Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Invitation til fotosafari lørdag d. 13 nov~
Fra : Frodo Nifinger

Dato : 04-11-04 08:12

Da jeg skal til Hillerød den 13 november for at købe lidt stort ind En
Sigma 500/4,5 EX HSM, og jeg allerede har lokket Thomas Sass Pedersen og
Jens Bruun med, inviterer jeg til en rask lille fotosafari i det
nordsjællandske. Der skulle være flere gode fuglelokaliteter, og ellers har
vi jo Klampenborg og Dyrehaven.

Vil man gerne med fra Århus eller omegn, og gider man tage turen med ned til
Rødekro for at hente Thomas, ja så har jeg 2 ledige pladser i bilen (3, hvis
I er rigtigt gode venner og gider dele bagsædet i en Citroen C3)
Jeg kører fra Århus ca. kl 7:00, og har aftalt at være fremme kl 12:00 i
Hillerød. Vi tager turen over Storebæltsbroen.

For de, der ikke gider hænge ud hos en fotonørd, mens jeg handler ,
starter safarien kl 13:00.
Vi mødes så ud for Damvejen 15 i 3400 Hillerød.
Vi kunne jo eventuelt fouragere omkring Strødam Engsø ved Hillerød.

Bliver klokken ikke for mange og lyset væk, kunne vi, der skal tilbage til
Jylland gøre holdt på Sprogø for lige at kigge fuglelivet an dér.
Men tiden løber jo nok fra os

Hvad siger I?
Er I friske?

-Der er selvfølgelig ingen garanti for vejret.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Jens Bruun

Dato : 04-11-04 09:43

"Frodo Nifinger" <jni@holdopmeddettdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
> Vi mødes så ud for Damvejen 15 i 3400 Hillerød.
> Vi kunne jo eventuelt fouragere omkring Strødam Engsø ved Hillerød.

Hvis der er opbakning, kunne vi, der i forvejen bor på Sjælland, mødes
allerede om morgenen i området, så vi fik en hel dag ud af det. Området
byder på store skove, søer, Frederiksborg Slot, Fredensborg Slot/Park tæt
ved og meget mere.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - Min fotodagbog (Sidst opdat. 28.10.04)

Fra : Carsten Riis

Dato : 04-11-04 13:23

Jens Bruun wrote:

> [...]
> allerede om morgenen i området, så vi fik en hel dag ud af det. Området
> byder på store skove, søer, Frederiksborg Slot, Fredensborg Slot/Park tæt

Nu bor jeg på Amager, men vil da gerne med alligevel fra om morgenen.
Er det muligt at få kørelejlighed?

mvh

Carsten

Fra : Jens Bruun

Dato : 04-11-04 13:43

"Carsten Riis" <cr@carben.dk> wrote in message

> Nu bor jeg på Amager, men vil da gerne med alligevel fra om morgenen.
> Er det muligt at få kørelejlighed?

Jepper. Jeg kører fra Hvidovre, og kan have tre-fire personer i bilen.

Fra : Peter Rongsted

Dato : 04-11-04 15:00

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> wrote:

>"Carsten Riis" <cr@carben.dk> wrote in message

>Jepper. Jeg kører fra Hvidovre, og kan have tre-fire personer i bilen.

Hvis vejeret bare er nogenlunde vil jeg gerne med.

Peter

Fra : -Thomas H.-

Dato : 04-11-04 14:06

"Frodo Nifinger" <jni@holdopmeddettdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Jylland gøre holdt på Sprogø for lige at kigge fuglelivet an dér.

Øhh, har jeg ikke fulgt med, eller er der blevet lavet en rasteplads på
Sprogø ? Så vidt jeg ved, så er det da kun til Nød ophold at man må opholde
sig på sprogø..

MVH
Thomas H.

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 04-11-04 14:32

"-Thomas H.-" <condor-9@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Øhh, har jeg ikke fulgt med, eller er der blevet lavet en rasteplads på
> Sprogø ? Så vidt jeg ved, så er det da kun til Nød ophold at man må

Uha, hvis der er en spændende fugl, så er der skam også tale om et
nødophold, tag ikke fejl af det, hehe

MVH
Thomas

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 04-11-04 19:26

"Thomas Pedersen" <sass@'sletdette'mail.tele.dk> wrote in message

> Uha, hvis der er en spændende fugl, så er der skam også tale om et
> nødophold, tag ikke fejl af det, hehe
>
> MVH
> Thomas

LOL

--
På forhånd tak
Thomas Schreiber

Fra : Hans Kruse

Dato : 04-11-04 23:41

Jeg kan muligvis deltage. Las os se når vi kommer nærmere.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : TS

Dato : 05-11-04 00:50

Jeg kan muligvis også deltage. Kommer fra København. Hvor skal vi mødes ?
Er det en god og billig fotobutik du skal besøge i Hillerød ?
TS

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 05-11-04 02:44

"TS" <ts@ts.dk> skrev i en meddelelse news:418abfcf$0$33742$14726298@news.sunsite.dk...
> Jeg kan muligvis også deltage. Kommer fra København. Hvor skal vi mødes ?
> Er det en god og billig fotobutik du skal besøge i Hillerød ?
> TS

Nope, det er en privat handel.

Hvis du vil lege hele formiddagen med Jens Bruun og de andre kumpaner, må I særskilt aftale et mødested.

Ellers kan vi mødes ud for Damvejen 15 kl 13:00 i Hillerød.
Jeg skal lige handle først Uh, det blir sjovt at fistre rundt med min helt egen 500/4,5 tele og et par TC'er i lommen

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Erik W.

Dato : 05-11-04 08:20

> Ellers kan vi mødes ud for Damvejen 15 kl 13:00 i Hillerød.
> Jeg skal lige handle først Uh, det blir sjovt at fistre rundt med min
helt egen 500/4,5 tele og et par TC'er i lommen

Hvad har du købt af kamera?

Mvh Erik

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 05-11-04 12:28

"Erik W." <erik.w@surfmail.dk> skrev i en meddelelse
> "Frodo Nifinger" <jni@holdopmeddettdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> helt egen 500/4,5 tele og et par TC'er i lommen
>
> Hvad har du købt af kamera?

Jeg har lige bestil et spritnyt Nikon D70 med 18-70 kitsættet og 2 x 1 Gb
sandisk Ultra II CFkort.
hos Technikdirekt.de
Håber rigtigt meget, at det når frem inden lørdag

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 05-11-04 17:18

In article <418b63bb$0$295$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, Frodo Nifinger wrote:

> [...]
> sandisk Ultra II CFkort.
> hos Technikdirekt.de
> Håber rigtigt meget, at det når frem inden lørdag

Har du stadig plads i bilen ? Så vil jeg gerne med. Det var jo
gevaldigt hyggeligt sidst.

Der er vel ikke plads til mere end 2 på bagsædet med alt det
udstyr du skal slæbe med ;)

Fra : Erik W.

Dato : 05-11-04 19:09

"Povl H. Pedersen" skrev i
> Har du stadig plads i bilen ? Så vil jeg gerne med. Det var jo
> gevaldigt hyggeligt sidst.

Ja det var det.

> Der er vel ikke plads til mere end 2 på bagsædet med alt det
> udstyr du skal slæbe med ;)

Jeg vil også gerne med. Dog vil jeg gerne tage et vist forbehold for
heldagsregn - håber det er okay.

MVh Erik

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 06-11-04 01:45

"Erik W." <erik.w@surfmail.dk> skrev i en meddelelse news:418bc1c7$0$161$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "Povl H. Pedersen" skrev i
>
> Ja det var det.

> Jeg vil også gerne med. Dog vil jeg gerne tage et vist forbehold for
> heldagsregn - håber det er okay.

Jamen, det er så en aftale!

Jeg har reserveret pladsen til jer begge.
Der er vist lagt op til en ordentlig omgang fotonørderi lørdag d. 13.
Det bliver sjovt

Hvis vi nu kører på samme tid som sidst, er vi nede ved Thomas omtrent kl 8:15
Resten af turen kan vi vel gøre på 2½ time eller der omkring. Så får vi lidt mere ud af dagen.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Erik W.

Dato : 05-11-04 21:51

"Frodo Nifinger" skrev i

> Jeg har lige bestil et spritnyt Nikon D70 med 18-70 kitsættet og 2 x 1 Gb
> sandisk Ultra II CFkort.
> hos Technikdirekt.de
> Håber rigtigt meget, at det når frem inden lørdag

Mon ikke det gør? - Måske er det klogt at sende dem en e-mail forespørgsel,
jeg synes det virker som om det sætter lidt fut i dem. Det bliver da noget
lækkert grej du pludselig får imellem hænderne. Et godt råd fra mig er at
starte med at læse D70 manualen allerede nu. På fotosafarien i
sønderjylland havde jeg lige fået mit kamera og jeg havde ikke fået læst
manualen ordentligt. Hvis jeg havde gjort det havde jeg kunnet have fået
endnu mere ud af de tips og tricks jeg fik på turen.

Mvh Erik

Fra : Mikael

Dato : 05-11-04 17:44

Hvis det regner eller i alligevel skal have en ½ times tid til at gå, så kan
i jo gå en tur på Hillerød bibliotek. Fotoklubben Prisme 82 havde i dag
fernisering på en udstilling med billeder fra Hillerød.

Bilbliotekets adresse er, Christiansgade 1, lige bag arkaderne. Der er 10 m.
til parkeringshus. Der er åbent til kl. 14.00.

Se evt. følgende link http://www.hilbib.dk/voksne/arrangem.htm#udstillinger

Med venlig hilsen
Mikael

Fra : Lene

Dato : 10-11-04 19:04

Hej fotosafari-folk,
Bliver fototuren til noget, jeg synes I er så stille??
Må man godt deltage selv om man kommer længere sydfra og ikke har hverken
Canon eller Nikon? )
Mvh.
Lene

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 10-11-04 21:53

"Lene" <baartsfjerndet@12move.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Bliver fototuren til noget, jeg synes I er så stille??
> Må man godt deltage selv om man kommer længere sydfra og ikke har hverken

Den blir skam til noget

Vi jyder regner med at være fremme i Hillerød kl 11:00, og så skal jeg lige
handle
Vi rykker nok derfor tidspuntket frem til kl 12:00 for start på safarien med
os jyder.

Vi mødes her i Hillerød ved Damvejen 15.

Sjællænderne mangler at aftale træffetid og sted, hvis de vil lege fra
morgenstunden.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Jens Bruun

Dato : 11-11-04 10:02

> Sjællænderne mangler at aftale træffetid og sted, hvis de vil lege fra
> morgenstunden.

Jeg regner med afgang fra Hvidovre omkring 9, med ankomst i Hillerød-området
ved 10-tiden. Dem, der vil med i bilen, må lige råbe højt, så vi kan aftale
opsamlingssted(er). Min nærmeste S-station er Friheden. Jeg kan forestille
mig opsamling i city og evt. Østerbro, og så selvfølgelig på ruten nordpå,
men er åben for forslag.

Hvem vil med i min bil?

Fra : Hans Kruse

Dato : 11-11-04 12:25

Hvis jeg kommer, så bliver det til mødestedet i Hillerød kl. 12.00. Jeg
giver lyd fra mig i løbet af fredagen om jeg kommer og ville i så fald også
have plads i min bil med afgang fra Østerbro.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Hans Kruse

Dato : 12-11-04 16:14

Jeg kommer og med afgang fra Østerbro mellem 11.15 og 11.30 afhængigt af om
der er nogen der skal have et lift.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Carsten Riis

Dato : 11-11-04 13:37

Jens Bruun wrote:

> [...]
> mig opsamling i city og evt. Østerbro, og så selvfølgelig på ruten nordpå,

Det ville jeg gerne. Og du har også sagt, at det er i orden.

Gerne City for mig. Der er ikke så meget trafik om morgenen, så det
skulle være muligt at lave en standsning somewhere on the Rådhusplads.

Helst Kongovej 21 (men det er vist lige at presse den lidt )

mvh

Carsten Riis

Fra : Jens Bruun

Dato : 11-11-04 15:04

> Helst Kongovej 21 (men det er vist lige at presse den lidt )

Krydset Vejlands Allé/Amagerbrogade lørdag kl. 9. Sort Peugeot Stationcar.

Fra : Carsten Riis

Dato : 11-11-04 15:34

Jens Bruun wrote:

> "Carsten Riis" <cr@carben.dk> wrote in message

> Krydset Vejlands Allé/Amagerbrogade lørdag kl. 9. Sort Peugeot Stationcar.

Ok, takker.

mvh

Carsten Riis

Fra : Peter Rongsted

Dato : 11-11-04 14:21

> [...]

>mig opsamling i city og evt. Østerbro, og så selvfølgelig på ruten nordpå,

Hej Jens

Jeg vil (også) gerne med i bilen.

Jeg vil foreslå opsamling på Borups Alle ved Stærevej (kort før
Hulgårdsvej). Det burde passe meget godt hvis du samler Carsten op på
Rådhuspladsen.

Ring evt. på min mobil 2622 1114.

Peter

Fra : Jens Bruun

Dato : 11-11-04 15:06

"Peter Rongsted" <nulldev@rongsted.dk> wrote in message

> Jeg vil foreslå opsamling på Borups Alle ved Stærevej (kort før
> Hulgårdsvej).

Lørdag kl. 9:15. Sort Peugeot 406 Stationcar.

Fra : Peter Rongsted

Dato : 11-11-04 16:02

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> wrote:

>"Peter Rongsted" <nulldev@rongsted.dk> wrote in message

>Lørdag kl. 9:15. Sort Peugeot 406 Stationcar.

Det er bare OK.

Peter

Fra : Froggy

Dato : 11-11-04 17:47

In news:Jens Bruun <bruun_jens@hotmail.com> typed:
> "Peter Rongsted" <nulldev@rongsted.dk> wrote in message

> Lørdag kl. 9:15. Sort Peugeot 406 Stationcar.

Halloooo - nok er det længe siden jeg sidst var i 'staden' - men du
regner da vist med "grøn bølge" ... - Altså fra Vejlands Allé til
Borups Allé på 15 min. er det ikke lige at presse Peugeuten en anelse?

- og jo, jeg er bare hamrende smaddermisundelig - og ønsker at stærene
må hakke jer - og at I må få en rigtig go' tur (krydser fingre for godt
vejr (i Jylland))

--
Froggy
som må nøjes med sin egen lille

Fra : Jens Bruun

Dato : 11-11-04 17:49

"Froggy" <froggy51@despammed.com> wrote in message

> Halloooo - nok er det længe siden jeg sidst var i 'staden' - men du
> regner da vist med "grøn bølge" ... - Altså fra Vejlands Allé til
> Borups Allé på 15 min. er det ikke lige at presse Peugeuten en anelse?

Næ. Lørdag morgen og bilen er en V6

> - og jo, jeg er bare hamrende smaddermisundelig - og ønsker at stærene
> må hakke jer - og at I må få en rigtig go' tur (krydser fingre for
> godt vejr (i Jylland))

Hmm. Der bliver jo også arrangeret ture i dén landsdel.

Fra : Froggy

Dato : 11-11-04 20:30

> Næ. Lørdag morgen og bilen er en V6

OK da, jeg tænkte nok lige på en hverdagsmorgen - som jeg husker byen
bedst

> Hmm. Der bliver jo også arrangeret ture i dén landsdel.

Hvis/når der gør det, kan jeg godt gi' husly for indtagelse af medbragte
madpakker for en 25-30 personer (lige p.t. max 32 pers.) - så det er
bare at sige til

--
Froggy
"Man! That's totally Froggy!" Ref.:

Fra : Jens Bruun

Dato : 11-11-04 15:08

"Lene" <baartsfjerndet@12move.dk> wrote in message

> Hej fotosafari-folk,
> Bliver fototuren til noget, jeg synes I er så stille??
> Må man godt deltage selv om man kommer længere sydfra og ikke har
> hverken Canon eller Nikon? )

Se'fø'li. Hvis du skal have et lift fra Københavnsområdet, så kan du støde
til mig ét eller andet sted. Se mine svar til Peter og Carsten. Hvis du
kommer sydfra, kan du evt. stød til ved Friheden S-station ca. 8:45?

Fra : Lene

Dato : 11-11-04 16:24

"Jens Bruun" skrev

> Se'fø'li. Hvis du skal have et lift fra Københavnsområdet, så kan du støde
> til mig ét eller andet sted. Se mine svar til Peter og Carsten. Hvis du
> kommer sydfra, kan du evt. stød til ved Friheden S-station ca. 8:45?

Det lyder fint! Grøn Peugeot 306, rød/blå jakke, sort fotorygsæk og måske
stativ

Mvh.
Lene

Fra : Jens Bruun

Dato : 11-11-04 16:48

> Det lyder fint! Grøn Peugeot 306, rød/blå jakke, sort fotorygsæk og
> måske stativ

Hvis jeg forstår dig ret, så kommer du i bil, smider den, og tager med os
andre i min bil? Hvis ja, så vil jeg foreslå, vi i stedet mødes på bagsiden
af Åmarken S-station 8:45, da der er gode parkeringsforhold dér i modsætning
til ved Friheden S-station.

Fra : Lene

Dato : 11-11-04 17:03

"Jens Bruun" skrev

> [...]
bagsiden
> af Åmarken S-station 8:45, da der er gode parkeringsforhold dér i

Ja tak, hvis du stadig har plads i bilen
Det er fint nok med Åmarken, måske kan jeg endda huske hvor den ligger hvis
jeg gransker min hukommelse nøje
Mvh. Lene

Fra : Jens Bruun

Dato : 11-11-04 17:38

Fra : Jens Bruun

Dato : 11-11-04 17:45

"Lene" <baartsfjerndet@12move.dk> wrote in message

> Ja tak, hvis du stadig har plads i bilen

Det er der da.

> Det er fint nok med Åmarken, måske kan jeg endda huske hvor den
> ligger hvis jeg gransker min hukommelse nøje

Gl. Køge Landevej. Hvis du kommer sydfra ad motorvejen, så kør helt ind ad
Folehaven til den krydser Gl. Køge Landevej og drej til højre. Stationen
ligger vel 500m længere fremme på din venstre side.

Fra : Lene

Dato : 11-11-04 17:50

"Jens Bruun" skrev

> Gl. Køge Landevej. Hvis du kommer sydfra ad motorvejen, så kør helt ind ad
> Folehaven til den krydser Gl. Køge Landevej og drej til højre. Stationen
> ligger vel 500m længere fremme på din venstre side.

Super, den vej kender jeg da i hvert fald!
Så ses vi der lørdag 8.45
Mvh. Lene