Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvad skal jeg vælge?
Fra : Ukendt

Dato : 23-10-04 01:36

Jeg har kig på disse 2:
Og det er bare til familie foto, og lidt rejse foto.

Dantax-SX-4100Z3, USB, 4.1 Mega pixels, 3xoptisk zoom,
2xdigital zoom, 128MB CF-kort.

Digital kamera, JD 4100 Z3s megapixels kamera m.2x digital
zoom og 3x optisk zoom, 128MB CF-kort.

Hvad er forskellen på disse 2, og er de noget værd?

Eller er der nogle andre i kan anbefale. Som ligger på en pris mellem
2000 - 2500 ? Gerne noget med CF-kort da jeg har et 256MB CF-kort til
og ligge her hjemme.

Mvh
Michal

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 23-10-04 08:49

In article <4179a754$0$207$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, Michal wrote:
> [...]
> zoom og 3x optisk zoom, 128MB CF-kort.
>
> Hvad er forskellen på disse 2, og er de noget værd?

Det er muligvis det samme kinesiske kamera med flere navne.

> Eller er der nogle andre i kan anbefale. Som ligger på en pris mellem
> 2000 - 2500 ? Gerne noget med CF-kort da jeg har et 256MB CF-kort til
> og ligge her hjemme.

Der er en del modeller fra Canon, Nikon og de andre der kan lave
kameraer i det prisleje du ser på. Gå efter mærkevare, og så
hellere en megapixel mindre om nødvendigt.

Fra : Knud I

Dato : 23-10-04 09:01

<Michal> skrev i en meddelelse

klip
> Eller er der nogle andre i kan anbefale. Som ligger på en pris mellem
> 2000 - 2500 ? Gerne noget med CF-kort

Hvis du tør købe brugt så prøv at se her,
http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=13900630
det vil jeg kalde et godt tilbud og jeg er ikke sælgeren
det er forgængeren til fuji s7000zoom
har selv et magen til som jeg mener er mere end de 2000,- værd
min vil ikke bruge performence CF kort men godtager alt andet jeg har prøvet
bla kingston

Mvh Knud

Fra : Ukendt

Dato : 23-10-04 13:15

Knud I wrote:

> [...]
> har selv et magen til som jeg mener er mere end de 2000,- værd
> min vil ikke bruge performence CF kort men godtager alt andet jeg har

Jeg tror sgu jeg afgiver et bud på det.
Så må man se om man kan lære og bruge det

Mvh
Michal

Fra : Ukendt

Dato : 23-10-04 13:19

Knud I wrote:

> [...]
> har selv et magen til som jeg mener er mere end de 2000,- værd
> min vil ikke bruge performence CF kort men godtager alt andet jeg har

Hvad med et S5000 til kr. 2000?

Mvh

Michal

Fra : Knud I

Dato : 23-10-04 15:29

<Michal> skrev i en > Hvad med et S5000 til kr. 2000?

Så mister du muligheden for at bruge de billige CF kort
det mener jeg er grund nok til at vælge s602z
nu kender jeg ikke S5000 men mener ikke der kan sættes ekstra blitz på
samt video på s602z kun er begrænset af kortets størelse.

du skal bare huske at du får en forholds vis stor kamera
du har vist set indlæget i foto.marked om s7000 til salg pga størelsen
Jeg har selv et størrer kamera og overvejer at sælge min s602z
for at få en Canon/Nikon lommekamera som reserve til skjortelommen
men ikke for 2000,- overvejer om den kan indgå i en byttehandel
da mange der starter med et lille lommekamera hurtig ønsker
de mange indstillingsmuligheder feks s602z/s7000 har
hvis det er et lommekamera kunne et Canon A400 jo købes for 1150.-

jeg er ikke i tvivl men det er din vurdering af dit behov der tæller

Mvh Knud

Fra : Ukendt

Dato : 24-10-04 08:56

Knud I wrote:

> [...]
> hvis det er et lommekamera kunne et Canon A400 jo købes for 1150.-
>
> jeg er ikke i tvivl men det er din vurdering af dit behov der tæller

Øv jeg blev budt over på s602z
Kan du anbefale andre som ligger tæt op af s602z?

Mvh

Michal

Fra : Knud I

Dato : 24-10-04 14:45

<Michal> skrev i en meddelelse > Øv jeg blev budt over på s602z
> Kan du anbefale andre som ligger tæt op af s602z?

Så er det ikke længere nogen jeg selv har erfaring med
men brugt ville jeg kikke efter
Nikon Coolpix 5000 / 5400 / 5700
Olympus 5050

i en anden klasse men stadig gode kameraer kunne
Canon A70 / 75 /85 eller evt A80 / A95

Jeg havde selv A70 men fik den stjålet savner den stadig eneste
problem for mig er den er lige lovlig tung til skjortelommen
når jeg er på arbejde.
Her har du også muligheder for at lege med manuelle indstillinger,
lange lukketider mm.
Jeg tror det er det bedste kamera i forhold til prisen der er fremstillet

Jeg kender flere der har købt billige Dantax og lignende kameraer
hos Supermarkeder. men de viser helst ikke deres billeder frem
Har en mistanke om at billedkvaliteten måske for ringe.

Sidste mulighed er du pr mail kan give mig et bud på min S602z.
Du så jo hvad den sidste blev solgt for.

Mvh Knud

Fra : Ukendt

Dato : 24-10-04 17:05

Knud I wrote:

> [...]
>
> Sidste mulighed er du pr mail kan give mig et bud på min S602z.
> Du så jo hvad den sidste blev solgt for.

Ok jeg har lige sendt dig en mail.

Mvh

Michal

Fra : Henrik L. S.

Dato : 25-10-04 17:24

Hvor har du set s5000 til den pris? Er bare nysgerrig.
Henrik L.S.

Fra : Ukendt

Dato : 25-10-04 17:51

Henrik L. S. wrote:

> Hvor har du set s5000 til den pris? Er bare nysgerrig.
> Henrik L.S.
>
> <Michal> wrote in message

Det var i den blå avis. Men det var solgt.

Mvh
Michal

Fra : Brian Lund

Dato : 24-10-04 17:40

> [...]
>
> Eller er der nogle andre i kan anbefale. Som ligger på en pris mellem
> 2000 - 2500 ? Gerne noget med CF-kort da jeg har et 256MB CF-kort til

Jeg har selv et Canon Powershot A75, og det tager super-billeder i næsten
enhver situation :) - Og så har man mulighed for fuld manuel indstilling!

Der er siden kommet nye modeller, A80, A85 og A95, de er selvfølgelig bedre
;)

A85 kan fås for under 2000 og A95 for under 2700 iflg edbpriser.dk

Kameraet bruger iøvrigt CF kort og 4 stk almindelige AA-batterier - Og hvis
du i længden ikke kan nøjes med 3x optisk zoom kan du købe ekstra linser og
sætte på for at forlænge op til 7,2x optisk totalt, man kan også få
vidvinkel og makro linser :)

Brian

Fra : Ukendt

Dato : 24-10-04 18:24

Brian Lund wrote:

> [...]
> ekstra linser og sætte på for at forlænge op til 7,2x optisk totalt,
> man kan også få vidvinkel og makro linser :)

Det lyder godt
Jeg må ud og se på et A85

Mvh

Michal