Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Stativ II
Fra : Jimmy

Dato : 11-10-04 21:08

Hej

Jeg skal have fat på et stativ, som blot er en antennte med skrue i den ene
ende til kameraet og en spids i den modsatte, så jeg kan stille det på
jorden og så dreje kameraet uden så mange rystelser.

Findes dette, og hvor på nettet kan det så bestilles?

Mvh
Jimmy

PS Den anden forsvandt eller grupperede sig under et indlæg med samme navn,
så svar ses kun på denne tråd.

Fra : OCB

Dato : 11-10-04 21:21

Ja, det hedder en Mono-Pod - eller på dansk, et et-bens stativ. Det kan
ihvertfald løse dit behov. Bruger selv et når jeg anvender teleobjektiv.

Mvh
Ole

Fra : Simon Nielsen

Dato : 11-10-04 21:44

"Jimmy" <nyhedsgruppe2001@SPAM.yahoo.co.uk> wrote in message
> [...]
> jorden og så dreje kameraet uden så mange rystelser.
>
> Findes dette, og hvor på nettet kan det så bestilles?

Det er et Mono-Pod du søger, de fleste fotohandlere har sådan en, men det
koster altså rigeligt meget for en "pind"

Simon
"lad være med at tænke negativt før nogen kalder dig svin"
Simon Nielsen - 2004

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 11-10-04 21:57

> [...]
> jorden og så dreje kameraet uden så mange rystelser.
>
> Findes dette, og hvor på nettet kan det så bestilles?

En lidt utraditionel løsning og heller ikke verdens bedste er at få fat i en
skrue der passer både i kamera og i en holder til fiskestænger, så har du et
mono-pod der kan stikkes i jorden. Men det er ikke synderlig stabilt.
Jeg har selv i nød brugt det til at tage følgende billede, da jeg havde
glemt mit stativ derhjemme
http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1303319
eller her for en sikkerheds skyld:
http://www.fotokritik.dk/visstort.html?pic=92865

MVH
Thomas

Fra : Henrik L. S.

Dato : 12-10-04 08:19

Så lige sådan et i Photocare i Ballerup bycenter til 299,- Kvaliteten så
fin ud.
Henrik L.S.