Aprilia Sonic
Fra : Nikolaj Bøgh-Nederma~

Dato : 17-05-01 12:53

Nogen der ved hvad dyse-størrelse der sidder i karburatoren fra ny af? Og
hvor stor er cylinderen...? Det er altså når man køber en ny en (jeg har
selv en, og jeg skal bare vide hvad original-delene er) Det er fordi jeg vil
skære blindrøret af, og så skal jeg jo nok have en større dyse i.. Nogen der
ved hvilken størrelse der vil passe ?

På forhånd tak

MVH

Nikolaj

Fra : Brian Petersen

Dato : 17-05-01 14:22

"Nikolaj Bøgh-Nedermark" <nikolajbn@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Nogen der ved hvad dyse-størrelse der sidder i karburatoren fra ny af?

Mener at den er 72.

>Og hvor stor er cylinderen...? Det er altså når man køber en ny en (jeg har
> selv en, og jeg skal bare vide hvad original-delene er)

Den er 40mm

Det er fordi jeg vil
> skære blindrøret af, og så skal jeg jo nok have en større dyse i.. Nogen
der
> ved hvilken størrelse der vil passe ?

Det er ikke nødvendigt at skifte dyse.

Mvh
Dino@Sonic

Fra : Nikolaj Bøgh-Nederma~

Dato : 17-05-01 17:21

Tusind tak for hjælpen...
Hvor meget giver det egenligt hvis man tager blindrøret?
Hvis nu jeg sætter en 48mm cylinder i, hvad for en dyse-størrelse skal jeg
så have i?
Ved du/I så også hvad for en størrelse luftfilter/powerfilter der passer til
en Sonic? Der er jo alt lige fra Ø15mm til Ø35mm... Og hvad er forskellen på
et luftfilter og et powerfilter? Får man ikke en sejere lyd, hvis man sætter
en af delene på?

MVH

Nikolaj ! :)