Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Ingen flimmer i billederne på tv
Fra : Anders Gylling Jakob~

Dato : 29-10-04 10:51

Hej Alle
Jeg har bøvlet i 1½ måned med at finde et program til at lave perfekte
Diasshow på min computer, til visning på tv'et via min almindelige DVD
afspiller. Jeg har selv brugt diverse forums og synes derfor det måtte
være på sin plads at give en hjælpende hånd.
Jeg nåede at prøve 7-8 trial versioner af forskellige programmer Eks.
Photo 2 DVD, Pinnacle Instant Fotoalbum og DVD Maker. Mange af
programmer har en rimelig logisk brugeflade og man kan derfor hurtigt
navigere rundt i dem og lave shows med menuer osv., men da det færdige
resultat skulle nydes på Tv'et var der masser af flimmer specielt i
horisontale linier.
Eftyer et råd fra en pige i et andet forum prøvede jeg til sidst
ProShow Gold 2 som kan hentes i en glimrende prøve version på
www.Photodex.com
Det har indbygget et antiflickker filter der dog ikke som i andre
programmer går alt for meget ud over skarpheden i billederne. Du kan
også vælge PAL, 16:9, VCD, Svcd, DVD og bestemme hvor meget billedet
skal fylde på dit skærmbillede. Programmet indeholder adskillige
overblændings muligher mellem billeder. Du kan ligeledes tilføje dine
egne lyde, tale og musik under billederne. Du kan fade lyd ind og ud
samt overlappe forskellige lydspor, sidst nævnte er dog er dog lidt
mere avanceret og kræver lidt øvelse ifht. lyd redigering.
Prøv det selv, jeg kan kun give mine varmeste anbefalinger til dette
program der koster 70 US dollars (ca. 400 kr).

Venlig hilsen Anders

Fra : Jørgen

Dato : 30-10-04 12:40

"Anders Gylling Jakobsen" <gyllingjakobsen@image.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
varmeste anbefalinger til dette
> program der koster 70 US dollars (ca. 400 kr).

Hej Anders !
Tak for din orientering, som jeg har læst med stor interesse.
Dit resultat overrasker mig uvidende stakkel temmelig meget. Når man ser et
still billede på TV'et troede jeg umiddelbart, at flimmer kun kunne være et
spørgsmål der vedrørte kvaliteten af DVD afspiller og TV'et. Anvender du VCD
format ? Har du nogen forklaring på hvorledes flimmer kan opstå på et still
billede ?
Med venlig hilsen
Jørgen

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 30-10-04 13:22

In article <41837dcd$0$22678$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>, Jørgen wrote:
> [...]
> format ? Har du nogen forklaring på hvorledes flimmer kan opstå på et still

Hvis din DVD afspiller har progressive scan så giver dette et
langt roligere billede end standard interlaced mode. Så det skal
du se efter ved køb af DVD afspiller. Ved ikke hvor langt under 500
kr man kan få det.

Fra : Deaster

Dato : 01-11-04 11:20

Povl H. Pedersen wrote:

> [...]
> langt roligere billede end standard interlaced mode. Så det skal
> du se efter ved køb af DVD afspiller. Ved ikke hvor langt under 500

Men siden ingen alm. fjernsyn har component indgang er det vist mere af
akademisk interesse, det er noget andet hvis vi snakker projektor.

--
Deaster
"War is God´s way of teaching

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 01-11-04 20:37

In article <2umgv0F2a3mb0U1@uni-berlin.de>, Deaster wrote:

> Men siden ingen alm. fjernsyn har component indgang er det vist mere af
> akademisk interesse, det er noget andet hvis vi snakker projektor.

Rigtigt mange TV har RGB indgang i scart stikket hvis det er hvad
du taler om med component indgang. Eller er det noget CyV-etellerandet ?
Det mener jeg også en del TV har.

Fra : Deaster

Dato : 02-11-04 13:37

Povl H. Pedersen wrote:

> Rigtigt mange TV har RGB indgang i scart stikket hvis det er hvad
> du taler om med component indgang. Eller er det noget
> CyV-etellerandet ? Det mener jeg også en del TV har.

Jep, det har næsten alle tv, men den kan du ikke bruge til progressiv scan.
Component er ikke scart.

--
Deaster
"War is God´s way of teaching