlægningskalendere.
Folk der bruger planlægningskalendere får stress.
(denne signatur er beskyttet mod kommentarer).

Fra : Uncle Evil@home

Dato : 17-11-04 23:17

Stærk Tobak wrote:

> [...]
> så vidt jeg kan se, at ~ ikke fungere derfor har jeg i config.cfg lavet en ny
> linie, obs. ikke ændret den gamle, til bind "m" "toggleconsole".

Ja, det var også mit problem -normalt sidder den jo på ½-tasten, men
ikke her, så jeg ledte efter en måde at binde den på. Tak for'et..

> Desuden kan man lave en autoexec.cfg med tweak-koder til spillet.
> Skal ligge samme sted son config.cfg

Yep, men jeg vil gerne kunne teste evt. tweaks vha konsollen, /inden/
jeg smider dem i en autoexec.cfg

Tak for hjælpen, jeg vil straks gå igang med at rode med det :)

Mvh. Jakob Færch-Jensen

Fra : Stærk Tobak

Dato : 18-11-04 11:24

On Wed, 17 Nov 2004 23:17:29 +0100, "Uncle Evil@home"
<jafj_usenet@hotmail.HAHA.com> wrote in dk.spil.computer:

>Ja, det var også mit problem -normalt sidder den jo på ½-tasten, men
>ikke her, så jeg ledte efter en måde at binde den på. Tak for'et..

Det tegn jeg kan udrede der er brugt er shift "´", den ved siden af
tilbagetasten eller den sidste i taltasterækken. Problemet med den tast er at
tegnet først "bliver aktivt" når der trykkes på ydeligere en tast.
Jeg fik et problem da jeg blot ændrede tegnet med "½", for at få den sædvanlige
placering. Husk at tage en backup af den originale config.

>Yep, men jeg vil gerne kunne teste evt. tweaks vha konsollen, /inden/
>jeg smider dem i en autoexec.cfg

Jeps, der er den naturlige måde at gøre det på, så man ikke har en fejlfyldt
autoexec.
Desuden skal man have adgang til consollen for at lave en demo f.eks.

Fra : Uncle Evil@home

Dato : 18-11-04 11:49

Stærk Tobak wrote:

> [...]
> Jeg fik et problem da jeg blot ændrede tegnet med "½", for at få den sædvanlige
> placering. Husk at tage en backup af den originale config.

Hehe... jeg gjorde præcis det samme, selvom du havde sagt at jeg blot
skulle lave en ny linje -sku' jo lige se hvad der skete... -jeg tog
backup af config.cfg og ændrede til "½" istedet for at tilføje den som
ny linje. Det er da mærkeligt at man ikke kan binde den tast, det fatter
jeg ikke helt... hmm...

Desuden, og det er jo lidt sjov -forsøger man at trykke "shift" + "´"
mens man sidder i buggy'en, ja, så går tingene pludselig stærkt... ;v)

Nå, tilbage til spillet...

Cheers
/Jakob

Fra : Rasmus Bertelsen

Dato : 18-11-04 11:57

"Allan Toft" <allan.toft@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og der sker bare minus.
>
> Så er der nogen der har fundet ud af hvordan man aktiverer consollen så

Foerst skal man vaelge engelsk-amerikansk tastur layout fra
sprogtjenester og sprog nede i vaerktojslinien sprog. Det skal saa
vaelges som det sprog der skal bruges naar computeren starter.
Derefter skal man klikke paa egenskaber for Half-Life 2 paa
skrivebordet og tilfoeje -console til det der staar i Destination.
Hvilket saa vil se saadan ud:
C:\Programmer\Valve\Steam\Steam.exe -applaunch 220 -console.
Naar man saa starter Half-Life 2 op, kan man kalde consollen frem
inde i spillet ved at trykke paa tasten lige over tabulator tasten, altsaa
paragraf tasten. I consollen skal man saa taste sv_cheats 1 saa kan man
taste de
forskellige koder. Husk at naar amerikansk tastatur er indlaest skal man
taste
+-tegnet og shift samtidig for at faa _tegnet.
Haaber dette var en hjaelp.

Mvh,
Rasmus Bertelsen

Fra : polpot

Dato : 22-11-04 20:02

> [...]
man
> taste
> +-tegnet og shift samtidig for at faa _tegnet.

hej rasmus, mener du at man skal så feks skrive

sv_cheats 1impulse101

eller skal det stå sådan

sv_impulse101 1

mvh
polpot

http://www.kandu.dk/

Fra : Stærk Tobak

Dato : 22-11-04 21:05

On Mon, 22 Nov 2004 19:02:24 GMT, "polpot" <polpot.news@kandu.dk> wrote in
dk.spil.computer:

>man

>hej rasmus, mener du at man skal så feks skrive
>
>sv_cheats 1impulse101
>
>eller skal det stå sådan
>
>sv_impulse101 1
>

>mvh
>polpot

Når du har consol nede og begynder at skrive noget så hjælpe consolpanelet med
resten, skriv ikke mere end consolpanelet foreslår. Bortset fra variabler.

Fra : PerX ...

Dato : 19-11-04 03:52

In article <419b7f51$0$239$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
allan.toft@webspeed.dk says...
> [...]
>
> Så er der jo ikke andet at gøre end at prøve med lidt snyd.
>
> Har aktiveret dev mode under options dvs ~ men jeg har prøvet alle knapper

Fordi valve er nogle idioter - på amerikanske tastaturer sidder ~ på en
enkelt tast, men det gør den jo ikke hos os andre - vi skal trykke flere
taster og derfor virker det ikke - den skal omdefineres til noget andet.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 19-11-04 08:05

"PerX ..." wrote

> Fordi valve er nogle idioter - på amerikanske tastaturer sidder ~ på en
> enkelt tast, men det gør den jo ikke hos os andre - vi skal trykke flere
> taster og derfor virker det ikke - den skal omdefineres til noget andet.

NB! Det er ikke kun Valve der bruger ~ til consolen
Alle spil der har reminisenser fra den gamle quake engine bruger ~

- Peter

Fra : Stærk Tobak

Dato : 19-11-04 11:52

On Fri, 19 Nov 2004 08:05:13 +0100, "Peter Lykkegaard" <polonline@hotmail.com>
wrote in dk.spil.computer:

>"PerX ..." wrote

>NB! Det er ikke kun Valve der bruger ~ til consolen
>Alle spil der har reminisenser fra den gamle quake engine bruger ~

Og så er det ikke engang den de bruger i configfilen.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 19-11-04 11:56

"Stærk Tobak" wrote

> Og så er det ikke engang den de bruger i configfilen.

Øhh?

Hvad har de i config filen?

Jeg har ikke lige noget steam/hl2 på den her maskine

- Peter

Fra : Sven

Dato : 19-11-04 14:58

> Øhh?
>
> Hvad har de i config filen?

Sådan ser linien ud i min config.cfg:

bind "`" "toggleconsole"

Sven

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 19-11-04 15:13

"Sven" wrote

> Sådan ser linien ud i min config.cfg:
>
> bind "`" "toggleconsole"

Ahh, muligvis en elendig oversætter for den europæiske version?
Findes det tegn overhovedet på et US keyboard layout?

- Peter

Fra : Stærk Tobak

Dato : 20-11-04 01:24

On Fri, 19 Nov 2004 15:12:34 +0100, "Peter Lykkegaard" <polonline@hotmail.com>
wrote in dk.spil.computer:

>"Sven" wrote

>Ahh, muligvis en elendig oversætter for den europæiske version?
>Findes det tegn overhovedet på et US keyboard layout?

us keyboard `, jeps den passer med ½ tangenten, så det skal nok passe man skal
ændre keyboardlayout før den den bind key virker i spillet.
Shift ½ = ~ på us keys, men der skal altså ikke bruges shift for at få ` til
consolpanel.
Men det er steam config filen, hvad den er på cdudgaven ved jeg ikke, men måske
~.

Fra : Stærk Tobak

Dato : 20-11-04 01:15

` <---- en apostrof.

Fra : PerX ...

Dato : 22-11-04 18:50

In article <305k9dF2sg718U1@uni-berlin.de>, polonline@hotmail.com
says...
> "PerX ..." wrote

> NB! Det er ikke kun Valve der bruger ~ til consolen
> Alle spil der har reminisenser fra den gamle quake engine bruger ~

Yep - det er også ok - jeg trykker altid på tasten til venstre for 1 for
at se om det virker - som regl gør det ikke :)