Uønsket græs i græsplænen
Fra : Ole Kristiansen

Dato : 16-05-01 19:13

Jeg har en græsplæne (miniturf) hvor der desværre er ved at være mange
"rosetter" af senegræs.
Senegræsset er groft og har en anden farve end resten af plænen - og det ser
ud til at brede sig.

Jeg har forsøgt at trække tuerne op, men for det første efterlader de et
stort grimt hul, og for det andet kommer de igen hvis jeg ikke får fjernet
absolut alle rodskud.

Er der nogen der kender en smart metode til at slippe af med dem (evt. et
bestemt sprøjtemiddel)??

Fra : Astrid Vest Andrease~

Dato : 16-05-01 21:01

Ole Kristiansen <ole_k@post10.tele.dk> skrev i en

> Er der nogen der kender en smart metode til at slippe af med dem (evt. et
> bestemt sprøjtemiddel)??

Du kan ikke få et sprøjtemiddel, der virker selektivt på senegræs. Det vil
også tage plænen. Hvis du ønsker at starte helt forfra på det ramte sted,
kan du bruge round-up til at fjerne alt græsset med.
I vores plæne har vi samme problem. Det ser lidt træls ud, da
senegræspletterne allerede et par dage efter slåning er dobbelt så høje som
det øvrige græs, men indtil videre har vi valgt at leve med det. ( - - og et
par tusinde mælkebøtter, ærenpris, bellis, ranunkler m.m )
- Men når den lige er slået, så er den flot

Venlig hilsen
Astrid Vest

Fra : Peder K. Laustsen

Dato : 16-05-01 21:36

Hvis det uønskede græs er højere end det der skal være der kan du med en
bred pensel pensle det høje græs med roundup uden at ramme plænegræsset, du
skal dog være opmærksom på at det kan skade plænegræsset lidt. du kan godt
få dage efter behandlingen så nyt græs hvor behandlingen har fundet sted, så
det kun er kort tid græsset kommer til at virke lidt tyndt. Jeg kender en
der har haft succes med den metode. Jeg tror ikke det er senegræs, da det
ikke kan trives i en græsplæne, men at det er en eller anden type rajgræs.

Peder K. Laustsen

Ole Kristiansen <ole_k@post10.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9dufto$so$1@news.inet.tele.dk...