iPod og iTunes
Fra : Martin Ammentorp

Dato : 16-11-04 21:15

I morgen kommer min 40GB iPod - derfor et spørgsmål:

Når jeg har overført mit bibliotek fra mac'en, kan jeg så slette det? Og
for fremtiden rippe de CD'er jeg ønsker og overføre til iPod'en uden at
slette alt det andet?

(Det forekommer mig at have hørt noget om sync - det betyder vel, at
hvis noget slettes på mac slettes det på iPod'en ved næste
synkronisering. Og så er man mao nødt til at have to kæmpebiblioteker)

på forhånd tak

Martin

--
MA @ 55.01.46N/11.50.39E - www.ammentorp.org - fjern xyz fra mailadresse

-- and don't forget to boogie

Fra : Ole Jensen

Dato : 16-11-04 21:27

Martin Ammentorp <martin@xyzammentorp.org> wrote:

> [...]
> hvis noget slettes på mac slettes det på iPod'en ved næste
> synkronisering. Og så er man mao nødt til at have to kæmpebiblioteker)

Tror du nu det er en god idé. Der kan jo ske noget med din iPod, så den
skal omformatteres, og så kan du begynde forfra. En harddisk kan jo gå i
stykker, og iPod'en kan jo blive væk.
Tænk på hvor meget arbejde der ligger i at skulle rippe alle dine CD'er
igen.

Men bortset fra det, så kan man godt. Du kan slå automatisk
synkronisering fra i iTunes.

Du kunne måske også lave en backup af dit musikblibliotek, så det ikke
fylder på din Mac.

Ole-J
Jeg er ikke ekspert - selvom jeg ofte udtaler mig som sådan

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 16-11-04 21:42

Ole Jensen <newsplus@oleswebsite.dk> wrote:

> Du kunne måske også lave en backup af dit musikblibliotek, så det ikke
> fylder på din Mac.

Jada - indrømmer - jeg er en bangebuks: Har altid backet up (siden 89) -
og har endda haft glæde af det et par gange. Selv konen er begyndt at
backe up efter hun mistede en uges arbejde for 9 år siden....

tak for hjælpen - du besvarede mit spørgsmål - med et svar jeg havde
håbet på.

venlig hilsen

Martin

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 17-11-04 20:20

Ole Jensen <newsplus@oleswebsite.dk> wrote:

> Men bortset fra det, så kan man godt. Du kan slå automatisk
> synkronisering fra i iTunes.

Har lige fundet RipToiTunes - et script der kan rippe cd'er direkte til
iPod'en (ok, de kommer ind i iTunes, men slettes automatisk)

-- og hvor er den altså lækker min nye iPod 40GB

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 17-11-04 22:04

Martin Ammentorp <martin@xyzammentorp.org> wrote:

> Har lige fundet RipToiTunes

Hmm - jeg havde vist travlt med at rippe: Rip To iPod hedder det
selvflg.