Systemkrav til hl2?
Fra : Allan Toft

Dato : 11-11-04 09:25

Jeg sidder og overvejer om jeg skal bestille det nye HL2 der jo udkommer den
16. men jeg er meget i tvivl om jeg kan køre den da jeg kun har en onboard
grafikkort på mit bundkort - et soltek SL-75MRN-L .

Grafikkortet har et nvidia geforce 4 mx m32 mb ram

tak for al input
mvh
Allan Toft

---

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 11-11-04 10:42

"Allan Toft" wrote

> Jeg sidder og overvejer om jeg skal bestille det nye HL2 der jo udkommer
> den 16. men jeg er meget i tvivl om jeg kan køre den da jeg kun har en
> onboard grafikkort på mit bundkort - et soltek SL-75MRN-L .

Kan du spille nogen af de nyere spil?
Fx FarCry, Doom3, DeusEx?

Hvad er det nyeste du har prøvet?

Ret beset skulle den hardware der kan afvikle HL2 spænde ret vidt

Men ellers er den generelle holdning minimum et 9800PRO/XT og en standard
CPU af i dag for at få det fulde udbytte af spillet
Og 9800 ligger jo lidt langt fra dit kort

Jeg satser på et 9600PRO, men tiden vil vise om det skal skiftes

- Peter

Fra : Allan Toft

Dato : 11-11-04 13:38

"Peter Lykkegaard" <polonline@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Allan Toft" wrote

> Kan du spille nogen af de nyere spil?
> Fx FarCry, Doom3, DeusEx?

Har spillet både farcry og Doom3 dog ikke særlig fed grafik men det kunne da
køre...
DeusEx mener jeg ikke kan køre pga. mit grafikkort ikke understøtter et
eller andet tror det var noget med trilinear.... Så har ikke købt det.

Men ok jeg kan jo bare købe spillet og hvis det vil køre på mit system er
det jo fint ellers må jeg jo bare punge ud til et nyt kort...

> [...]
> Og 9800 ligger jo lidt langt fra dit kort
>
> Jeg satser på et 9600PRO, men tiden vil vise om det skal skiftes

---

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 11-11-04 13:41

"Allan Toft" wrote

> Har spillet både farcry og Doom3 dog ikke særlig fed grafik men det kunne
> da køre...

Så burde HL2 også køre (sikkert med knap så megen eyecandy)
Efter sigende så skulle den laveste fællesnævner der kan køre HL2 være en
virkelig lowend maskine ude af stand til at køre de spil jeg har nævnt

- Peter

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 11-11-04 10:44

Allan Toft wrote:

> udkommer den 16. men jeg er meget i tvivl om jeg kan køre den da jeg
> kun har en onboard grafikkort på mit bundkort - et soltek SL-75MRN-L .
> Grafikkortet har et nvidia geforce 4 mx m32 mb ram

http://www.ultimate-gamer.com/halflife2/hl2.htm

GF4 Ti4200 kan erhverves for under 500,-

Jesper G. Poulsen

Fra : David Lebech

Dato : 11-11-04 13:52

"Allan Toft" <allan.toft@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> onboard grafikkort på mit bundkort - et soltek SL-75MRN-L .
>
> Grafikkortet har et nvidia geforce 4 mx m32 mb ram

http://steampowered.com/forums/showthread.php?s=83e6bc8865ebc12a7de24494cd1c063e&threadid=148079

Der står bl.a. systemkrav og anbefalet system...

Mvh
David Lebech

Fra : Bufferz

Dato : 11-11-04 16:44

HL2 System Requirements
http://surl.dk/7u/

Fra : Casper Bang

Dato : 11-11-04 18:57

> Jeg sidder og overvejer om jeg skal bestille det nye HL2 der jo udkommer
> den 16. men jeg er meget i tvivl om jeg kan køre den da jeg kun har en
> onboard grafikkort på mit bundkort - et soltek SL-75MRN-L .

Gør dig selv en tjeneste, og vent en uge efter HL2 er udkommet med at
bestemme dig...
Til den tid kan du læse anmeldelser - er spillet noget værd i det hele
taget? Du får jo ikke mere spilleglæde ud af at få spillet samme uge som det
udkommer skal du huske.
Samtidig kan du til den tid med garanti købe spillet brugt til et par
hundrede mindre - der er altid nogen som bliver så skuffede over spillet at
de ikke vil have det længere.
Hvis du så bestemmer dig for at købe spillet, kan du jo se om grafikkortet
kan følge med, og om spillet er godt nok til at du vil investere i et nyt
kort.

Jeg fatter ikke helt at vi allesammen vil have spillene samme dag det kommer
ud... hvad er det fede egentligt ved det? Nu har vi ventet på HL2 i 3 år, så
hvad gør en uge mere?
Jeg må indrømme at jeg selv hoppede med på bølgen med doom3, og købte det
den første dag det kom ud... jeg undrer mig stadig over hvorfor jeg gjorde
det.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 11-11-04 19:23

"Casper Bang" wrote

> Samtidig kan du til den tid med garanti købe spillet brugt til et par
> hundrede mindre - der er altid nogen som bliver så skuffede over spillet
> at de ikke vil have det længere.

Steam systemet sikrer ret effektivt at brugtsalget af HL2 begrænser sig til
uåbnede pakker

Pt kan man ikke frigøre sin CDKey fra sin Steam account
Og det er jo både godt og skidt

- Peter

Fra : iddqd

Dato : 11-11-04 19:39

Peter Lykkegaard wrote:
> Pt kan man ikke frigøre sin CDKey fra sin Steam account
> Og det er jo både godt og skidt

Jeg tror godt valve kan forberede sig på et class-action suit for den
holder slet ikke, der er en del producenter af seriøs software som har
forsøgt at gøre gældende deres brugere ikke måtte sælge softwaren videre
og der lært at det holder bare ikke.

Mvh

Bruno

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 11-11-04 19:58

"iddqd" wrote

> [...]
> holder slet ikke, der er en del producenter af seriøs software som har
> forsøgt at gøre gældende deres brugere ikke måtte sælge softwaren videre

Det er ikke praktisk muligt pt

- Peter

Fra : Casper Bang

Dato : 11-11-04 20:12

> Steam systemet sikrer ret effektivt at brugtsalget af HL2 begrænser sig
> til uåbnede pakker

Vil man ikke kunne spille spillet uden steam?
Så vidt jeg husker er HL2 da et singleplayer game, så SKAL man registrere
det online?

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 11-11-04 20:40

"Casper Bang" wrote

> Vil man ikke kunne spille spillet uden steam?

Det er integreret med Steam

> Så vidt jeg husker er HL2 da et singleplayer game

Jep

>, så SKAL man registrere det online?
Jep

Do I need an Internet connection for Half-Life 2?
º Yes - You need an Internet connection to activate Half-Life 2. After that
you can use Half-Life 2 in 'Offline mode'.
http://steampowered.com/forums/showthread.php?s=83e6bc8865ebc12a7de24494cd1c063e&threadid=148079

http://tinyurl.com/4blmw

- Peter

Fra : iddqd

Dato : 11-11-04 20:41

Casper Bang wrote:

> Vil man ikke kunne spille spillet uden steam?
> Så vidt jeg husker er HL2 da et singleplayer game, så SKAL man registrere
> det online?

Det skal låses op on-line, indtil nogen laver et hack, om det omfatter
at man skal melde sig på steam vil vise sig.

Mvh

Bruno

Fra : Peter Pan

Dato : 11-11-04 20:55

"Casper Bang" <webmaster_fjerndette@fjerndette_secretsofwar.net> skrev i en
meddelelse news:4193b997$0$149$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Vil man ikke kunne spille spillet uden steam?
> Så vidt jeg husker er HL2 da et singleplayer game, så SKAL man registrere
> det online?

Det SKAL aktiveres ligesom f.eks WindowsXP. Men Steam skulle ikke være et
must. Men så snart der er aktiveret, kan det spilles uden at være online.
Hvilket igen gør det svært at sælge igen.

Mvh
Anders

Fra : Casper Bang

Dato : 12-11-04 20:08

> Det SKAL aktiveres ligesom f.eks WindowsXP. Men Steam skulle ikke være et
> must. Men så snart der er aktiveret, kan det spilles uden at være online.
> Hvilket igen gør det svært at sælge igen.

Hmm... det var da ret grimt.
Men mon ikke der kommer et hack til dette inden for ganske få uger, så det
stadig kan gensælges... selv om man så måske mister nogle online-fordele.
Et dårligt initiativ fra valve's side synes jeg - går ud over de lovlige
spillere, men dem som alligevel bruger et cracket spil, bruger bare en
patch.

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 12-11-04 22:00

> [...]
> grafikkort på mit bundkort - et soltek SL-75MRN-L .
>
> Grafikkortet har et nvidia geforce 4 mx m32 mb ram

Du får sikkert ingen problemer, som mange siger, er HL2 meget fleksibel, og
hopper fra DirectX 7 op til 9 afhængig af ens maskine..

Jeg har spillet CS-S på min bærbare, som er en P4-2000, og et Radeon 7500
Mobility (DX7), og da så det altså _super_ fedt ud.

/Anders