/ Forside / Interesser / Fritid / Foto / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Foto
#NavnPoint
dova 15981
Klaudi 7333
refi 7267
o.v.n. 6442
IBM760 5420
severino 3705
emesen 3101
bentjuul 3076
Teil 3020
10  Nordsted1 2955
Sidste chance
Fra : Hans Kruse


Dato : 31-10-04 21:31

Ja, hvis jeg skulle have nogle billeder i kassen af efteråret i Sverige. Det
skulle klare op i dag og blev til en halv times sol og da var jeg på gåtur
med konen I går regnede det og det var jo en god lejlighed til at teste
udstyrets tolerance overfor vand! Et par billeder blev det til og de starter
her http://www.pbase.com/hkruse/image/35755062/original.

Alt i alt ikke mange billeder af efteråret hinsidan
http://www.pbase.com/hkruse/sweden_autumn_2004, desværre. Det er ellers den
bedste tid at tage billeder der.

--
Kind Regards,
Hans Kruse
http://www.pbase.com/hkruse




 
 
Kell Christensen (31-10-2004)
Kommentar
Fra : Kell Christensen


Dato : 31-10-04 22:04

Hans Kruse <hans.kruse@mail.tele.dk> wrote:

> Ja, hvis jeg skulle have nogle billeder i kassen af efteråret i Sverige. Det
> skulle klare op i dag og blev til en halv times sol og da var jeg på gåtur
> med konen I går regnede det og det var jo en god lejlighed til at teste
> udstyrets tolerance overfor vand! Et par billeder blev det til og de starter
> her http://www.pbase.com/hkruse/image/35755062/original.
>
> Alt i alt ikke mange billeder af efteråret hinsidan
> http://www.pbase.com/hkruse/sweden_autumn_2004, desværre. Det er ellers den
> bedste tid at tage billeder der.

Det er ikke mere end godt en uge siden vi talte om at pakke kufferten,
da vi var inde i din efterårsserie 2003. Der kom dog en pind i vejen,
men så kan vi jo nyde din nye serie - flot!.

Er det Småland - eller mellem søerne?

mvh Kell

Hans Kruse (31-10-2004)
Kommentar
Fra : Hans Kruse


Dato : 31-10-04 22:14

> Det er ikke mere end godt en uge siden vi talte om at pakke kufferten,
> da vi var inde i din efterårsserie 2003. Der kom dog en pind i vejen,
> men så kan vi jo nyde din nye serie - flot!.

Nej der såmænd det nordligste Skåne, lige ved grænsen til Sverige Mellem
Markaryd og Osby.
Mvh, Hans



Jacob K. (31-10-2004)
Kommentar
Fra : Jacob K.


Dato : 31-10-04 22:21

Hej Hans

>http://www.pbase.com/hkruse/image/35755062/original.

Smukke billeder. Det mosbegroede træ med skuret i baggrunden er ret funky.
Farverne i et svensk efterår er enestående.

-Jacob K.



Hans Kruse (31-10-2004)
Kommentar
Fra : Hans Kruse


Dato : 31-10-04 22:27

> Smukke billeder. Det mosbegroede træ med skuret i baggrunden er ret funky.
> Farverne i et svensk efterår er enestående.

Tak, jeg synes det var en lidt speciel komposition.
Mvh, Hans



Thomas Pedersen (31-10-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Pedersen


Dato : 31-10-04 22:31


"Hans Kruse" <hans.kruse@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:41854b6f$0$155$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Ja, hvis jeg skulle have nogle billeder i kassen af efteråret i Sverige.
> Det
> skulle klare op i dag og blev til en halv times sol og da var jeg på gåtur
> med konen I går regnede det og det var jo en god lejlighed til at
> teste
> udstyrets tolerance overfor vand! Et par billeder blev det til og de
> starter
> her http://www.pbase.com/hkruse/image/35755062/original.
>
> Alt i alt ikke mange billeder af efteråret hinsidan
> http://www.pbase.com/hkruse/sweden_autumn_2004, desværre. Det er ellers
> den
> bedste tid at tage billeder der.

Flotte billeder du har fået i kassen her, Hans. Det sjove er, hvergang jeg
ser sådanne billeder synes jeg altid Danmark virker kedeligt, hehe, nå, det
er vel bare mig der ikke kan finde de rigtige træ-motiver
De gange jeg har været i Sverige, har det aldrig været lagt vægt på
fotodelen, det er altid enten fisketure og vandreture, og vandreturene er om
foråret. Måske man skulle planlægge en tur derover i efteråret

MVH
Thomas



Hans Kruse (31-10-2004)
Kommentar
Fra : Hans Kruse


Dato : 31-10-04 22:48

> Flotte billeder du har fået i kassen her, Hans. Det sjove er, hvergang jeg
> ser sådanne billeder synes jeg altid Danmark virker kedeligt, hehe, nå,
det
> er vel bare mig der ikke kan finde de rigtige træ-motiver
> De gange jeg har været i Sverige, har det aldrig været lagt vægt på
> fotodelen, det er altid enten fisketure og vandreture, og vandreturene er
om
> foråret. Måske man skulle planlægge en tur derover i efteråret

Tak, jeg synes Danmark kan være flot, men selv i Skåne er der ganske
kuperet, meget blandingskov, masser af søer og vandløb, som gør det til
noget specielt. Og ja, efteråret er noget helt specielt. Men nu har du da
ca. 11 måneder at tænke over det Men, vinteren kan jo også være speciel
http://www.pbase.com/hkruse/image/24722209
Mvh, Hans



Thomas Pedersen (01-11-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Pedersen


Dato : 01-11-04 01:14


"Hans Kruse" <hans.kruse@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:41855d83$0$172$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Flotte billeder du har fået i kassen her, Hans. Det sjove er, hvergang
>> jeg
>> ser sådanne billeder synes jeg altid Danmark virker kedeligt, hehe, nå,
> det
>> er vel bare mig der ikke kan finde de rigtige træ-motiver
>> De gange jeg har været i Sverige, har det aldrig været lagt vægt på
>> fotodelen, det er altid enten fisketure og vandreture, og vandreturene er
> om
>> foråret. Måske man skulle planlægge en tur derover i efteråret
>
> Tak, jeg synes Danmark kan være flot, men selv i Skåne er der ganske
> kuperet, meget blandingskov, masser af søer og vandløb, som gør det til
> noget specielt. Og ja, efteråret er noget helt specielt. Men nu har du da
> ca. 11 måneder at tænke over det Men, vinteren kan jo også være
> speciel
> http://www.pbase.com/hkruse/image/24722209

Du har da helt ret, Danmark kan da være et smukt land. Men ind i mellem
savner man vildskaben, klipperne og sådan synes jeg, men det er jo en
smagssag, hehe. Og du har helt, ret, der 11 måneder til at få planlagt en
tur derover. Mon ikke jeg skal på vandretur igen i foråret i Skåne, som jeg
har været de sidste par år

MVH
Thomas



Niels Riis Ebbesen (31-10-2004)
Kommentar
Fra : Niels Riis Ebbesen


Dato : 31-10-04 23:08


Hans Kruse wrote:

> Alt i alt ikke mange billeder af efteråret hinsidan
> http://www.pbase.com/hkruse/sweden_autumn_2004, desværre. Det er ellers den
> bedste tid at tage billeder der.

Jeg takker, de var bestem et kik værd...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen
http://www.niels-ebbesen.net - grafiker, fotograf & webdesigner
http://www.photo-gallery.dk - Skandinaviens største fotoarkiv
http://home3.inet.tele.dk/elgo - Links til alverdens søgemaskiner


Alex W (31-10-2004)
Kommentar
Fra : Alex W


Dato : 31-10-04 23:11



> udstyrets tolerance overfor vand! Et par billeder blev det til og de
> starter
> her http://www.pbase.com/hkruse/image/35755062/original.
>

Hej Hans

Ja sådan kan det også gøres ... det er en fin og anderledes måde at beskrive
efterår på med et foto... ikke dårligt !!

/Alex W



Klaus Madsen (01-11-2004)
Kommentar
Fra : Klaus Madsen


Dato : 01-11-04 00:41


"Hans Kruse" <hans.kruse@mail.tele.dk> wrote in message
news:41854b6f$0$155$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Ja, hvis jeg skulle have nogle billeder i kassen af efteråret i Sverige.
> Det
> skulle klare op i dag og blev til en halv times sol og da var jeg på gåtur
> med konen I går regnede det og det var jo en god lejlighed til at
> teste
> udstyrets tolerance overfor vand! Et par billeder blev det til og de
> starter
> her http://www.pbase.com/hkruse/image/35755062/original.
>
> Alt i alt ikke mange billeder af efteråret hinsidan
> http://www.pbase.com/hkruse/sweden_autumn_2004, desværre. Det er ellers
> den
> bedste tid at tage billeder der.
>
> --
> Kind Regards,
> Hans Kruse
> http://www.pbase.com/hkruse
>
Hej Hans

Som sædvanlig nogle kanonflotte billeder.

Mvh. Klaus



Jan Bøgh (01-11-2004)
Kommentar
Fra : Jan Bøgh


Dato : 01-11-04 09:15

Hans Kruse wrote:

> http://www.pbase.com/hkruse/image/35755062/original.

Flotte skud. Jeg synes især om IMG_2144-2.jpg, hvor jeg nok synes at
svampebillederne står svagest. Dine kompositioner er flotte, når du bevæger
dig væk fra de makroprægede, hvor det virker som om du mere registrerer
objektet og i mindre grad skaber et billede.

vh
Jan



Hans Kruse (01-11-2004)
Kommentar
Fra : Hans Kruse


Dato : 01-11-04 13:15

> Flotte skud. Jeg synes især om IMG_2144-2.jpg, hvor jeg nok synes at
> svampebillederne står svagest. Dine kompositioner er flotte, når du
bevæger
> dig væk fra de makroprægede, hvor det virker som om du mere registrerer
> objektet og i mindre grad skaber et billede.

Tak for kommentaren. Makro bliver ofte (for mig) et spørgsmål om at fange
objektet med lys, detaljer, skarphed, passende baggrund, etc. men
komposition kommer nok i anden række. Det er da værd at tænke over og
eksperimentere med.
Mvh, Hans



Jan Bøgh (01-11-2004)
Kommentar
Fra : Jan Bøgh


Dato : 01-11-04 15:47

Hans Kruse wrote:

> Tak for kommentaren. Makro bliver ofte (for mig) et spørgsmål om at
> fange objektet med lys, detaljer, skarphed, passende baggrund, etc.
> men komposition kommer nok i anden række. Det er da værd at tænke
> over og eksperimentere med.

Jeg troede slet ikke du kunne llade være. F.eks. synes jeg at nogle af dine
Death Valley-billeder netop pga. de kompositoriske elementer er fremragende.
Jeg blev hamrende misundelig - og har så bestemt mig til at årsagen til at
mine (som jeg så holder i skuffen) er så svage sammenlignet med dem du
offentliggjorde må være, at jeg var der midt på dagen .

vh
Jan



Hans Kruse (01-11-2004)
Kommentar
Fra : Hans Kruse


Dato : 01-11-04 16:59

> Jeg troede slet ikke du kunne llade være. F.eks. synes jeg at nogle af
dine
> Death Valley-billeder netop pga. de kompositoriske elementer er
fremragende.
> Jeg blev hamrende misundelig - og har så bestemt mig til at årsagen til at
> mine (som jeg så holder i skuffen) er så svage sammenlignet med dem du
> offentliggjorde må være, at jeg var der midt på dagen .

Jeg har prøvet med makrobilleder f.eks. her
http://www.pbase.com/hkruse/botanic_garden_2004, men det er helt et område,
som jeg skal eksperimentere mere med.
Nu har jeg jo ikke set dine billeder fra Death Valley, men jeg tror også det
ville være svært at lave noget midt på dagen. Man er specielt der begrænset
til ca. en time ved solgang og en time omkring solnedgang, ellers står solen
alt for højt og er alt for skarp. Men det er jo svært at få tiden til at
passe, hvis man har en rejse, der skal tilpasses flere krav eller rejser
sammen med andre, som måske ikke har sympati for morgenarbejde Det
eneste jeg synes er ok er de to billeder fra Bad Water som er taget midt på
dagen. http://www.pbase.com/hkruse/image/35266776 og
http://www.pbase.com/hkruse/image/35266777 (selvom mønstrene er noget
eroderede, det hedder vist forår for at få det med ordentligt).
Mvh, Hans



Jens Bruun (01-11-2004)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 01-11-04 11:28

"Hans Kruse" <hans.kruse@mail.tele.dk> wrote in message
news:41854b6f$0$155$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk

> http://www.pbase.com/hkruse/image/35755062/original.

Hmm. De to sidste er meget spændende (træet med mos). Hvorfor har du ikke
udforsket dét motiv noget mere? Det tigger og be'r jo

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - Min fotodagbog (Sidst opdat. 28.10.04)
http://usenet.fotolog.dk - Ugentlig fotostafet i news:dk.fritid.foto
http://gallery.bruun.com/index.php?cat=10003 - Mit fotogalleri



Hans Kruse (01-11-2004)
Kommentar
Fra : Hans Kruse


Dato : 01-11-04 13:21

> Hmm. De to sidste er meget spændende (træet med mos). Hvorfor har du ikke
> udforsket dét motiv noget mere? Det tigger og be'r jo

Godt spørgsmål! Jeg tog nogle flere billeder, men synes ikke rigtigt de gav
noget, så jeg smed dem ud igen. Men jeg har noteret mig stedet og vil
formentlig vende tilbage. Jeg kørte igennem et område, hvor jeg ikke har
været i årevis, og det var vanvittigt flot og dog havde jeg store
vanskeligheder med at omforme det til billeder Der var alt for meget
"rod" og jeg kunne ikke få noget struktur på det.
Mvh, Hans



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408907
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste