Print som pdf
Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 03-11-04 21:25

Når jeg i Print klikker på "Print som pdf", får jeg en fil med det ikon,
som viser, at den skal åbnes med Preview. Jeg må gå i Vis info for at
ændre den til Default åbning med Adobe Reader. Og det er noget skidt, da
jeg oftest producerer pdf for at sende materiale videre til pc-brugere.
Og somme tider glemmer jeg at ændre.

Hvordan kan indstille "Print som pdf" til, at filerne skal åbnes med
Adobe Reader som standard?

Venlig hilsen

Ove Steen

Fra : JHP

Dato : 03-11-04 21:44

Ove Steen Smidt wrote:
> [...]
> Og somme tider glemmer jeg at ændre.
>
> Hvordan kan indstille "Print som pdf" til, at filerne skal åbnes med

Det er der da ingen grund til. Vis info indstillingen påvirker ikke
filen en PC bruger modtager. PC'en benytter .pdf til styringen.
mvh JHP

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 03-11-04 23:33

JHP <no-spam-to-me@jXhXpXwXeXb.dk> wrote:

> Det er der da ingen grund til. Vis info indstillingen påvirker ikke
> filen en PC bruger modtager. PC'en benytter .pdf til styringen.
> mvh JHP

Ja, det mente jeg også nok. Men nu har jeg altså en modtager, der klager
sig. Og så må problemet forfølges. PC-brugere kan jo have så mange
problemer, som ikke altid er til at forstå. Nogle af dem magter ikke
selv at holde orden på deres egen maskine og løber ind i mange
selvforskyldte problemer. Der er ingen uorden eller problemer på den pc,
som jeg selv har til specifikke opgaver.

Venlig hilsen

Ove Steen

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 04-11-04 00:20

Ove Steen Smidt <xossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> selvforskyldte problemer. Der er ingen uorden eller problemer på den pc,
> som jeg selv har til specifikke opgaver.

Det er modtageren der har rod i systemet, og det gør ingen forskel
hvilket ikon .pdf-filer har på din Mac, det har kun betydning for dig.
Hvordan du kan ændre det, har Preben Bødker Nielsen beskrevet.

Er du sikker på, at filerne har haft .pdf i halen?
Hvis du bruger Mail til at sende, så kryds af i feltet "Send bilag, der
kan åbnes i Windows".

mvh.
Kaj.

--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 03-11-04 21:55

> [...]

> Og somme tider glemmer jeg at ændre.
>
> Hvordan kan indstille "Print som pdf" til, at filerne skal åbnes med

Tilføjelse til ovenstående:

Jeg prøvede at sende mig selv en pdf med Adobe Reader-ikon. Da den kom
tilbage, hvade den fået preview-ikon. Hvis der sker det samme for
pc-modtagere, er det jo ikke til at leve med.

Venlig hilsen igen

Ove Steen

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 03-11-04 22:42

Ove Steen Smidt <xossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> Hvordan kan indstille "Print som pdf" til, at filerne skal åbnes med
> Adobe Reader som standard?

Tag info på en PDF.
Drej pilen i "Åbn i:" og vælg Acrobat Reader.
Klik på knappen "Ret alle".

Dine indstillinger har ingen indflydelse på hvordan modtagere af din PDF
åbner filen.

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg