Verdens bedste computerspil
Fra : Per Nielsen

Dato : 10-11-04 12:04

http://ekstrabladet.dk/kc/fz8/VisArtikel.iasp?PageID=269422

Let the War begin ....................

Fra : Henrik

Dato : 10-11-04 12:41

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:cmssi0$vf8$1@news.net.uni-c.dk...
> http://ekstrabladet.dk/kc/fz8/VisArtikel.iasp?PageID=269422
>
> Let the War begin ....................

Ja vorherrebevares siger jeg bare - magen til røvkedeligt og mørkt spil skal
man da kigge længe efter - efter min mening er der stadig intet der når Deus
Ex (1) til anklerne

mvh
Henrik

Fra : Dan

Dato : 10-11-04 22:04

"Henrik" <hbbHATESPAM@sport.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
skal
> man da kigge længe efter - efter min mening er der stadig intet der når

hørt!!!
Et af de eneste spil der giver dig en oplevelse ud over det sædvanlige

Dan

Fra : Cleo

Dato : 10-11-04 13:16

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> http://ekstrabladet.dk/kc/fz8/VisArtikel.iasp?PageID=269422
>
> Let the War begin ....................

Hvem sad i dommerpanelet... seks 12-årige drenge ?

/ Cleo

Fra : iddqd

Dato : 10-11-04 14:39

Cleo wrote:
> Hvem sad i dommerpanelet... seks 12-årige drenge ?

Jeg tror der var tale om en Internet afstemning - hvis du kigger på
prisudelingssiden så er der en side hvor der står afstemningen er slut.

Det betyder formodentlig at der har været nogle nominerede folk skulle
vælge i mellem, hvis afstemningen så er holdt da Doom3 kom ud og den er
blevet annonceret på sider hvor de 12 årige kommer er resultatet
forståeligt.

Personligt så synes jeg det stinker - Doom 3 er ikke i nærheden af at
være verdens bedste spil

Mvh

Bruno

Fra : Erik

Dato : 10-11-04 17:30

"iddqd" skrev:
> Personligt så synes jeg det stinker - Doom 3 er ikke i nærheden af at være verdens bedste spil

Helt enig - super grafik men middelmådigt spil.

--
Erik

Fra : Kim2000

Dato : 10-11-04 14:31

> Let the War begin ....................

At Doom 3 skulle være verdens bedste spil er da vist en overdrivelse, jeg
kan måske gå med til det er det flotteste 3D skydespil her og nu, men at det
skulle være det bedste spil, helt klart nej.

AI er for simpel, indholdet er for simpelt, våbene er set før, fjenderne er
ikke orginale på nogen måde og det hele er set før, bare ikke så flot.

Jeg har også svært ved at forholde mig til at man kårer et spil som verdens
bedste, uden hensyn til genre. Hvordan afgører man at Doom 3 er bedre end
Championship Manager? Det er lidt som at sammenligne en svensk dokumentar
med en hollywood actionfilm. Begge dele kan være gode på hver sin måde.

mvh
Kim

--
www.damat.dk

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 10-11-04 14:45

"Kim2000" <kim2000@mail.dk> wrote in message

> [...]
> bedre end Championship Manager? Det er lidt som at sammenligne en svensk
> dokumentar med en hollywood actionfilm. Begge dele kan være gode på hver

Enig!

Mvh. Martin

Fra : Per

Dato : 10-11-04 20:50

> At Doom 3 skulle være verdens bedste spil er da vist en overdrivelse, jeg
> kan måske gå med til det er det flotteste 3D skydespil her og nu, men at
> det

Ahhh rolig nu da. Far Cry har da 100 gange bedre grafik end det Doom 3. Det
er noget af det bedste jeg har set.

Fra : Kim2000

Dato : 10-11-04 21:16

"Per" <sol@.dk> skrev i en meddelelse

> Ahhh rolig nu da. Far Cry har da 100 gange bedre grafik end det Doom 3.
> Det er noget af det bedste jeg har set.

bestemt, men Doom 3 er også noget af de bedste grafik her og nu, så det er
jo nok en vurderingssag, hvad der _det_ bedste spil (rent grafisk set).
Farcry er mere min kop the end Doom 3, der er lidt for mørkt, og ja sådan
set bare eet langt bagholdsangreb. Der er mere variantion i Farcry.

mvh
Kim

Fra : Simon Nejmann

Dato : 11-11-04 21:10

On Wed, 10 Nov 2004 21:15:38 +0100, "Kim2000" <kim2000@mail.dk> wrote:

> [...]

>Farcry er mere min kop the end Doom 3, der er lidt for mørkt, og ja sådan
>set bare eet langt bagholdsangreb. Der er mere variantion i Farcry.

Tja, hvad der ser pænest ud er jo en smagssag.
Men noget der (næsten) ikke kan diskuteres er, at Doom3 har den
teknisk mest advancerede grafik engine - i hvert fald når det kommer
til lysberegninger.
Om de så har brugt deres advancerede lys til at skabe en flot og
interessent rumstation, eller om det bare er blevet et mørkt og trist
spil, se det kan man jo altid diskuterer... :)

--
Med venlige hilsner
Simon Nejmann

Fra : preben nielsen

Dato : 10-11-04 17:23

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> http://ekstrabladet.dk/kc/fz8/VisArtikel.iasp?PageID=269422
>
> Let the War begin ....................

lol.

FUT: dk.snak.vittigheder

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : Lars

Dato : 10-11-04 18:20

Doom 3 det bedste spil. na nu må du lige. Black & White www.bwgame.com ,
Dungeon siege www.dungeonsiege.com og evil islands www.evil-islands.com er
helt klart de bedste.

Venlig hilsen Lars

Alle de skydespil er til at blive træt af.

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 10-11-04 18:33

> [...]
> helt klart de bedste.
>
> Venlig hilsen Lars
>
> Alle de skydespil er til at blive træt af.

Alle de "skaber"-spil er til at blive træt af.

Baldur's Gate I og II
Neverwinter Nights
Diablo 2

Er helt klart de bedste

p.s
Black & White er helt klart oppe at ringe...

Fra : Lars

Dato : 10-11-04 19:19

"Søren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Er helt klart de bedste
>
> p.s
> Black & White er helt klart oppe at ringe...

Hvad mener du med "skaber"

Er det oppe at ringe øøøh Hvad mener du er det godt eller dårligt?

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 10-11-04 20:10

> Hvad mener du med "skaber"

Altså alle de spil, hvor man nærmest er en gud og skal styre det hele, det
er jo ikke rigtig strategi spil.

> Er det oppe at ringe øøøh Hvad mener du er det godt eller dårligt?

At det er pissegodt, selvom jeg ikke kan gennemføre det, og mit dyr gror for
langsomt.

Oppe at ringe = hentyder til den populære tivoli-aktivitet med at få
gonggong'en til at ringe, når man slår til med en hammer.

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 10-11-04 20:40

Jeg tror der er nogen der har glemt at titlen som Verdens Bedste
Computerspil er uddelt for længe siden, og stadig holdes af:
PacMan!

(Næsten ikke engang løgn )

Er MMORPG-genren iøvrigt ikke lidt overset i disse "konkurrencer"?

/ Susaavej 5, DK-4700 | you're doing, you're | ^ ^ \
\ Naestved, Denmark | not learning anything. | = @ = /
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 10-11-04 21:37

> Er MMORPG-genren iøvrigt ikke lidt overset i disse "konkurrencer"?

Idet jeg ikke har tid nok til at gøre det værd at betale så mange penge for
at have dem, synes jeg ikke de fortjener at blive talt om. Selvom jeg er
sikker på at Galaxies og de andre er fantastiske spil... But they come with
a price...

Fra : S3N80R

Dato : 10-11-04 21:08

On Wed, 10 Nov 2004 12:03:48 +0100, someone who claims to be "Per
Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> wrote:

>http://ekstrabladet.dk/kc/fz8/VisArtikel.iasp?PageID=269422
>
>Let the War begin ....................

Min stemme går til Half Life - og nu får vi snart toeren ! :)

Greetings/ Med venlig hilsen

sIQ | S3N80R - www.siq.dk

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 11-11-04 00:13

> Min stemme går til Half Life - og nu får vi snart toeren ! :)

Og min stemme går til "The Sims 2".

Der er mange måder at kåre "Verdens bedste spil" på... Den som grafisk er
flottest. Den som fængsler mest. Den som sælger mest. Den som udvikler nye
idéer inden for spil osv...

Mvh

Emil

Fra : [NH]7H

Dato : 11-11-04 09:08

Hvad der er verdens bedste computerspil er vel en smagssag, og noget man
aldrig kan blive enige om. Hvem er den pæneste pige på kontoret? ja det er
der sku også delte meninger om. Jeg hælder mest til Ghost Recon, måske fordi
jeg spiller det hver dag og har gjort nu i 2 år og stadig synes det er
utrolig fængende, mens andre vil hellere spille sims, sådan er det jo.

Well just my 2 cents.

Hygge

Bo

Fra : Hans

Dato : 11-11-04 19:28

Jadav!

Hvad med Halo og Mohaa???

Den vender jeg altid tilbage til "internetspil".

Mvh.
Hans Nikolajsen
http://home1.stofanet.dk/jadav/

Fra : Per Nielsen

Dato : 11-11-04 22:00

Hans wrote:
> Hvad med Halo og Mohaa???
> Den vender jeg altid tilbage til "internetspil".

MoHAA er/var stadig mit favorit onlinespil. Findes der nogle garanteret
cheat-fri servere derude? I _hate_ it

Fra : oi

Dato : 12-11-04 15:32

On Thu, 11 Nov 2004 22:00:00 +0100, "Per Nielsen"
<dazzler53@hotmail.com> wrote:

>MoHAA er/var stadig mit favorit onlinespil. Findes der nogle garanteret
>cheat-fri servere derude? I _hate_ it
Nej det er der vist ikke, men MohPA skulle have punkbuster indbygget.

Fra : Per Nielsen

Dato : 12-11-04 17:53

oi wrote:
> Nej det er der vist ikke, men MohPA skulle have punkbuster indbygget.

I know, men er den helt vandtæt? Bruges også i Call of Duty: United
Offensive og Joint Operations: Typhoone Rising. Jeg sørger altid for at
komme på servere med PB, men jeg har da haft nogle oplevelser der får mig
til at tvivle lidt. En enkelt gang var der ligefrem nogle der pralede af at
de snød. På en server med Punk Buster........Så jeg tror desværre ikke at PB
holder 100%, men det er da klart at foretrække frem for ingenting.

Fra : Rasmus Thorsø Nielse~

Dato : 11-11-04 22:12

"[NH]7H" <sofus@post1.tele.dk> wrote in message
> [...]
> er utrolig fængende, mens andre vil hellere spille sims, sådan er det jo.

Meget omfattende og komplekse spil har altid fascineret mig - eks. et spil
som Sims 2 som har en genial kerne bag sig.
1.- eller 3.persons spil hvor bevægelses- og handlingsfriheden er stor har
også min interesse. GTA: Vice City er et supergodt eksempel der, og
selvfølgelig det nye "San Andreas" som jeg glæder mig så frygtelig meget til
kommer til PC. De nævnte spil er gode eksempler på spil som jeg synes burde
vinde en pris, fordi det er tydeligt at der er lagt stort arbejde i
udvikling og programmering af dem. Grafik- og lydsiden spiller selvfølgelig
også ind, men man kan ikke alene kalde et spil godt, fordi grafikken er god.

/Rasmus