www.Thai-food.dk
Fra : Thai-food

Dato : 17-05-01 07:29

Nyt design og nye opskrifter !!!! www.Thai-food.dk siten er non
commercial....

Alle opskrifter på siden er gratis , få en oplevelse !!!

Fra : Peter Westh

Dato : 17-05-01 09:10

"Thai-food" <Kim@Afro.dk> skrev i en meddelelse

> Nyt design og nye opskrifter !!!! www.Thai-food.dk siten er non
> commercial....

Jeg skal ikke kunne sige om de nye opskrifter ser liges så gode ud som de
gamle, for de er helt umulige at læse med det nye baggrundtapet. Må jeg
henvise til http://www.informationsbasen.dk/design/tips/tipsf.htm . Thumbs
down!

FUT dk.edb.internet.webdesign.ris+ros

Peter

Fra : fhe

Dato : 18-05-01 11:18

Det var dog forfærdeligt - jeg kan ikke engang læse hvad der står på
knapperne.
Det er da godt at den ikke er kommerciel, siden. For man kan formentligt
ikke få en levevej ud af dette!!

Flemming

Peter Westh <pwesth@hum.ku.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9e010d$bg9k$1@ID-62221.news.dfncis.de...

Fra : Thai-food

Dato : 19-05-01 13:25

Så flemming så har jeg reddet dig fra at få briller , nu har jeg udskiftet
knapperne så selv den mest svagtseende muldvarper også kan se hvad der
står... Det er heller ikke alle det klæder at være optisk udfordret !!!!

Kim

Fra : mola

Dato : 20-05-01 21:33

> [...]
> knapperne så selv den mest svagtseende muldvarper også kan se hvad der
> står... Det er heller ikke alle det klæder at være optisk udfordret !!!!

Kære Kim

Ih hvor er det synd, for det er ellers et godt initiativ. Du har et indhold
til dine sider - tror jeg nok(?), men du har gjort en effektiv indsats for
at fratage os muligheden for at finde ud af det.

Hvilke overvejelser har du gjort dig mht valg af baggrund??? Den er EKSTREMT
dominerende. Jeg ville måske kunne associere den med en side for
bjergbestigning, men thaimad??? Er det fordi det giver hård mave, eller
hvad?

Nu kan man læse hvad der står på knapperne, men hvad med dine tekster i
hovedrammen? Men de er måske ikke værd at læse, siden du så indædt forsøger
at skjule dem for os med din bjergvæg? Se at få smidt den ad h...... til !!!
Og det kan ikke gå for stærkt !

Din side vil yderligere kunne vinde ved at fjerne top- og bundramme. Igen,
hvilke overvejelser har du gjort dig? Jeg kan ikke se noget formål, men
måske der er et (helst to)?

Drop animationen af gif'erne. De ville klæde siden meget bedre, hvis de var
statiske. Men tak fordi du fjernede flammekasteren...

Men nu skal jeg heller ikke være for hård ved dig, selv om jeg er en
brilleabe, mulvarp etc. Vi har alle været nybegyndere og vi har alle lavet
noget bæ. Og skam få den der hævder det modsatte.

Så start med at rette ovenstående, indtag en god stor portion selvkritik, og
arbejd så videre derfra. Så har siden dog i det mindste fået en chance.

mvh
mola

Fra : Thai-food

Dato : 21-05-01 19:56

Jeg har brugt en skriftype som der er let læseligt , den hedder PLUM MT men
den er åbenbart ikke standart i alle maskiner , så vælger den en anden i
stedet , men hvis du kan fortælle mig hvordan man fastfryser skriftypen til
baggrunden så skal du da være velkommen...

Kim

--
www.afro.dk
www.thai-food.dk

Fra : Peter Westh

Dato : 21-05-01 20:07

> [...]
til
> baggrunden så skal du da være velkommen...

Problemet er IMHO at baggrunden er så mørk, at der ikke er ærig stor
kontrastvirkning mellem skrift og baggrund. Gør den enten lysere eller giv
den en farvetone.

Det *er* muligt at indlejre skrifttyper i websiden, således at siden vises
rigtigt selvom skrifttypen ikke er intalleret på klientens pc, ved hjælp af
Microsoft WEFT:

http://www.microsoft.com/typography/web/embedding/weft3/default.htm?fname=%2
0&fsize=

- men det gør selvsagt siden tung og kan næppe anbefales. Det er nemmere at
angive en alternativvskrifttype, det skulle kunne lade sig gøre i Frontpage.

MVH

Peter

Fra : mola

Dato : 21-05-01 21:44

> [...]
til
> baggrunden så skal du da være velkommen...

Fx. som gif. Men det er absolut ikke anbefalelsesværdigt.

Men hvorfor er den baggrund så vigtig? Og de fleste hjemmesider (og måske
især deres brugere) er bedst tjent med de skrifttyper der er nogenlunde
standard (fx. arial, verdana, helvetica, times new roman, times). Som
minimum bør man også altid angive enten "serif" eller "sans-serif" som
alternativ til den valgte skrifttype. Derefter bør du betragte din side med
disse alternativer. Nogenlunde sådan vil langt de fleste af dine besøgende
nemlig se den.

Prøv at ændre skrifttypen til Times New Roman (den burde du have) og se så
siden i din browser. Så ser du den som jeg (og sikkert de fleste af de andre
1000 besøgende) har set den. De skrifttyper der er nævnt ovenfor er
nogenlunde sikre, dvs. at der er en stor del af dine besøgende der vil få
skrifttypen vist korrekt når de besøger din side.

Men kig dig omkring på diverse "store" hjemmesider og du vil bemærke, at de
stort set kun anvender ovennævnte skrifttyper, eller i det mindste har dem
angivet som alternativ.

Håber du kan bruge det...

mvh
mola

Fra : Niels Wang Hansen

Dato : 17-05-01 10:25

On Thu, 17 May 2001 08:28:45 +0200, "Thai-food" <Kim@Afro.dk> wrote:

>Nyt design og nye opskrifter !!!! www.Thai-food.dk siten er non
>commercial....
>
>Alle opskrifter på siden er gratis , få en oplevelse !!!

Ja men de er næsten ulæselige

M.v.h
Niels Wang Hansen