gåsebillelarver
Fra : Michael - DK

Dato : 17-05-01 08:25

Hej,

Er der nogen der ligesom mig har fået et totalangreb af gåsebillelarver. De
æder rodnettet til græsplænen. Det er nu tredje år vi har dem. Jeg har nu
prøvet at sprøjte med Perfektion for at få has på dem.
Er der nogen der har erfaring med dette - hjælper det overhovedet eller skal
jeg ud med en hammer og slå dem i hovedet.
mvh
Michael

Fra : Per A. Hansen

Dato : 17-05-01 19:07

Michael - DK <m.lauth"nospam"@get2net.dk> skrev i en
> [...]
skal
> jeg ud med en hammer og slå dem i hovedet.
Der er desværre ingen effektive midler mod hverhen Gåsebiller eller
dens nære slægtning - Oldenborren.
Opgiv kampen og glæd dig over, at larven kun er i jorden 1 år.

Per A. Hansen

Fra : Johan Myhre Andersen

Dato : 17-05-01 22:50

Michael - DK wrote:

> [...]
> Er der nogen der har erfaring med dette - hjælper det overhovedet eller skal
> jeg ud med en hammer og slå dem i hovedet.

Du kan også sende 50 millioner Heterorhabditis sp. efter dem... :)
Jeg kom tilfældigt forbi en hjemmeside med biologisk
skadedyrsbekæmpelse: http://www.bioplant.dk/bioplantdk/index.htm
Disse Heterorhabditis skulle være en slags nematoder, hvad det så ellers
er.
De laver også mariehøne larver og andet kryb, der spiser bladlus for
eksempel.

--Johan