Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fotostativ.
Fra : Jesper

Dato : 18-10-04 07:48

Hej.

Jeg regner med at skulle købe et fotostativ til mit Sony 717 kamera i dag.

Det skal anvendes til portrætfoto både inden- og udendørs.

Hvilke krav skal jeg stille til et godt stativ/hvilke ting skal jeg være
opmærksom på?

mvh

Jesper.

Fra : Reidar Solberg

Dato : 18-10-04 10:16

Dette har vært oppe her 29.09.2004 - der finnes noen anbefalinger.

Reidar

Fra : Langgaard

Dato : 18-10-04 10:19

"Jesper" <christop@***post1.dknet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det skal anvendes til portrætfoto både inden- og udendørs.
>
> Hvilke krav skal jeg stille til et godt stativ/hvilke ting skal jeg være

Hej

For små stativer er der nok af, og de giver falsk tryghed. Du skal købe et
ordentligt stativ fra begyndelsen, et med god højde, stabilitet og
holdbarhed.
Prøv at se efter det Italienske mærke "Manfrotto", det er nok det mærke der
giver mest stativ for pengene. Manfrotto 055 er en klassiker, som du ikke
vil fortryde købet af.
Det har også en god "gensalgsværdi".

Men du skriver ikke hvad du vil spendere!

--
Venlig hilsen Leif Langgaard

www.analogfoto.dk - Salg & køb af analogt fotoudstyr.
www.megapixels.dk (tom)

Fra : Jesper

Dato : 18-10-04 10:28

Hej.

Jeg regner med at bruge omkring kr. 1.000 på et stativ.

Jeg har også lige konstateret, at emnet har være oppe tidligere i gruppen...

mvh

Jesper.