GPRS iBook+Z600+Sonofon
Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 09-11-04 23:21

Hejsa.

Nu har jeg det meste af aftenen prøvet at få GPRS via bluetooth til at køre
med min iBook og min Sony Ericsson Z600.

Og jeg er nået langt: Jeg har installeret scripts'ne fra
http://www.taniwha.org.uk/, min telefon er sat op til GPRS (CID 1), og det
virker på telefonen. Og jeg kan godt forbinde fra iBooken, i hvert fald så
vinduet Internetopkald (der åbnes, når jeg fra Netværksstatus vælger tilslut
Bluetooth) på Mac'en siger at jeg har forbindelse - men jeg kan ikke bruge
selve nettet (i Internetopkald giver den kun udslag i Sender data - den
modtager ikke noget).

Jeg synes selv jeg har prøvet med alle tænkelige kombinationer (og ingen
angivelse) af Kontonavn ("sonofon" eller "none" eller ingenting), nummer
("sonofon" eller "none"), DNS-serverangivelse (dem der er angivet på
ovennævnte side) m.v.

Hvad dælen kan det være? Jeg hører især gerne fra folk, der har fået Sonofon
GPRS til at fungere fra Mac - og deres indstillinger!

Mvh. Rasmus Nielsen.

Fra : Peter Kiil

Dato : 10-11-04 02:07

Rasmus Nielsen - postmaster@FJERNDETTErasmusn.dk on 09/11/04 23:20 wrote:

> [...]
>
> Hvad dælen kan det være? Jeg hører især gerne fra folk, der har fået Sonofon
> GPRS til at fungere fra Mac - og deres indstillinger!

Min opsætning...

http://www.kiil.net/gprs.jpg
--
/peter

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 10-11-04 11:04

Hmm. Nu virker det endeligt! Problemet var tilsyneladende at APN i telefonen
var sat til "internet" - jeg skrev det i nummer, så virkede det. Jeg kan
bare ikke forstå hvordan jeg stadig kunne få forbindelse (eller den sagde at
jeg havde forbindelse), da jeg skrev alt muligt andet...

Mvh. Rasmus Nielsen.