Opskrift på american cookies søges
Fra : Dorte

Dato : 17-05-01 13:41

Hej!

Jeg søger en god og nem opskrift på american cookies. De skal være med
chokoladestykker, men også med kakao, så de er altså er brune.

Hilsen Dorte

Fra : Queenie

Dato : 17-05-01 23:56

"Dorte" skrev d. 17-05-01 13:41 dette indlæg :
> Hej!
>
> Jeg søger en god og nem opskrift på american cookies. De skal være med
> chokoladestykker, men også med kakao, så de er altså er brune.
>
> Hilsen Dorte

Hej Dorte
Dette er min islandske gudmors opskrift på chokolate chip cookies .. Jeg ved det lyder mærkeligt, men efter at have boet i USA i et stykke tid kan jeg kun sige, at denne opskrift slår alt Jeg bliver altid nødt til at lave 4 portioner til jul .. også i USA lol

150 g smør ell margarine
100 g sukker
100 g mørk farin
1 tsk vaniliesukker
1 æg
2 spsk cacao
160 g mel
50 g grofthakkede mandler
50 g grofthakket chokolade
½ tsk natron

Rør smør, sukker og farin sammen og tilsæt vanilie. Bland mandler, chokolade og natron i melet og kom det i dejfadet. Rør dejen sammen og sæt dem i små toppe på en smurt bageplade.
Bag kagerne ved 200 grader i ca 6 - 7 min. Svales på bagerist.

Jeg putter altid dobbelt op mandler og chokolade i lol

Håber du kan bruge den

http://www.kandu.dk/

Fra : Dorte

Dato : 19-05-01 09:18

Tusind tak for opskriften. Jeg har allerede printet den ud og den skal
afprøves i dag.

Hilsen Dorte

Fra : Jens

Dato : 18-05-01 07:32

Dorte wrote:

> Hej!
>
> Jeg søger en god og nem opskrift på american cookies. De skal være med
> chokoladestykker, men også med kakao, så de er altså er brune.
>
> Hilsen Dorte

Jeg har en "kanon" opskrift. Jeg skal nok grave den frem. Der indgår
salt i opskriften, det giver en helt "rigtig" smag. (Men ellers ligner
den vidst Queenie's opskrift.

/Jens