Knights of Honor (RISK,Warlords)?
Fra : Martin Schoedt

Dato : 05-11-04 17:05

Hej Gruppe
Jeg har set på dette spil Knights of Honor http://www.knights-of-honor.net
og der står tilsyneladende det skulle være en sammenblanding af warlords og
risk, men hvor man udfører selve kampene i alm. rts som i feks. red alert
mm. Jeg er blevet lidt træt ef alle de rts spil der minder lidt meget om
hinanden+det kun er rts (startede selv med c&c og redalert og warlords i sin
tid), men vil høre om nogle har prøvet dette spil og kan anbefale det. Lyder
også fedt at man kan kæmpe over mange byer og større landkort og have en
slags venlig politik kørende med naboen, hvis man da ikke ser et svagt punkt
hos ham og angriber ham. Så lidt i stil med risk og walords, men med rts ala
aoe osv.. Kender nogle evt. andre nye spil i denne genre? På forhånd tak.

Mvh Martin

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 05-11-04 17:35

"Martin Schoedt" <schoedt5442@commonmail_5_.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ala
> aoe osv.. Kender nogle evt. andre nye spil i denne genre? På forhånd tak.

Det nye Axis & Allies, måske?

/ Susaavej 5, DK-4700 | you're doing, you're | ^ ^ \
\ Naestved, Denmark | not learning anything. | = @ = /
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Fra : Jackie

Dato : 05-11-04 17:38

> [...]
> ala
> aoe osv.. Kender nogle evt. andre nye spil i denne genre? På forhånd tak.

Jeg har spillet Knights of Honor, og synes at spillet er rimelig godt. RTS
kampene bliver hurtigt kedelige og ensformige, så dem udfører computeren til
sidst (Dog kan det være smart selv at styre nogen af slagene, hvis du f.eks.
er i undertal).
Jeg vil sige at spillet er en blanding af flere spil: Heroes of Might and
Magic (Du traver rundt med hærene, men minus fantasy aspektet), Risk (Du
skal indtage landområder og bruge deres ressourcer) og Warlords.

Jeg havde selv meget sjov med spillet i starten, men det bliver hurtigt
ensformigt. Efter at have gennemført spillet er der kun morskab i
multiplayerdelen.

Håber det hjalp en smule...

Jackie

Fra : Martin Schoedt

Dato : 05-11-04 18:04

Ok takker. Jeg kigger også lige på det Axis & Allies i nævner. Det er mest
risk/warlords delen jeg går efter, dvs. den overordnede strategi, men det
lyder da lidt skod hvis der ikke er integreret en nogenlunde ordentlig
rts-del i spillet.

Mvh Martin

Fra : JH

Dato : 06-11-04 10:16

Martin Schoedt wrote:
> [...]
> risk/warlords delen jeg går efter, dvs. den overordnede strategi, men det
> lyder da lidt skod hvis der ikke er integreret en nogenlunde ordentlig

Hvad med Rome: Total War?
Her er den overordnede strategi turbaseret,
mens kampene er i realtime.
Reviews her:
http://www.gamerankings.com/htmlpages4/589390.asp

JH

Fra : Martin Schoedt

Dato : 06-11-04 18:02

Både Axis og Allies og Total War, ser også for fede ud. Jeg tror jeg prøver
demoerne, så må jeg se hvilket der er bedst da jeg ikke kan bestemme mig nu.

Mvh Martin