/ Forside / Interesser / Fritid / Computerspil / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Computerspil
#NavnPoint
tedd 8528
mikael_ha.. 7820
refi 7305
Nordsted1 5883
ostemanden 4941
pallebhan.. 4708
HJV9222 4392
Klaudi 3460
miritdk 2521
10  Tri 2316
Problemer med Windows xp pro og Railroad T~
Fra : Helstrup


Dato : 08-11-04 13:29

Hej.

Jeg har forsøgt at installere dette "gamle" spil på vores computer så
ungerne kan leje lidt med det, men får den besked at spillet ikke virker
under Windows NT.

Hvad kan jeg gøre?



 
 
Ukendt (08-11-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 08-11-04 13:52


"Helstrup" <Privat8900@hotmail.com> wrote in message
news:418f667f$0$37088$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hej.
>
> Jeg har forsøgt at installere dette "gamle" spil på vores computer så
> ungerne kan leje lidt med det, men får den besked at spillet ikke virker
> under Windows NT.
>
> Hvad kan jeg gøre?
>

Prøv i første omgang at højreklikke på exe-filen eller genvejen og vælg '98'
under kompatibilitet. Det kan være det hjælper på det.

Mvh. Jacob.



JH (08-11-2004)
Kommentar
Fra : JH


Dato : 08-11-04 14:14

Helstrup wrote:
> Hej.
>
> Jeg har forsøgt at installere dette "gamle" spil på vores computer så
> ungerne kan leje lidt med det, men får den besked at spillet ikke virker
> under Windows NT.
>

Måske er der hjælp her:
http://www.ntcompatible.com/compatibility.html




Henrik Dissing (08-11-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Dissing


Dato : 08-11-04 15:44

On Mon, 8 Nov 2004 13:29:00 +0100, Helstrup wrote:

>Jeg har forsøgt at installere dette "gamle" spil på vores computer så
>ungerne kan leje lidt med det, men får den besked at spillet ikke virker
>under Windows NT.
>
>Hvad kan jeg gøre?

Det ved jeg ikke, men det virker da fint under XP hos mig.
--
Venlig hilsen
Henrik Dissing

(e-mail: hendis AT post DOT tele DOT dk)

momander (19-12-2004)
Kommentar
Fra : momander


Dato : 19-12-04 06:39

I had the same problem, i.e. the Railraod Tycoon 2 installer crashing
under Windows XP (SP2). After some poking around I found a solution
that worked for me:

1. Check if the file c:\windows\system32\autoexec.nt exists. If not,
search the hard drive for it and copy it to the c:\windows\system32\
directory.

2. Do the same for config.nt.

The Microsoft KB article that lead me in this direction is here:
http://support.microsoft.com/kb/305521

Good luck!

/Martin


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408527
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste