Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon 17 mm - 85 mm IS USMCanon EF-S
Fra : Martin

Dato : 15-10-04 18:25

Hej

Påtænker køb af Canon 20D med dette objektiv:
Zoomobjektiv / 17 mm - 85 mm / F/4.0-5.6 / 5X Zoom / 78.5 grad(er) / IS
USMCanon EF-S

Findes der nogle med erfaringer med dette objektiv.

Martin

Fra : [HCS] 4000

Dato : 16-10-04 08:09

Det er er rimeligt godt objektiv. IS funktionen er god. Det er dog ikke på
høljde med Canons L serie, men er også en del billigere.
--
hilsen Hans

homepage: www.fotofritid.dk
*Coppermine Photo Gallery*

* www.pbase.com/hcstune *

Fra : Martin

Dato : 16-10-04 11:36

Det L objektiv, der kommer nærmest 17-85mm er vel
17 mm - 40 mm / F/4.0 / 74 grad(er) / L USMCanon EF / Asfærisk objektiv
og dette koster iflg. edbpriser kun ca. 500 kr. mere - er det det værd?
Der er jo kun 2,3 X zoom i forhold til 5 X zoom ved 17-85, til gengæld
holder den F4

Er der andre gode alternativer ved Sigma og Tamron hvis jeg går efter stor
zoomområde og samtidig lysstærkt?

hilsen Martin

----

Fra : [HCS] 4000

Dato : 16-10-04 13:29

Jeg har selv Canons 17-40mm, 24-70mm og 70-200mm fra Lserien, og kan varmt
anbefale dem. De tegner pivende skarpt. Sammen med 20D dækker de området fra
28mm til 320mm kropfaktoren taget i betragtning. Så jeg kan varmt anbefale
dig 17-40mm'eren.