Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Problemer med CF kort
Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 14-10-04 18:19

Hej

Jeg har et problem med mit Sandisk 1 GB CF kort. Når jeg smider det i mit
kamera Canon EOS D60 melder den error 2 (fejl på kortet). Når jeg smider den
i min Sandisk kortlæser, så kan jeg ikke åbne kortet, jeg kan heller ikke
formatere (computeren stopper bare vinduet, og man kan ikke lukke den uden
en fejlmelding).

Jeg har forsøgt med PC inspector og Rescue Pro demo, men begge to "fryser"
bare når de forsøger at kigge på kortet.

Jeg har forsøgt at køre format f: (som mit kortlæsers CF port hedder), via
start -> run, også uden held.

Har i nogle gode forslag til hvad jeg kan gøre, eller skal jeg bare smutte
ned med det til Japan Photo igen ?

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : Johan Gadegaard

Dato : 14-10-04 18:31

> Jeg har et problem med mit Sandisk 1 GB CF kort. Når jeg smider det i mit
> kamera Canon EOS D60 melder den error 2 (fejl på kortet).

Hej René

Har du prøvet at trykke på 'Menu' og formatere kortet i kameraet (på trods
af fejlmeldingen). Jeg får af og til samme melding på 1D og 10D. Trods det
er det som regel ingen sag at formatere kortet i 10D'eren. 1D nægter pure.

Johan Gadegaard

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 15-10-04 08:12

Hej Johan

Mit D60 nægter at gøre noget som helst, men jeg synes det er mærkeligt at
det ikke kan formateres på computeren...

Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 15-10-04 08:22

"René Ernst Nielsen" <virkerikke@nospam.nej> skrev:

> Mit D60 nægter at gøre noget som helst, men jeg synes det er
> mærkeligt at det ikke kan formateres på computeren...

Det kan jo skyldes det er defekt. Hvis du stadig har reklamationsret så
ned i butikken med kortet og få det byttet.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : ;o\)-max-

Dato : 14-10-04 18:34

"René Ernst Nielsen"
> [...]
> start -> run, også uden held.
>
> Har i nogle gode forslag til hvad jeg kan gøre, eller skal jeg bare smutte

Lad vær med at smide sådan med tingene, er rimelig sikker
på det ikke løser problemet.. Ellers lyder det som om du
har prøvet alt, mon ikke du bare sku be om et nyt kort. -max-