Pizza.
Fra : Klumse

Dato : 03-11-04 17:25

Er der en der har en god opskrift på en pizzabund?
Det må gerne være en bund der kommer til at knase/sprød lidt.

Mvh Anita
p.s. skriv også hvor lang tid det/ den skal have i ovnen.

Fra : Ole Stigaard

Dato : 03-11-04 17:43

On Wed, 3 Nov 2004 17:24:48 +0100, Klumse <nitusse@hotmail.com> wrote:

> Er der en der har en god opskrift på en pizzabund?
> Det må gerne være en bund der kommer til at knase/sprød lidt.
>
> Mvh Anita
> p.s. skriv også hvor lang tid det/ den skal have i ovnen.

425 g mel (tipo 00)
300 ml vand, lunkent
25 g. gær (brug gerne mindre, men lad så dejen hæve længere!)
1 tsk. salt.

Rør gæren ud i lidt vand, hæld resten af vandet og saltet ved og ælt
grundigt sammen med melet. Stil til hævning i god tid inden brugen, gerne
tre-fire timer eller mere.

Rul dejen _tyndt_ ud på et meldrysset bord, mængden rækker til to store
pizze, og bag ved så høj varme som ovnen kan trække. Vores ovn kan ikke
kommer over 275 grader, og jeg ville gerne have temperaturen lidt
højere... Det hjælper også på sprødheden hvis du har ladet pladerne varne
med op i ovnen og lægger pizzaen på to plader, så derer en større varme
til rådighed.
Bagetiden, tja, hvor brun skal din topping være?

Ole S

--
My mailaccount is not read. Please use news'ad'stigaard'dot'net
Jeg læser ikke post til denne adresse. Brug istedet

Fra : Elscorpio

Dato : 04-11-04 21:23

> Bagetiden, tja, hvor brun skal din topping være?

Hej

Jeg plejer at give mine pizzaer omk. 20 min, indtil osten er gyldenbrun

Uhmm fik lige en hjemmel. pizzafætter med peberfrugt, løg, champignon og bacon