okseklump
Fra : jørgen brokopp

Dato : 08-11-04 18:13

kan nogen fortælle mig,hvordan en hel okseklump,udskæres til f.eks benløse
fugle.
på forhånd tak.
jørgen

Fra : Peter Westh

Dato : 12-11-04 18:19

"jørgen brokopp" <brokopp@mail.dk> skrev i en meddelelse
> kan nogen fortælle mig,hvordan en hel okseklump,udskæres til f.eks benløse
> fugle.

Jeg tror kun jeg har haft en hel klump mellem hænderne een gang før, men når
nu ingen andre svarer, så lad mig vove det ene øje:

Det vigtigste er, at du får stykker skåret på tværs af fibrene.

Undersøg først, om klumpen "deler sig naturligt" nogle steder, på langs af
muskefibrene, og hjælp den i givet fald på vej.

Skær dernæst disse stykker i skiver på tværs (til benløse fugle vel på 1 1/2
cm tykkelse), og skær endelig skiverne ud i passende firkanter.

Du får helt sikkert nogle ureelle stykker til overs, dem laver du en grydret
af, eller hakker.

MVH

Peter

Fra : Peter Westh

Dato : 12-11-04 19:27

"Peter Westh" <pwesth@tiscali.dk> skrev i en meddelelse news:4194f066
> Du får helt sikkert nogle ureelle stykker til overs, dem laver du en
grydret
> af, eller hakker.

Medmindre du har hund eller kat...

/P

Fra : jørgen brokopp

Dato : 20-11-04 10:38

Du får mange tak for svaret,det var desværre et par dage for sent.
jeg gjorde nogenlunde som du beskrev,resultatet blev super.
mvh. Jørgen