Apparatur der kan suge luft ud af poser?
Fra : RpR

Dato : 17-11-04 15:46

Davs NG

Jeg har engang set et apparatur hvor man stikker enden af posen ind, så
suger den luften ud (vakuum), hvorefter den svejser posen til i enden. Det
er jo praktisk hvis man f.eks. skal slagte en hel ko og stoppe den i
fryseren

Hvor pokker opdriver jeg sådan et apparat?

Beklager hvis det er den forkerte gruppe, fandt ikke nogen der passede
bedre.

--

- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine

Fra : Hauge

Dato : 17-11-04 16:29

Hejsa
RpR wrote:
> [...]
> så suger den luften ud (vakuum), hvorefter den svejser posen til i
> enden. Det er jo praktisk hvis man f.eks. skal slagte en hel ko og

Måske smarte, men det tager en krig at syge luften ud, så den hele ko vil
nok gå i forrådnelse inden du er færdig med at pakke ind.

> Hvor pokker opdriver jeg sådan et apparat?

For 10 år siden, købte jeg min i Føtex.

> Beklager hvis det er den forkerte gruppe, fandt ikke nogen der passede
> bedre.

Helt ved siden af tror jeg ikke det er ;)

Mvh Hauge

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 17-11-04 16:48

On Wed, 17 Nov 2004 15:46:16 +0100, "RpR" <rpr@mopedgallery.dk> wrote:

> [...]
>fryseren
>
>Hvor pokker opdriver jeg sådan et apparat?

Kigger i kosteskabet - der står din støvsuger Sammensvejsningen
kan du lave med kanten af et varmt strygejern el. lign..

Men du tænker nok på sådan en TV-Shop-dims her:
http://www.erlebnisladen.de/cgi-bin/internationalshop/iboshop.pl?showd600,,282

(aner ikke hvor og om den kan købes i Danmark)

>Beklager hvis det er den forkerte gruppe, fandt ikke nogen der passede
>bedre.

du er på rette sted

Fra : Karina[6600]

Dato : 17-11-04 23:05

> Men du tænker nok på sådan en TV-Shop-dims her:

http://www.erlebnisladen.de/cgi-bin/internationalshop/iboshop.pl?showd600,,2
82

> (aner ikke hvor og om den kan købes i Danmark)

her er den i DKK http://makeashorterlink.com/?L29E52EC9

mvh karina

Fra : Q

Dato : 18-11-04 07:30

"RpR" <rpr@mopedgallery.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fryseren
>
> Hvor pokker opdriver jeg sådan et apparat?

Brug en støvsuger til at suge luften ud og brug strips til at lukke poserne.
Det er væsentligt hurtigere end at bruge vakuumpak.. Hvis du alligevel
fryser tingene og regner med at bruge dem indenfor nærmeste fremtid ( altså
ikke gemme dem i flere år ) er der ikke nogen grund til at investere i dyrt
og langsomt maskineri og bruge specielle plasticposer..

Hvis du vil være rigtig proff. amatør kan du bruge støvsuger + strips
metoden kombineret med Cryovac krympeposer ... fyld og luk posen.. Herefter
skolder du posen med nær kogende vand i et par sekunder...

For at relatere det til virkeligheden kan jeg informere om at man pakker
store mængder ost på den måde..

www.hwl.dk burde kunne skaffe Cryovac krympeposer til dig..

/peter

/peter

Fra : Bo Warming

Dato : 18-11-04 08:47

> [...]
> fryseren
>
> Hvor pokker opdriver jeg sådan et apparat?

Du får aldrig al ilt ud af kødet - og vakuum er bare smart ved
MASSEPRODUKTION på et slagteri

Stryg luften ud med hænderne, fold tæt, mas og forsegl med tape, og læg et
gummibånd omkring - så har du opnået 99% af den gevinst du kan opnå med
dyrt apparatur.