iBook i politiken...
Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 17-05-01 11:41

Det er s'gu sjovt at læse om mac i de normalt wintel-orienterede medier
- altid tages der forbehold for det ene eller andet! Bla. kritiserer
Politiken at iBook'en er for tung og dyr... hmmm? Men de gi'r den da 4
ud af 5 stjerner - og det er vel ik' så ring' endda?!

--
mvh Jesper (gad vide hvad det fører til)

Biddet > http://go.to/biddet
Mong Prod. > http://zap.to/mong

Fra : Mikael Kern

Dato : 17-05-01 13:28

Jesper Møller-Fink wrote:
>Bla. kritiserer Politiken at iBook'en er for tung og dyr...

Ja, hvad er det mon i sammenligning med? Jeg vil gerne høre om de mange
lettere (eller billigere) bærbare.
mvh Mikael Kern

--
----------
Mikael Kern - EFP/ENG/OB - Steadicam Owner/Operator - Lighting Cameraman

Fra : Michael Florentin Ni~

Dato : 17-05-01 13:58

In article <1etjxqc.1j7azai1humqioN%jmfink@mac.com>,
jmfink@mac.com (Jesper Møller-Fink) wrote:

> [...]
> Politiken at iBook'en er for tung og dyr... hmmm? Men de gi'r den da 4
> ud af 5 stjerner - og det er vel ik' så ring' endda?!

<rant>
Jeg bliver en gang imellem så træt af at læse Politikens Internet
sektion. Det er tydeligt, at sektionen er skrevet af journalister
(doh!) og ikke af folk, der synes, at det der med computere er skide
spændende. Artiklerne (eller hvert fald dem jeg læser) er generelt ret
overfladiske og vidner ikke meget om ekstensiv hands-on erfaring. For
eksempel virkede den noget kønsløse anmeldelse af MacOS X på mig mere
som en genfortælling af common knowledge fra nettet, end af at
anmelderen virkelig har prøvet at arbejde med systemet og har noget at
rapportere ude fra frontlinien.

Ligeledes kan det irritere mig med alle de små faktuelle fejl, som måske
ikke betyder det store, men giver indtrykket, at journalisten ikke
rigtigt har tjek på det han skriver om. Fx to hurtige fra dagens
Politiken om DVD Audio/SACD: "De har f.eks. en væsentligt højere
samplingfrekvens [...]. Og også frekvensområdet er forøget" (ja, det ene
implicerer lissom det andet), eller nekrologen over Douglas Adams "For
42 er nemlig intet ringere end svaret på spørgsmålet: »Hvad er meningen
med livet, universet og alting?«." (nej, hele joken er jo, hvad
spørgsmålet er). Ikke store ting, men jeg spørger mig selv: Har Henrik
Palle læst Håndbog for vakse galaxeblaffere for nyligt?

Jeg har respekt for at Politiken gerne vil henvende sig til et bredt
publikum, og derfor bliver nødt til at skrue ned for det tekniske
indhold, men jeg synes, de til tider går over grænsen og taler ned til
folk - de må også indse, at lige meget hvor meget de skruer ned for
niveauet, er der en gruppe mennesker, de ikke vil kunne få i tale
(spoiler: dem der ikke er interesseret i sådan noget med EDB).

Jeg havde samme oplevelse med iBook-anmeldelsen(/kommentaren?
whatever...), men jeg har den ikke lige foran mig, så jeg kan ikke
brokke mig over noget konkret.
</rant>

Sorry for den lidt offtopic svada...

-mf

--
-mf = Michael Florentin Nielsen = erik@itu.dk

Fra : Martin Petersen

Dato : 17-05-01 14:01

Jesper Møller-Fink <jmfink@mac.com> wrote:

> [...]
> Politiken at iBook'en er for tung og dyr... hmmm? Men de gi'r den da 4
> ud af 5 stjerner - og det er vel ik' så ring' endda?!

Og apropos: Jeg har aldrig set så mange mac'er i dansk TV som i DRTVs
18.30 nyheder i går. Det var i et indslag fra en reklamebureau der havde
lavet email-stop fra 10-15.

Man så stribevis af iMac'er i alle farver, mindst en powerbook mm.
Jeg lagde mig straks ned foran kassen og kyssede gulvtæppet!

Martin

Fra : Jonas C. Voss

Dato : 17-05-01 14:47

Martin Petersen <martinmarius@petersen.mail.dk> wrote:

> Man så stribevis af iMac'er i alle farver, mindst en powerbook mm.
> Jeg lagde mig straks ned foran kassen og kyssede gulvtæppet!

Ja, fantastisk indslag, G3'ere, Wall Street's, Pismo's og iMacs i en
lind strøm. - det lignede nærmest bevidst "product placement" fra
apple's side

--
MVH Jonas

'It's just a job. Grass grows, birds fly, waves pound the sand.
I beat people up.' [Muhammed Ali, 1977]