Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Tamron 28-300mm
Fra : Kim Daugaard

Dato : 15-10-04 07:49

Hejsa
Er der nogen der evt. har testet dette objektiv og hvor godt er det . Det
skal bruges på et D70.

AF28-300mm F/3,5-6,3 XR Di LD Aspherical (IF) MACRO

Fra : iads

Dato : 15-10-04 10:10

"Kim Daugaard" <on_net@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa
> Er der nogen der evt. har testet dette objektiv og hvor godt er det . Det
> skal bruges på et D70.
>
> AF28-300mm F/3,5-6,3 XR Di LD Aspherical (IF) MACRO

Her er en link til billeder taget med Tamron
http://www.trekearth.com/photos.php?cat=lens&id=586
som jeg har fra Lars Nielsen. Han har et til salg til Nikon på
http://www.fotokritik.dk/

Mvh Ib

Fra : Tommy Fer

Dato : 15-10-04 11:17

Kim Daugaard wrote:
> Hejsa
> Er der nogen der evt. har testet dette objektiv og hvor godt er det .
> Det skal bruges på et D70.
>
> AF28-300mm F/3,5-6,3 XR Di LD Aspherical (IF) MACRO

Hej Kim

Jeg har selv dette objektiv til mit Eos 300D, det er et super let
rejseobjektiv, men syntes ikke det tegner skarpt nok. Men når man køber
disse Ulta zooms, så er det vist meget normalt.

Jeg havde nok ikke købt mit, hvis jeg ksulle gøre det om idag, jeg havde
delt det på 2 objektiver istedet.

--
Mvh Tommy Fer
www.FOTOFer.dk

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 15-10-04 18:10

In article <416f72d3$0$299$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, Kim Daugaard wrote:
> Hejsa
> Er der nogen der evt. har testet dette objektiv og hvor godt er det . Det
> skal bruges på et D70.
>
> AF28-300mm F/3,5-6,3 XR Di LD Aspherical (IF) MACRO

Havde 28-200mm XR i stedet. Alt for meget lilla kanter, og for uskarpt.
Det blev solgt hurtigt efter købet.

Køb et 75-300 mm + et kortere i stedet.

Fra : Karsten

Dato : 15-10-04 23:38

Hej Kim

Jeg har det omtalte objektiv til mit eos300. Jeg mener der er et
udemærket all-round objektiv til rejser og ture, hvor man ikke gider
slæbe flere kg fotoudstyr med.
Når man lære at bruge det, tager det ganske fine billeder.
En svaghed kan dog være at autofukos får problemer ved optagelser ved
lav belysning.

Selvom der findes bedre objektiver fortryder jeg ikke mit køb. Set i
forhold til pris, kvalitet og alsidighed er der et rigtig fint
objektiv.

Mvh

Karsten