Far Cry - Critical Exception ved opstart
Fra : Belial

Dato : 05-11-04 22:08

Jeg har installeret Far Cry, men når jeg forsøger at opstarte spillet får
jeg en "Critical Exception" meddelelse.

EXCEPTION_ACCESS_VIOLATION
Attempt to read from address 0x00000000
The memory could not be "read"

Jeg har aldrig haft problemer med spil før, og undrer mig derfor. Jeg kan se
på nettet, at dette er et hyppigt forekommende problem, men kan dog ikke se
en løsning nogen steder. Har forsøgt at slå min firewall fra, som nogen har
anbefalet, men dette hjælper ikke. Nogen der ved hvad problemet er?

Min computer:
Athlon XP 1800
GeForce Ti200 128 MB
Driver 56.72
512 MB Ram

Fra : David Lebech

Dato : 06-11-04 00:36

"Belial" <666_NOSPAM@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har installeret Far Cry, men når jeg forsøger at opstarte spillet får
> [...]

Umiddelbart et tegn på dårlige ram. Du kunne evt. køre en memtest på dem.
Kan ikke fortælle dig hvordan, for jeg har aldrig gjort det, men det burde
være simpelt nok. Der står en smule på nedenstående link
http://www.abxzone.com/forums/archive/index.php/t-80605.html

> [...]
> har
> anbefalet, men dette hjælper ikke. Nogen der ved hvad problemet er?

Tja, jeg kan også finde problemet men ingen definitiv løsning. Fandt dog
nogle links til dig:
http://www.dailyrush.dk/boards/94/topics/26118/
http://www.tweakup.dk/forumnew/read/40120/

Derudover kan du jo prøve det sædvanlige:
Geninstaller spillet, prøv uden patches, prøv med patches... jeg så endda et
sted, som foreslog, at man skulle downloade en no-cd exe fra gamecopyworld
og ikke installere nogen patches. Men så er spillet vist også tys-tys, hvis
du forstår, hvad jeg mener. Så hvis dit spil er pirat, kunne det måske løse
problemet at købe det, men det er det selvfølgelig ikke.

> Min computer:
> Athlon XP 1800
> GeForce Ti200 128 MB
> Driver 56.72
> 512 MB Ram

OMG, din driver er da seriøst uddateret. Nyeste version er 61.77. Get it
now! Og husk også lige DirectX9.0c.
Prøv at køre denne tweakguide til farcry. Det kunne din computer nok godt
klare ;)
http://www.tweakguides.com/Farcry_1.html

Mvh
David Lebech

Fra : Belial

Dato : 06-11-04 13:20

Hej David.

Tak for dine svar og løsningsforslag! Jeg vil prøve at kigge lidt på dem og
håbe at de hjælper.