Kan man fryse skipperlabskovs?
Fra : Abildgaard 3140

Dato : 12-11-04 22:46

Lod mig rive med, så nu har jeg et deciton labskovs stående. Kan den fryses,
eller skal jeg holde vejfest?

--
|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben

[OO]
<>' www.aass.dk

Fra : Ukendt

Dato : 12-11-04 23:34

"Abildgaard 3140" <pialykke@fjernmigget2net.dk> skrev i en meddelelse
> Lod mig rive med, så nu har jeg et deciton labskovs stående. Kan den
> fryses, eller skal jeg holde vejfest?

Tjae... du kan fryse det, men resultatet er ikke alt for godt. Det er
kartoflerne der er problemet. Jeg ville nok holde vejfest :)
Næste gang kan du - som en anden har skrevet i gruppen for nyligt - fryse
det INDEN der tilsættes kartofler...

Mvh Tommy

Fra : helle s

Dato : 13-11-04 10:44

TBJ <bruus [snabela] os.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:41953a3e$0$33431$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> [...]
> kartoflerne der er problemet. Jeg ville nok holde vejfest :)
> Næste gang kan du - som en anden har skrevet i gruppen for nyligt - fryse

Tag den med på arbejde - det kan kun være bedre end søndagsmaden. Eller
inviter en masse søde kolleger...
kh Helle

Fra : helle s

Dato : 13-11-04 10:54

helle s <hellefjernskoett@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:DGkld.63954$Vf.3184818@news000.worldonline.dk...

> [...]
> nyhedsmeddelelse:41953a3e$0$33431$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Tag den med på arbejde - det kan kun være bedre end søndagsmaden. Eller

Nej undskyld, nu skal jeg være alvorlig...
Ifgl. bogen Konservering, kan man snildt fryse kartoffelmos - hvilket vel
efterhånen
er det, der omgiver dit kød. Og i bogen nem mad fra dybfryseren har jeg
fundet en lignende lammeret (irsk stuvning), der også indeholder kartofler.
Om den videre behandling skriver de: kan opbevares i fire måneder - skal
optøes over svag varme i en gryde ca. 40 min.
Så det burde kunne lade sig gøre.

kh Helle

Fra : -V-

Dato : 13-11-04 11:01

elle s wrote:
> Ifgl. bogen Konservering, kan man snildt fryse kartoffelmos

Forfatter?

-V-

Fra : helle s

Dato : 13-11-04 11:29

-V- <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:4195db69$0$214$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Forfatter?

Øh, Karel Puhony, oversat af Anni Voller, bearbejdet af Ruth Gunnarsen,
forlaget Lademann, isbn 87-15-05143-9
findes i biblioteksboghandlen, kultorvet, kbh.
vh Helle

Fra : -V-

Dato : 14-11-04 19:14

helle s wrote:

> Øh, Karel Puhony, oversat af Anni Voller, bearbejdet af Ruth
> Gunnarsen, forlaget Lademann, isbn 87-15-05143-9
> findes i biblioteksboghandlen, kultorvet, kbh.

Fino, tazahaa.

-V-