Behandling af havemøbler
Fra : Jørgen

Dato : 06-11-04 11:17

Jeg har en bænk som har været ekstra udsat for vind og vejr, da den har
stået i forhaven.
er er kommet nogle sorte pletter på den, hvordan fjernes disse lettes,
uden for meget knofedt

Hilsen
Jørgen

--
Sendt med Operas banebrydende nyhedsgruppe-
og e-postklient: http://www.opera.com/m2/

Fra : Poppe \(2750\)

Dato : 06-11-04 17:07

"Jørgen" <js2@c.dk> skrev i en meddelelse
newssg1f5vtbdi6sca@jso-jogcj8794ft.flatrate.dk...
> Jeg har en bænk som har været ekstra udsat for vind og vejr, da den har
> stået i forhaven.
> er er kommet nogle sorte pletter på den, hvordan fjernes disse lettes,
> uden for meget knofedt

Jeg ville slibe indtil skjolder er væk og så give det noget godt træolie,
det gjorde vi ved vores, da der var hvide skjolder.

MVH
Christian Holst
Jeg er SØspejder - Hva ka du blære dig med!
slet "FJERNMIG" ved mails

Fra : Jørgen

Dato : 06-11-04 17:19

Sat, 6 Nov 2004 17:07:04 +0100, Poppe (2750) <poppeFJERNMIG@easyfrag.dk>
skrev:

> "Jørgen" <js2@c.dk> skrev i en meddelelse
> newssg1f5vtbdi6sca@jso-jogcj8794ft.flatrate.dk...
>
> Jeg ville slibe indtil skjolder er væk og så give det noget godt træolie,
> det gjorde vi ved vores, da der var hvide skjolder.

Ja, var de bare hvide/ lyse, men disse er sorte /jordfarvet, jeg kender
nogen der have et hel sæt (bord 2 stole og bænk) der bare var sorte, de
prøvede med osal syre, men det tog det ikke.
Jeg har prøvet med Rodalon der stod en ½ time, derefter med ufortyndet
Klor.
Så hvad gør man så, hvis man er for doven til at skrabe men en ciklin
eller hvad nu sådan et skrabe stål hedder

Hilsen
Jørgen

Fra : Poppe \(2750\)

Dato : 07-11-04 10:03

> [...]
> Så hvad gør man så, hvis man er for doven til at skrabe men en ciklin
> eller hvad nu sådan et skrabe stål hedder

Jorslået - som jeg kan forstå dine er - kan også ordnes med at slibe det, så
bare sørg for at mætte træet med olie så du kun skal gøre det en gang.