/ Forside / Interesser / Fritid / Film / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Film
#NavnPoint
IceCap 9240
tedd 6796
refi 6795
ans 6773
Klaudi 5447
dova 4574
Nordsted1 3973
o.v.n. 3080
ThomasCSR 2881
10  granner01 2400
Ynglingsreplik
Fra : Mark Thomas Gazel


Dato : 03-11-04 13:09

Hej

Er det ikke ved at være tid til at lufte ens ynglingsreplik eller bare den
man husker bedst.

"Go ahead, make my day".


--
Med venlig hilsen

Mark


 
 
Konrad (03-11-2004)
Kommentar
Fra : Konrad


Dato : 03-11-04 13:12

"Mark Thomas Gazel" <markgazel@hotmail.com> wrote in message
news:cmahlg$p8p$1@news.net.uni-c.dk...
> Hej
>
> Er det ikke ved at være tid til at lufte ens ynglingsreplik eller bare den
> man husker bedst.
>
> "Go ahead, make my day".

Hrrmpf!

(Rødskæg)





David Rasmussen (03-11-2004)
Kommentar
Fra : David Rasmussen


Dato : 03-11-04 14:10

Mark Thomas Gazel wrote:
>
> Er det ikke ved at være tid til at lufte ens ynglingsreplik eller bare
> den man husker bedst.
>
> "Go ahead, make my day".
>

Han er da ikke specielt ung da han siger det?

/David

Mark Thomas Gazel (03-11-2004)
Kommentar
Fra : Mark Thomas Gazel


Dato : 03-11-04 14:28

>> Er det ikke ved at være tid til at lufte ens ynglingsreplik eller
>> bare den man husker bedst.
>>
>> "Go ahead, make my day".
>>
>
> Han er da ikke specielt ung da han siger det?

YNDlings, punk!


--
Med venlig hilsen

Mark



David Rasmussen (03-11-2004)
Kommentar
Fra : David Rasmussen


Dato : 03-11-04 15:32

Mark Thomas Gazel wrote:

>>> Er det ikke ved at være tid til at lufte ens ynglingsreplik eller
>>> bare den man husker bedst.
>>>
>>> "Go ahead, make my day".
>>>
>>
>> Han er da ikke specielt ung da han siger det?
>
> YNDlings, punk!
>

Det var jo ikke det du skrev :)

/David

Niels Søndergaard (03-11-2004)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 03-11-04 14:18

On Wed, 3 Nov 2004 13:09:20 +0100, "Mark Thomas Gazel"
<markgazel@hotmail.com> wrote:

>Hej
>
>Er det ikke ved at være tid til at lufte ens ynglingsreplik eller bare den
>man husker bedst.
>
>"Go ahead, make my day".

Men Clint Eastwood var jo ikke specielt ung, da han lavede den film,
så det er noget af en tilsnigelse at kalde den en ynglingsreplik.


Mvh
Niels Søndergaard

JH (03-11-2004)
Kommentar
Fra : JH


Dato : 03-11-04 14:25

Niels Søndergaard wrote:
>
> Men Clint Eastwood var jo ikke specielt ung, da han lavede den film,
> så det er noget af en tilsnigelse at kalde den en ynglingsreplik.
>

LOL - den danske sprog er en svær en

JH



Per (03-11-2004)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 03-11-04 15:14

>>Er det ikke ved at være tid til at lufte ens ynglingsreplik eller bare den
>>man husker bedst.
>>
>>"Go ahead, make my day".
>
> Men Clint Eastwood var jo ikke specielt ung, da han lavede den film,
> så det er noget af en tilsnigelse at kalde den en ynglingsreplik.
>
>

Hvad mener du? Hvad har Clints alder med en yndlingsreplik at gøre?



Kong Kent (03-11-2004)
Kommentar
Fra : Kong Kent


Dato : 03-11-04 16:45

>>>Er det ikke ved at være tid til at lufte ens ynglingsreplik eller bare
>>>den
>>>man husker bedst.
>>>
>>>"Go ahead, make my day".
>>
>> Men Clint Eastwood var jo ikke specielt ung, da han lavede den film,
>> så det er noget af en tilsnigelse at kalde den en ynglingsreplik.
>>
>>
>
> Hvad mener du? Hvad har Clints alder med en yndlingsreplik at gøre?

Læs topic og se hvordan manden har stavet det i det oprindelige indlæg oxo.
Hvis ikke du falder over noget to gange, så skynd dig ud og køb en ny skærm
der kan se forskel på et G og D *LOL*

--
Kent Kirkegaard Jensen
www.f1journal.com



Martin Ohlsson (03-11-2004)
Kommentar
Fra : Martin Ohlsson


Dato : 03-11-04 14:28


"Mark Thomas Gazel" <markgazel@hotmail.com> wrote in message
news:cmahlg$p8p$1@news.net.uni-c.dk...
> Hej
>
> Er det ikke ved at være tid til at lufte ens ynglingsreplik eller bare den
> man husker bedst.
>
> "Go ahead, make my day".
>
>
> --
> Med venlig hilsen
>
> Mark


Min yndlings replik..

"Selfdestruction is masturbation..."
- Tyler Durden


Mvh. Martin



David Rasmussen (03-11-2004)
Kommentar
Fra : David Rasmussen


Dato : 03-11-04 14:44

Martin Ohlsson wrote:
>
> Min yndlings replik..
>
> "Selfdestruction is masturbation..."
> - Tyler Durden
>

Er din yndlingsreplik så ikke snarere "Self-improvement is masturbation"?

/David

Martin Ohlsson (03-11-2004)
Kommentar
Fra : Martin Ohlsson


Dato : 03-11-04 14:58


"David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> wrote in message
news:4188e0a2$0$217$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Martin Ohlsson wrote:
>>
>> Min yndlings replik..
>>
>> "Selfdestruction is masturbation..."
>> - Tyler Durden
>>
>
> Er din yndlingsreplik så ikke snarere "Self-improvement is masturbation"?
>
> /David

Jo.... det kunne også bare være jeg skulle grave mig ned

Er lige kommet hjem, og er træt - så sådan går det da vist når man skriver
uden at bruge hovedet...
Hvis dét er den replik jeg husker bedst! så tør jeg ikke tænke på hvad jeg
så ikke husker ;-|

Mvh. Martin



Peter Risager (03-11-2004)
Kommentar
Fra : Peter Risager


Dato : 03-11-04 19:06

"I am Jack's inflamed sense of rejection"

--
Peter Risager
"Story in a game is like a story in a porn movie. It's expected to be
there, but it's not that important." - John Carmack



David Rasmussen (03-11-2004)
Kommentar
Fra : David Rasmussen


Dato : 03-11-04 19:34

Peter Risager wrote:

> "I am Jack's inflamed sense of rejection"
>

Jeg kunne bedre lide "I am Jack's total lack of surprise..."

Fed film...

/David

Martin Ohlsson (05-11-2004)
Kommentar
Fra : Martin Ohlsson


Dato : 05-11-04 07:43


"David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> wrote in message
news:418924b2$0$224$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Peter Risager wrote:
>
>> "I am Jack's inflamed sense of rejection"
>>
>
> Jeg kunne bedre lide "I am Jack's total lack of surprise..."
>
> Fed film...
>
> /David

Enig...

svært at finde blot én yndlings quote fra den film...

"The things you own end up owning you."

- Mvh. Martin



Per Vadmand (05-11-2004)
Kommentar
Fra : Per Vadmand


Dato : 05-11-04 09:32


"Martin Ohlsson" <prodox_dk@hotmail.com> wrote in message
news:418b212a$0$283$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> "David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> wrote in message
> news:418924b2$0$224$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> > Peter Risager wrote:
> >
> >> "I am Jack's inflamed sense of rejection"
> >>
> >
> > Jeg kunne bedre lide "I am Jack's total lack of surprise..."
> >
> > Fed film...
> >
> > /David
>
> Enig...
>
> svært at finde blot én yndlings quote fra den film...
>
> "The things you own end up owning you."
>
Lad os lige tage en dansk:
"Hvis I to var ludobrikker, var I så sådan lissom slået
hjem nu?"

Per V.



Robert Eriksen (05-11-2004)
Kommentar
Fra : Robert Eriksen


Dato : 05-11-04 11:49



Per Vadmand wrote:

>
> Lad os lige tage en dansk:
> "Hvis I to var ludobrikker, var I så sådan lissom slået
> hjem nu?"

"Meeeeget mærkeligt firma"
Den bruger vi stadig jævnligt

eller "Hvis din pik var en pizza, hvad nummer havde den så?"

Sulley (03-11-2004)
Kommentar
Fra : Sulley


Dato : 03-11-04 14:35

"Mark Thomas Gazel" <markgazel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:cmahlg$p8p$1@news.net.uni-c.dk...
> Hej
>
> Er det ikke ved at være tid til at lufte ens ynglingsreplik eller bare den
> man husker bedst.
>
Det må være:
Red: "Get busy living or get busy dying"
- The Shawshank Redemption

Eller:
John McClane: "Yippee-ki-yay, motherfucker"
- Die Hard

Sulley



MM (03-11-2004)
Kommentar
Fra : MM


Dato : 03-11-04 17:34


> Eller:
> John McClane: "Yippee-ki-yay, motherfucker"
> - Die Hard
>

Så engang Die Hard 3 med norske undertekster hvor udtrykket blev oversat til
Hip-Hurra Kølle

~M



Mikkel Møldrup-Lakje~ (03-11-2004)
Kommentar
Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~


Dato : 03-11-04 17:36

MM wrote:
>> Eller:
>> John McClane: "Yippee-ki-yay, motherfucker"
>> - Die Hard
>>
>
> Så engang Die Hard 3 med norske undertekster hvor udtrykket blev
> oversat til Hip-Hurra Kølle

Måske man skulle prøve at se Tarantinos film med norske undertekster. Så
ville dialogen måske være nemmere at holde ud...

Mikkel


David Rasmussen (03-11-2004)
Kommentar
Fra : David Rasmussen


Dato : 03-11-04 14:46

Mark Thomas Gazel wrote:

> Hej
>
> Er det ikke ved at være tid til at lufte ens ynglingsreplik eller bare
> den man husker bedst.
>
> "Go ahead, make my day".
>

"Jamen, jeg var totalt indstillet på flæsk!!", Elling.

/David

-V- (03-11-2004)
Kommentar
Fra : -V-


Dato : 03-11-04 15:00

Mark Thomas Gazel wrote:
> Er det ikke ved at være tid til at lufte ens ynglingsreplik eller
> bare den man husker bedst.
>
> "Go ahead, make my day".

"Get away from her, you bitch!"

(eller enhver anden tilfældigt valgt replik fra Aliens)






-V-



David Rasmussen (03-11-2004)
Kommentar
Fra : David Rasmussen


Dato : 03-11-04 15:33

-V- wrote:
>
> "Get away from her, you bitch!"
>
> (eller enhver anden tilfældigt valgt replik fra Aliens)
>

"Game over, man... Game over!" ?

/David

-V- (03-11-2004)
Kommentar
Fra : -V-


Dato : 03-11-04 15:44

David Rasmussen wrote:
>> (eller enhver anden tilfældigt valgt replik fra Aliens)
>
> "Game over, man... Game over!" ?

Også en mulighed, ja.

Fukka, det er en fed film.





-V-




Per Vadmand (03-11-2004)
Kommentar
Fra : Per Vadmand


Dato : 03-11-04 16:30


"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> wrote in message
news:4188eec9$0$223$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> David Rasmussen wrote:
> >> (eller enhver anden tilfældigt valgt replik fra Aliens)
> >
> > "Game over, man... Game over!" ?
>
> Også en mulighed, ja.
>
> Fukka, det er en fed film.
>
"This could be the start of a beautiful friendship"

"Frankly, my dear, I don't give a damn."

"Zo, zey rreally call me konzentrazion camp Erhart?"

"Kan du smile til en kronhjort?"

Der er nok at tage af.

Per V.



Niels Søndergaard (03-11-2004)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 03-11-04 17:27

On Wed, 3 Nov 2004 16:29:46 +0100, "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk>
wrote:

>"This could be the start of a beautiful friendship"
>
>"Frankly, my dear, I don't give a damn."
>
>"Zo, zey rreally call me konzentrazion camp Erhart?"
>
>"Kan du smile til en kronhjort?"
>
>Der er nok at tage af.

Ja, og de kan ganske rigtigt også være fra dengang, mor var dreng.

Lad os mindes salig Groucho Marx med et par af hans udødelige
replikker:

"I'd never join a club that would have me as a member"

"Women should be obscene, not heard"


Mvh
Niels Søndergaard

Jonas Gaarde (03-11-2004)
Kommentar
Fra : Jonas Gaarde


Dato : 03-11-04 18:25

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> skrev i en meddelelse
news:qf1io0dc1qi7kgkc0c7s6rhq8aupt8ddtp@4ax.com...
> On Wed, 3 Nov 2004 16:29:46 +0100, "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk>
> wrote:
>
>>"This could be the start of a beautiful friendship"
>>
>>"Frankly, my dear, I don't give a damn."
>>
>>"Zo, zey rreally call me konzentrazion camp Erhart?"
>>
>>"Kan du smile til en kronhjort?"
>>
>>Der er nok at tage af.
>
> Ja, og de kan ganske rigtigt også være fra dengang, mor var dreng.
>
> Lad os mindes salig Groucho Marx med et par af hans udødelige
> replikker:
>
> "I'd never join a club that would have me as a member"
>
> "Women should be obscene, not heard"
>
>
> Mvh
> Niels Søndergaard




Jeg kan også godt lide: "Those are my principles. If you don't like them....
well, I have others"!
--
Jonas

My DVD's: http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Jonasgaarde



Morten Nielsen (03-11-2004)
Kommentar
Fra : Morten Nielsen


Dato : 03-11-04 21:08


"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4188eec9$0$223$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> David Rasmussen wrote:
> >> (eller enhver anden tilfældigt valgt replik fra Aliens)
> >
> > "Game over, man... Game over!" ?
>
> Også en mulighed, ja.
>
> Fukka, det er en fed film.
>
"Game over, man... just fucking game over!"



Klaus G. (03-11-2004)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 03-11-04 16:56

> "Game over, man... Game over!" ?
>


Er den ikke lidt længere? Mener det er noget ala "What the hell are we gonna
do? Game over, man... Game over!".

--
Klaus G. / Seth-Enoch

2004spam@daydreamer.dk <---hvor meget spam kan den mon samle på ét år?



-V- (03-11-2004)
Kommentar
Fra : -V-


Dato : 03-11-04 17:29

Klaus G. wrote:
>> "Game over, man... Game over!" ?
>
> Er den ikke lidt længere? Mener det er noget ala "What the hell are
> we gonna do? Game over, man... Game over!".

Man kan med en vis ret påstå, at hele filmen er én lang oneliner.





-V-



David Rasmussen (03-11-2004)
Kommentar
Fra : David Rasmussen


Dato : 03-11-04 19:32

Klaus G. wrote:

>>"Game over, man... Game over!" ?
>
> Er den ikke lidt længere? Mener det er noget ala "What the hell are we gonna
> do? Game over, man... Game over!".
>

Jojo, men man må vel godt plukke det gode ud. Der kommer jo altid noget
før eller efter.

/David

Jim Andersen (04-11-2004)
Kommentar
Fra : Jim Andersen


Dato : 04-11-04 12:46

Løseligt....
"Have you ever been misstaken for a man?"
"No, have you ?"

/jim



Konrad (04-11-2004)
Kommentar
Fra : Konrad


Dato : 04-11-04 13:36

"Jim Andersen" <jimVÆÆK@officeconsult.dk> wrote in message
news:418a20c4$2$33743$14726298@news.sunsite.dk...
> Løseligt....
> "Have you ever been misstaken for a man?"

Det er "Hey Vasquez..."

> "No, have you ?"
>
> /jim
>
>



Tina Susanne Johanss~ (03-11-2004)
Kommentar
Fra : Tina Susanne Johanss~


Dato : 03-11-04 19:01

-V- skrev i en meddelelse...
>
> "Get away from her, you bitch!"
>
> (eller enhver anden tilfældigt valgt replik fra Aliens)
>

Som for eksempel "We ain't going anywhere"
Jeg har et gammelt kassettebånd med størstedelen af Michael Biehns replikker
i Aliens. Ovenstående kommer en fire-fem gange i træk.

Behøver jeg at sige at min bror stadig driller mig med det - ca. 15-16 år
efter jeg lavede båndet

Mvh Tina
--
www.1001kat.dk
www.gizzemissen.dk
www.dvdprofiler.com/mycollection.asp?alias=Marcase



S. Andersen (03-11-2004)
Kommentar
Fra : S. Andersen


Dato : 03-11-04 15:09

"Mark Thomas Gazel" <markgazel@hotmail.com> wrote in message
news:cmahlg$p8p$1@news.net.uni-c.dk...
> Hej
>
> Er det ikke ved at være tid til at lufte ens ynglingsreplik eller bare den
> man husker bedst.

Clinten...

"You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with
loaded guns and those who dig. You dig."



Lars Hoffmann (04-11-2004)
Kommentar
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 04-11-04 00:41

S. Andersen wrote:

> "You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with
> loaded guns and those who dig. You dig."

Samme film, Eli Walsh:

"If you are gonna shoot, the shoot, don't talk"

Jonas Gaarde (04-11-2004)
Kommentar
Fra : Jonas Gaarde


Dato : 04-11-04 17:20

"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> skrev i en meddelelse
news:2ut84hF2fj044U2@uni-berlin.de...
> S. Andersen wrote:
>
>> "You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those
>> with loaded guns and those who dig. You dig."
>
> Samme film, Eli Walsh:
>
> "If you are gonna shoot, the shoot, don't talk"




Der er en vis tendens til flueknepperi i denne tråd, noget som jeg normalt
griber enhver chance for at deltage i, so here goes:
Navnet er Wallach, Eli Wallach og citatet er "If you're gonna shoot, shoot!
Don't talk!"

Godt citat ellers, og fra en god, god film
--
Jonas

My DVD's: http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Jonasgaarde



Niels Søndergaard (04-11-2004)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 04-11-04 23:27

On Thu, 4 Nov 2004 17:20:25 +0100, "Jonas Gaarde"
<albuerumminusspam@hotmail.com> wrote:

>Der er en vis tendens til flueknepperi i denne tråd, noget som jeg normalt
>griber enhver chance for at deltage i, so here goes:
>Navnet er Wallach, Eli Wallach og citatet er "If you're gonna shoot, shoot!
>Don't talk!"

Sagt med mexicansk accent!

>Godt citat ellers, og fra en god, god film

Uh ja!

Mvh
Niels Søndergaard

Per Vadmand (03-11-2004)
Kommentar
Fra : Per Vadmand


Dato : 03-11-04 15:15


"Mark Thomas Gazel" <markgazel@hotmail.com> wrote in message
news:cmahlg$p8p$1@news.net.uni-c.dk...
> Hej
>
> Er det ikke ved at være tid til at lufte ens ynglingsreplik eller bare den
> man husker bedst.
>
> "Go ahead, make my day".
>
Hvorfor kan folk ikke stave til yndlings? Det ville være min yndlingsreplik,
den dag det skete.

Per V.



Mark Thomas Gazel (03-11-2004)
Kommentar
Fra : Mark Thomas Gazel


Dato : 03-11-04 15:49

>> Er det ikke ved at være tid til at lufte ens ynglingsreplik eller
>> bare den man husker bedst.
>>
>> "Go ahead, make my day".
>>
> Hvorfor kan folk ikke stave til yndlings? Det ville være min
> yndlingsreplik, den dag det skete.

Det er en typo, som det hedder på godt nudansk.

"That's the story I'm sticking to"
Dr. Niles Crane i Frasier.


Mark


Per (03-11-2004)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 03-11-04 15:18

Jules : Whoa... whoa... whoa... stop right there. Eatin' a bitch out, and
givin' a bitch a foot massage ain't even the same fuckin' thing.
Vincent : Not the same thing, the same ballpark.
Jules : It ain't no fuckin' ballpark either. Now look, maybe your method of
massage differs from mine, but touchin' his wife's feet, and stickin' your
tongue in her holyiest of holies, ain't the same ballpark, it ain't the same
league, it ain't even the same fuckin' sport. Foot massages don't mean shit.
Vincent : Have you ever given a foot massage?
Jules : Don't be tellin' me about foot massages - I'm the foot fuckin'
master.
Vincent : Given a lot of 'em?
Jules : Shit yeah. I got my technique down and everything, I don't be
tickling or nothin'.
Vincent : Would you give a guy a foot massage?
Jules : Fuck you.
Vincent : You give them a lot?
Jules : Fuck you.
Vincent : You know, I'm getting kinda tired, I could use a foot massage.
Jules : Man, you best back off, I'm gittin' pissed.



Niels Søndergaard (03-11-2004)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 03-11-04 17:30

On Wed, 3 Nov 2004 15:18:18 +0100, "Per" <no@tak.dk> wrote:

>Jules : Whoa... whoa... whoa... stop right there. Eatin' a bitch out, and
>givin' a bitch a foot massage ain't even the same fuckin' thing.
>Vincent : Not the same thing, the same ballpark.
>Jules : It ain't no fuckin' ballpark either. Now look, maybe your method of
>massage differs from mine, but touchin' his wife's feet, and stickin' your
>tongue in her holyiest of holies, ain't the same ballpark, it ain't the same
>league, it ain't even the same fuckin' sport. Foot massages don't mean shit.
>Vincent : Have you ever given a foot massage?
>Jules : Don't be tellin' me about foot massages - I'm the foot fuckin'
>master.
>Vincent : Given a lot of 'em?
>Jules : Shit yeah. I got my technique down and everything, I don't be
>tickling or nothin'.
>Vincent : Would you give a guy a foot massage?
>Jules : Fuck you.
>Vincent : You give them a lot?
>Jules : Fuck you.
>Vincent : You know, I'm getting kinda tired, I could use a foot massage.
>Jules : Man, you best back off, I'm gittin' pissed.
>

Og hvad er det, der er så genialt ved det replikskifte?
Jeg har aldrig fattet fascinationen af Tarantinos ligegyldige vås.


Mvh
Niels Søndergaard

David Rasmussen (03-11-2004)
Kommentar
Fra : David Rasmussen


Dato : 03-11-04 19:32

Niels Søndergaard wrote:
>
> Og hvad er det, der er så genialt ved det replikskifte?
> Jeg har aldrig fattet fascinationen af Tarantinos ligegyldige vås.
>

'Tude, baby!

Attituden...

/David

sniper_Nolight (03-11-2004)
Kommentar
Fra : sniper_Nolight


Dato : 03-11-04 20:27

> Og hvad er det, der er så genialt ved det replikskifte?
> Jeg har aldrig fattet fascinationen af Tarantinos ligegyldige vås.

Det er da intet mindre end genialt - netop det ligegyldige vås og måden det
leveres på - Pers post giver mig lyst til at få smidt netop den dvd på
afspilleren igen
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight



Mark - Jensen - (06-11-2004)
Kommentar
Fra : Mark - Jensen -


Dato : 06-11-04 00:23

On Wed, 03 Nov 2004 17:29:44 +0100, Niels Søndergaard
<ns@post.cybercitypunktumdk> wrote:

>>Jules : Man, you best back off, I'm gittin' pissed.
>>
>
>Og hvad er det, der er så genialt ved det replikskifte?
>Jeg har aldrig fattet fascinationen af Tarantinos ligegyldige vås.


Jeg læste lige tilbage i denne gruppe, som jeg gør en gang imellem.
Hvorfor vidste jeg bare da jeg så citat-samtalen fra Pulp fiction, at
du atter engang skulle ud med at du ikke kan klare Tarantino?

Selvom sammenlignen for nogle kan forekomme lidt absurd, så magter QT
virkelig kunsten i nogle fantastiske fede replikker, ligesom jeg mener
at Anders Thomas Jensen herhjemme kan lidt af det samme, bare på dansk
selvfølgelig :) (tænker på I Kina spiser de Hunde, De grønne slagter
og Blinkende Lygter, bare for at nævne nogle få)




Devast8or (06-11-2004)
Kommentar
Fra : Devast8or


Dato : 06-11-04 12:58

Mark - Jensen - wrote:
> Selvom sammenlignen for nogle kan forekomme lidt absurd, så magter QT
> virkelig kunsten i nogle fantastiske fede replikker, ligesom jeg mener
> at Anders Thomas Jensen herhjemme kan lidt af det samme, bare på dansk
> selvfølgelig :) (tænker på I Kina spiser de Hunde, De grønne slagter
> og Blinkende Lygter, bare for at nævne nogle få)

"Jeg har slået Hanne ihjel"
"Hvor er hun nu?"
"Derhjemme. I køkkenet - og i stuen"

Hehe, jeg var færdig af grin da jeg hørte den samtale første gang :)

Devast8or



Niels Søndergaard (06-11-2004)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 06-11-04 18:49

On Sat, 06 Nov 2004 00:22:41 +0100, Mark - Jensen -
<Martins@hotmail.com> wrote:

>On Wed, 03 Nov 2004 17:29:44 +0100, Niels Søndergaard
><ns@post.cybercitypunktumdk> wrote:
>
>>>Jules : Man, you best back off, I'm gittin' pissed.
>>>
>>
>>Og hvad er det, der er så genialt ved det replikskifte?
>>Jeg har aldrig fattet fascinationen af Tarantinos ligegyldige vås.
>
>
>Jeg læste lige tilbage i denne gruppe, som jeg gør en gang imellem.
>Hvorfor vidste jeg bare da jeg så citat-samtalen fra Pulp fiction, at
>du atter engang skulle ud med at du ikke kan klare Tarantino?
>
>Selvom sammenlignen for nogle kan forekomme lidt absurd, så magter QT
>virkelig kunsten i nogle fantastiske fede replikker, ligesom jeg mener
>at Anders Thomas Jensen herhjemme kan lidt af det samme, bare på dansk
>selvfølgelig :) (tænker på I Kina spiser de Hunde, De grønne slagter
>og Blinkende Lygter, bare for at nævne nogle få)

Og dem kan jeg absolut heller ikke se det geniale i. Både Tarantino og
Jensen går så meget op i formen, at de glemmer at fortælle en
historie.

Det er da fint, at det kan underholde dig og andre. Jeg fatter bare
ikke fascinationen.


Mvh
Niels Søndergaard

Martin Ohlsson (05-11-2004)
Kommentar
Fra : Martin Ohlsson


Dato : 05-11-04 13:48


"Per" <no@tak.dk> wrote in message
news:4188e8a7$0$172$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Jules : Whoa... whoa... whoa... stop right there. Eatin' a bitch out, and
> givin' a bitch a foot massage ain't even the same fuckin' thing.
> Vincent : Not the same thing, the same ballpark.
> Jules : It ain't no fuckin' ballpark either. Now look, maybe your method
> of massage differs from mine, but touchin' his wife's feet, and stickin'
> your tongue in her holyiest of holies, ain't the same ballpark, it ain't
> the same league, it ain't even the same fuckin' sport. Foot massages don't
> mean shit.
> Vincent : Have you ever given a foot massage?
> Jules : Don't be tellin' me about foot massages - I'm the foot fuckin'
> master.
> Vincent : Given a lot of 'em?
> Jules : Shit yeah. I got my technique down and everything, I don't be
> tickling or nothin'.
> Vincent : Would you give a guy a foot massage?
> Jules : Fuck you.
> Vincent : You give them a lot?
> Jules : Fuck you.
> Vincent : You know, I'm getting kinda tired, I could use a foot massage.
> Jules : Man, you best back off, I'm gittin' pissed.


Yeah baby! Det er sku dejligt at læse det dér. Jeg kunne se Samuel og John
stå og diskutere som var det den selveste film der kørte foran øjnene på
mig! Det er genialt, ikke mindre end genialt.

Jeg får lyst til at nævne diskutionen you might recall as "Do you know what
they call a quarter pounder with cheese in europe?" men de folk der ved
hvilken værdi disse samtaler bærer, behøves ikke få dem riciteret op igen på
et nyhedsforum - hvor andre blot griber chancen til at svine dem til. Nej
ægte kendere vil bare sætte sin film på endnu engang og nyde den i det fulde
drag

Mvh. Martin



Per (03-11-2004)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 03-11-04 15:21

Pulp Fiction er jo fyldt med guldkorn som f.eks.:

"Bring out the Gimp" og "Zed's dead, baby. Zed's dead"



ASKF (03-11-2004)
Kommentar
Fra : ASKF


Dato : 03-11-04 15:42

Mark Thomas Gazel ytrede sig i <cmahlg$p8p$1@news.net.uni-c.dk> med
dette:

>Hej
>
>Er det ikke ved at være tid til at lufte ens ynglingsreplik eller bare den
>man husker bedst.

Den jeg husker bedst og som nok også er min yndling:

"It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of
cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses." - "Hit it!"

Jeg kan dog ikke helt bestemme mig til om denne er bedre, den er dog
sværere at huske:

"No I didn't. Honest... I ran out of gas. I, I had a flat tire. I didn't
have enough money for cab fare. My tux didn't come back from the
cleaners. An old friend came in from out of town. Someone stole my car.
There was an earthquake. A terrible flood. Locusts. IT WASN'T MY FAULT,
I SWEAR TO GOD."

Begge er fra Blues Brothers, hvis nogen skulle være i tvivl.
--
Mvh
Allan Stig Kiilerich Frederiksen

Mark Thomas Gazel (03-11-2004)
Kommentar
Fra : Mark Thomas Gazel


Dato : 03-11-04 15:51

> Begge er fra Blues Brothers, hvis nogen skulle være i tvivl.

Gudereplikken vil nu altid være:

"We're on a mission from God".


--
Med venlig hilsen

Mark


ASKF (04-11-2004)
Kommentar
Fra : ASKF


Dato : 04-11-04 03:05

Mark Thomas Gazel ytrede sig i <cmar4l$so4$1@news.net.uni-c.dk> med
dette:

>> Begge er fra Blues Brothers, hvis nogen skulle være i tvivl.
>
>Gudereplikken vil nu altid være:
>
>"We're on a mission from God".

Helt sikkert, og den går jo også igen mange gange.
--
Mvh
Allan Stig Kiilerich Frederiksen

Martin Helbo (05-11-2004)
Kommentar
Fra : Martin Helbo


Dato : 05-11-04 17:29

"ASKF" <nospam@askf.dk> skrev i en meddelelse
news:ch3jo05cbho15v74q7p59a8001aph5o7kg@4ax.com...

> >> Begge er fra Blues Brothers, hvis nogen skulle være i tvivl.
> >
> >Gudereplikken vil nu altid være:
> >
> >"We're on a mission from God".
>
Blues Brothers er også fuld af dem, én af mine ynglings quotes:

Elwood : It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a
pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses.
Jake : Hit it.

--
Martin Helbo
www.thedude.dk



Jonas Gaarde (05-11-2004)
Kommentar
Fra : Jonas Gaarde


Dato : 05-11-04 18:24

"Martin Helbo" <helbo@thedudeREMOVE.dk> skrev i en meddelelse
news:418baa8d$0$33744$14726298@news.sunsite.dk...
> "ASKF" <nospam@askf.dk> skrev i en meddelelse
> news:ch3jo05cbho15v74q7p59a8001aph5o7kg@4ax.com...
>
>> >> Begge er fra Blues Brothers, hvis nogen skulle være i tvivl.
>> >
>> >Gudereplikken vil nu altid være:
>> >
>> >"We're on a mission from God".
>>
> Blues Brothers er også fuld af dem, én af mine ynglings quotes:
>
> Elwood : It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a
> pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses.
> Jake : Hit it.




-som ASKF skrev tre indlæg højere oppe
--
Jonas

My DVD's: http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Jonasgaarde



Martin Helbo (05-11-2004)
Kommentar
Fra : Martin Helbo


Dato : 05-11-04 20:07

"Jonas Gaarde" <albuerumminusspam@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:cmgcvm$14bd$1@news.cybercity.dk...
>
> -som ASKF skrev tre indlæg højere oppe
> --
Ups, dem viste min reader ikke.
Men det kan vel heller ikke citeres for tit

--
Martin Helbo
www.thedude.dk



Jonas Gaarde (05-11-2004)
Kommentar
Fra : Jonas Gaarde


Dato : 05-11-04 21:32

"Martin Helbo" <helbo@thedudeREMOVE.dk> skrev i en meddelelse
news:418bcf91$0$33737$14726298@news.sunsite.dk...
> "Jonas Gaarde" <albuerumminusspam@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:cmgcvm$14bd$1@news.cybercity.dk...
>>
>> -som ASKF skrev tre indlæg højere oppe
>> --
> Ups, dem viste min reader ikke.
> Men det kan vel heller ikke citeres for tit
>
> --
> Martin Helbo
> www.thedude.dk



Hehe... Fair enough! Det er dæleme en sjov film!
--
Jonas

My DVD's: http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Jonasgaarde



Martin Møller (03-11-2004)
Kommentar
Fra : Martin Møller


Dato : 03-11-04 15:51

Mark Thomas Gazel wrote:
> Hej
>
> Er det ikke ved at være tid til at lufte ens ynglingsreplik eller
> bare den man husker bedst.
>
> "Go ahead, make my day".

DOHHH!
Homer Simpson
--
/Martin
- Ved svar på email - fjern SPAMFILTER i adressen.



nd (03-11-2004)
Kommentar
Fra : nd


Dato : 03-11-04 17:46


"Mark Thomas Gazel" <markgazel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:cmahlg$p8p$1@news.net.uni-c.dk...
> Hej
>
> Er det ikke ved at være tid til at lufte ens ynglingsreplik eller bare den
> man husker bedst.
>
> "Go ahead, make my day".
>
>
Han Solo i The Empire Strikes Back.

Lea: bla bla, I love you.

Han: I know.

/nd



Niels Søndergaard (03-11-2004)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 03-11-04 18:11

On Wed, 3 Nov 2004 17:45:40 +0100, "nd" <nd@nospam.get2net.dk> wrote:

>
>"Mark Thomas Gazel" <markgazel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>news:cmahlg$p8p$1@news.net.uni-c.dk...
>> Hej
>>
>> Er det ikke ved at være tid til at lufte ens ynglingsreplik eller bare den
>> man husker bedst.
>>
>> "Go ahead, make my day".
>>
>>
>Han Solo i The Empire Strikes Back.

Nej, Clinten i Sudden Impact.


Mvh
Niels Søndergaard

Zeki (03-11-2004)
Kommentar
Fra : Zeki


Dato : 03-11-04 18:28

"Gentlemen! You cannot fight in here - it's the war room". Peter Sellers som
præsidenten i 'Dr. Strangelove'

Mvh Zeki





Nicolai Zoffmann Hei~ (03-11-2004)
Kommentar
Fra : Nicolai Zoffmann Hei~


Dato : 03-11-04 18:35

Mark Thomas Gazel wrote:

Genså for nyligt Butch Cassidy and the Sundance Kid.

Butch: We're going to run out unless we can get to that mule and get some
more [taler om ammo]
Sundance: I'll go.
Butch: This is no time for bravery. I'll let ya!

hygge,
Nicolai



Michael Hansen (03-11-2004)
Kommentar
Fra : Michael Hansen


Dato : 03-11-04 19:05


"Mark Thomas Gazel" <markgazel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:cmahlg$p8p$1@news.net.uni-c.dk...
> Er det ikke ved at være tid til at lufte ens ynglingsreplik eller bare den


"Little pig, little pig, let me in" og her foretrækker jeg Jack Nicholsons
version i The Shining

"Work work work" Mel Brooks i "Blazing saddles" - skal nok høres i
sammenhængen ;)

Og så er der hele scenen, hvor de to bad guys kører i bil, og Steve Buscemi
forsøger at få gang i en samtale......




vh
MIchael



Peter Risager (03-11-2004)
Kommentar
Fra : Peter Risager


Dato : 03-11-04 19:09

Mark Thomas Gazel wrote:
> Hej
>
> Er det ikke ved at være tid til at lufte ens ynglingsreplik eller
> bare den man husker bedst.
>
> "Go ahead, make my day".

Julianne Moore i Boogie Nights:
"This is a big dick!" ...og så går hun ellers igang.

Efter den scene kan jeg ikke tage hende rigtigt seriøst i andre film ;)

--
Peter Risager
"Story in a game is like a story in a porn movie. It's expected to be
there, but it's not that important." - John Carmack



Peter B. Juul (04-11-2004)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 04-11-04 00:02

"Peter Risager" <peden@anarki.dk> writes:

> Julianne Moore i Boogie Nights:
> "This is a big dick!" ...og så går hun ellers igang.
>
> Efter den scene kan jeg ikke tage hende rigtigt seriøst i andre film ;)

Nej, men hun blev jo også taget seriøst i den film.

(Nej nej nej. Den var for lav. Selv til mig.)

--
Peter B. Juul, o.-.o "De fleste danskere i dag er vokset op med TV,
The RockBear. ((^)) og har derfor ikke længere tålmodighed til et
I speak only 0}._.{0 billedsprog produceret af og for Enterne."
for myself. O/ \O -Per Abrahamsen

Jonas Gaarde (04-11-2004)
Kommentar
Fra : Jonas Gaarde


Dato : 04-11-04 17:22

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse
news:m27jp2a64p.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...
> "Peter Risager" <peden@anarki.dk> writes:
>
>> Julianne Moore i Boogie Nights:
>> "This is a big dick!" ...og så går hun ellers igang.
>>
>> Efter den scene kan jeg ikke tage hende rigtigt seriøst i andre film ;)
>
> Nej, men hun blev jo også taget seriøst i den film.
>
> (Nej nej nej. Den var for lav. Selv til mig.)



LOL!
Lavt måske, men fanme sjovt!
--
Jonas

My DVD's: http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Jonasgaarde



Jonas Gaarde (03-11-2004)
Kommentar
Fra : Jonas Gaarde


Dato : 03-11-04 19:25

"Mark Thomas Gazel" <markgazel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:cmahlg$p8p$1@news.net.uni-c.dk...
> Hej
>
> Er det ikke ved at være tid til at lufte ens ynglingsreplik eller bare den
> man husker bedst.
>
> "Go ahead, make my day".
>
>
> --
> Med venlig hilsen
>
> Mark




Jeg ved godt vi har haft den før, men jeg mener altså Rutger Hauer burde
have haft en Oscar for best supporting actor i 1982. Fordi:

"I've...seen things, you people wouldn't believe. Attack ships on fire off
the Shoulder of Orion. I've watched C-beams glitter in the dark near the
Tannhäuser Gate. All those moments will be lost in time like... tears... in
rain. Time to die."

Og så er det jeg må gå i seng med forkølelse forårsaget af overdrevne
kuldegysninger! Burde jeg søge læge?
--
Jonas

My DVD's: http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Jonasgaarde



Brian, Rikke & Krist~ (03-11-2004)
Kommentar
Fra : Brian, Rikke & Krist~


Dato : 03-11-04 21:02


"Jonas Gaarde" <albuerumminusspam@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:cmb7q3$1roh$1@news.cybercity.dk...
>
> Jeg ved godt vi har haft den før, men jeg mener altså Rutger Hauer burde
> have haft en Oscar for best supporting actor i 1982. Fordi:
>
> "I've...seen things, you people wouldn't believe. Attack ships on fire off
> the Shoulder of Orion. I've watched C-beams glitter in the dark near the
> Tannhäuser Gate. All those moments will be lost in time like... tears...
> in rain. Time to die."
>
> Og så er det jeg må gå i seng med forkølelse forårsaget af overdrevne
> kuldegysninger! Burde jeg søge læge?

Hvis det kan kureres, så skriv det lige, for jeg har vist samme lidelse.Du
citerede lige en af mine yndlingsreplikker, fra en af mine
yndlings-b-skuespillere fra min yndlingsfilm...Hvornår kommer der en
ordentlig dvd udgave...snøft..

Mvh. Brian

> --
> Jonas
>
> My DVD's: http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Jonasgaarde
>



Søren Kjeldsen (03-11-2004)
Kommentar
Fra : Søren Kjeldsen


Dato : 03-11-04 21:23

> Hvis det kan kureres, så skriv det lige, for jeg har vist samme lidelse.Du
> citerede lige en af mine yndlingsreplikker, fra en af mine
> yndlings-b-skuespillere fra min yndlingsfilm...Hvornår kommer der en
> ordentlig dvd udgave...snøft..
>
> Mvh. Brian
>
>> --

"Jeg så den igen for nylig. Den er så suveræn den film. Hvis du føler det er
forkert at føle sådan over hans "retirement", så er jeg sgu også klar til
indlæggelse."

Hehe... Guess we're brothers after all...



Søren Kjeldsen (04-11-2004)
Kommentar
Fra : Søren Kjeldsen


Dato : 04-11-04 20:16

> Jeg ved godt vi har haft den før, men jeg mener altså Rutger Hauer burde
> have haft en Oscar for best supporting actor i 1982. Fordi:
>
> "I've...seen things, you people wouldn't believe. Attack ships on fire off
> the Shoulder of Orion. I've watched C-beams glitter in the dark near the
> Tannhäuser Gate. All those moments will be lost in time like... tears...
> in rain. Time to die."
>
> Og så er det jeg må gå i seng med forkølelse forårsaget af overdrevne
> kuldegysninger! Burde jeg søge læge?
> --

Jeg så den igen for nylig. Den er så suveræn den film. Hvis du føler det er
forkert at føle sådan over hans "retirement", så er jeg sgu også klar til
indlæggelse.

Desværre lider jeg af det handicap, at jeg opfanger temaer, ikke dialoger
fra film, så I må tilgive mig, når jeg prøver at forklare scenen. I må meget
gerne komme med det rigtige citat.

I en scene fra Men In Black fortæller Tommy Lee Jones, at mennesker i ental
er kloge, men i flertal dumme. I må MEGET gerne give mig det rigtige citat.




Devast8or (03-11-2004)
Kommentar
Fra : Devast8or


Dato : 03-11-04 22:34

Søren Kjeldsen wrote:
>
> I en scene fra Men In Black fortæller Tommy Lee Jones, at mennesker i
> ental er kloge, men i flertal dumme. I må MEGET gerne give mig det
> rigtige citat.

Er det den her linie: "A *person* is smart. People are dumb, panicky,
dangerous animals and you know it."

IMDB er en god ting ;)

Og et par af dem jeg husker bedst:

"The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world he didn't
exist.......and just like that *poof* he's gone" - The usual suspects

"Your mother was a hamster, and your father smelled of elderberries" - Monty
Python and the quest for the holy grail

Devast8or



Søren Kjeldsen (03-11-2004)
Kommentar
Fra : Søren Kjeldsen


Dato : 03-11-04 22:49

> Er det den her linie: "A *person* is smart. People are dumb, panicky,
> dangerous animals and you know it."

Nej, det tror jeg ikke... Men måske, skal lige ha' set den igen engang.

> "Your mother was a hamster, and your father smelled of elderberries" -
> Monty
> Python and the quest for the holy grail
>
> Devast8or
>

De rammer bare hele verdenens mening med den sætning.



Niels Søndergaard (04-11-2004)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 04-11-04 00:04

On Wed, 3 Nov 2004 22:49:24 +0100, "Søren Kjeldsen"
<lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> wrote:

>De rammer bare hele verdenens mening med den sætning.

Hvad for en af dems?



Mvh
Niels Søndergaard

Kim Ludvigsen (04-11-2004)
Kommentar
Fra : Kim Ludvigsen


Dato : 04-11-04 09:29

Niels Søndergaard wrote:
>
> On Wed, 3 Nov 2004 22:49:24 +0100, "Søren Kjeldsen"
> <lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> wrote:
>
> >De rammer bare hele verdenens mening med den sætning.
>
> Hvad for en af dems?

John Cleese som den franske soldat i Monty Python and the Holy Grail.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Lær at vælge sikre adgangskoder
http://kimludvigsen.dk

Niels Søndergaard (04-11-2004)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 04-11-04 10:40

On Thu, 04 Nov 2004 09:29:19 +0100, Kim Ludvigsen
<usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

>Niels Søndergaard wrote:
>>
>> On Wed, 3 Nov 2004 22:49:24 +0100, "Søren Kjeldsen"
>> <lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> wrote:
>>
>> >De rammer bare hele verdenens mening med den sætning.
>>
>> Hvad for en af dems?
>
>John Cleese som den franske soldat i Monty Python and the Holy Grail.

Næ, jeg mente hvad for en af verdenernes mening.
Der stod "verdenen" i stedet for "verden", så... årh, glem det.



Mvh
Niels Søndergaard

David Rasmussen (04-11-2004)
Kommentar
Fra : David Rasmussen


Dato : 04-11-04 11:26

Niels Søndergaard wrote:
>
> Næ, jeg mente hvad for en af verdenernes mening.
> Der stod "verdenen" i stedet for "verden", så... årh, glem det.
>

Heheh :)

/David

Søren Kjeldsen (04-11-2004)
Kommentar
Fra : Søren Kjeldsen


Dato : 04-11-04 17:11


"David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> skrev i en meddelelse
news:418a03d0$0$161$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Niels Søndergaard wrote:
>>
>> Næ, jeg mente hvad for en af verdenernes mening.
>> Der stod "verdenen" i stedet for "verden", så... årh, glem det.
>>
>
> Heheh :)
>
> /David

Jeg tænkte faktisk ikke kun på Jorden. So... back off, grammar-maniac!!!



Niels Søndergaard (04-11-2004)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 04-11-04 23:31

On Thu, 4 Nov 2004 17:11:10 +0100, "Søren Kjeldsen"
<lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> wrote:


>Jeg tænkte faktisk ikke kun på Jorden.

Næ, du tænkte vel på Jordenen.


Mvh
Niels Søndergaard

Søren Kjeldsen (05-11-2004)
Kommentar
Fra : Søren Kjeldsen


Dato : 05-11-04 00:41

>>Jeg tænkte faktisk ikke kun på Jorden.
>
> Næ, du tænkte vel på Jordenen.
>

Drop det...

Niels Søndergaard skrev:
Næ, jeg mente hvad for en af verdenernes mening.
Der stod "verdenen" i stedet for "verden", så... årh, glem det.

Man kan godt skrive verdenen, men man kan desværre ikke skrive verdenernes,
selvom du nok kun skrev det for at understrege din såkaldte "rettelse"...
Men det er åndsvagt at diskutere sådan noget.



Niels Søndergaard (05-11-2004)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 05-11-04 06:45

On Fri, 5 Nov 2004 00:41:16 +0100, "Søren Kjeldsen"
<lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> wrote:

>Man kan godt skrive verdenen, men man kan desværre ikke skrive verdenernes,
>selvom du nok kun skrev det for at understrege din såkaldte "rettelse"...
>Men det er åndsvagt at diskutere sådan noget.

Hvorfor skulle man ikke kunne skrive "verdenernes"? En verden, to
verdener, verdenerne, verdenernes.

Eksempel: Der er ingen tvivl om verdenernes eksistens.



Mvh
Niels Søndergaard

Jonas Gaarde (04-11-2004)
Kommentar
Fra : Jonas Gaarde


Dato : 04-11-04 17:24

"David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> skrev i en meddelelse
news:418a03d0$0$161$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Niels Søndergaard wrote:
>>
>> Næ, jeg mente hvad for en af verdenernes mening.
>> Der stod "verdenen" i stedet for "verden", så... årh, glem det.
>>
>
> Heheh :)
>
> /David



Ditto: Heheh :)
--
Jonas

My DVD's: http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Jonasgaarde



Jonas Gaarde (04-11-2004)
Kommentar
Fra : Jonas Gaarde


Dato : 04-11-04 17:24

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> skrev i en meddelelse
news:t5ujo01l9jgpijbmflha0j5tk76u5osg4d@4ax.com...
> On Thu, 04 Nov 2004 09:29:19 +0100, Kim Ludvigsen
> <usenet@kimludvigsen.dk> wrote:
>
>>Niels Søndergaard wrote:
>>>
>>> On Wed, 3 Nov 2004 22:49:24 +0100, "Søren Kjeldsen"
>>> <lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> wrote:
>>>
>>> >De rammer bare hele verdenens mening med den sætning.
>>>
>>> Hvad for en af dems?
>>
>>John Cleese som den franske soldat i Monty Python and the Holy Grail.
>
> Næ, jeg mente hvad for en af verdenernes mening.
> Der stod "verdenen" i stedet for "verden", så... årh, glem det.
>
>
>
> Mvh
> Niels Søndergaard





Jonas Gaarde (04-11-2004)
Kommentar
Fra : Jonas Gaarde


Dato : 04-11-04 17:50

"Jonas Gaarde" <albuerumminusspam@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:cmdl21$14ds$1@news.cybercity.dk...
> "Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> skrev i en meddelelse
> news:t5ujo01l9jgpijbmflha0j5tk76u5osg4d@4ax.com...
>> On Thu, 04 Nov 2004 09:29:19 +0100, Kim Ludvigsen
>> <usenet@kimludvigsen.dk> wrote:
>>
>>>Niels Søndergaard wrote:
>>>>
>>>> On Wed, 3 Nov 2004 22:49:24 +0100, "Søren Kjeldsen"
>>>> <lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> wrote:
>>>>
>>>> >De rammer bare hele verdenens mening med den sætning.
>>>>
>>>> Hvad for en af dems?
>>>
>>>John Cleese som den franske soldat i Monty Python and the Holy Grail.
>>
>> Næ, jeg mente hvad for en af verdenernes mening.
>> Der stod "verdenen" i stedet for "verden", så... årh, glem det.
>>
>>
>>
>> Mvh
>> Niels Søndergaard
>




Skrev jeg virkelig det?
Damn, must have been sleep-replying again!
--
Jonas

My DVD's: http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Jonasgaarde



Søren Kjeldsen (04-11-2004)
Kommentar
Fra : Søren Kjeldsen


Dato : 04-11-04 18:30

> Næ, jeg mente hvad for en af verdenernes mening.
> Der stod "verdenen" i stedet for "verden", så... årh, glem det.
>
>
>
> Mvh
> Niels Søndergaard

Hovsa? "Verdenernes"
Ifølge mig laver du da vist også en lille fejl dér, selvom min "fejl"
faktisk er korrekt, måske ude af sammenhæng men hva' fanden...

Så...

Heheh right back at ya!



Niels Søndergaard (04-11-2004)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 04-11-04 23:32

On Thu, 4 Nov 2004 18:29:34 +0100, "Søren Kjeldsen"
<lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> wrote:

>> Næ, jeg mente hvad for en af verdenernes mening.
>> Der stod "verdenen" i stedet for "verden", så... årh, glem det.
>>
>>
>>
>> Mvh
>> Niels Søndergaard
>
>Hovsa? "Verdenernes"
>Ifølge mig laver du da vist også en lille fejl dér, selvom min "fejl"
>faktisk er korrekt, måske ude af sammenhæng men hva' fanden...

"Verdenernes" er ikke en fejl.


Mvh
Niels Søndergaard

Søren Kjeldsen (05-11-2004)
Kommentar
Fra : Søren Kjeldsen


Dato : 05-11-04 00:43

>>Hovsa? "Verdenernes"
>>Ifølge mig laver du da vist også en lille fejl dér, selvom min "fejl"
>>faktisk er korrekt, måske ude af sammenhæng men hva' fanden...
>
> "Verdenernes" er ikke en fejl.

Det er verdenen heller ikke
Sådan slut prut finale...



Niels Søndergaard (05-11-2004)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 05-11-04 06:46

On Fri, 5 Nov 2004 00:43:02 +0100, "Søren Kjeldsen"
<lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> wrote:

>>>Hovsa? "Verdenernes"
>>>Ifølge mig laver du da vist også en lille fejl dér, selvom min "fejl"
>>>faktisk er korrekt, måske ude af sammenhæng men hva' fanden...
>>
>> "Verdenernes" er ikke en fejl.
>
>Det er verdenen heller ikke

Jo, hvis men mener "verden" og skriver "verdenen", er det en fejl.


Mvh
Niels Søndergaard

Søren Kjeldsen (05-11-2004)
Kommentar
Fra : Søren Kjeldsen


Dato : 05-11-04 19:59

> Jo, hvis men mener "verden" og skriver "verdenen", er det en fejl.
>

Jeg mente ikke nødvendigvis denne verden.



Niels Søndergaard (05-11-2004)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 05-11-04 23:55

On Fri, 5 Nov 2004 19:58:38 +0100, "Søren Kjeldsen"
<lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> wrote:

>> Jo, hvis men mener "verden" og skriver "verdenen", er det en fejl.
>>
>
>Jeg mente ikke nødvendigvis denne verden.

Jamen så har jeg misforstået dig og beklager hele denne omgang stor
postyr for ingenting.



Mvh
Niels Søndergaard

Kevin Vilhelmsen (06-11-2004)
Kommentar
Fra : Kevin Vilhelmsen


Dato : 06-11-04 00:03

On 05/11/04 23:55, in article 441oo0lc1h1ljnuutmrvr3obk603e99l0f@4ax.com,
"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> wrote:

> Jamen så har jeg misforstået dig og beklager hele denne omgang stor
> postyr for ingenting.

LOL
--
Venlig Hilsen
Kevin
Fjern (Fjerndette) ved privat svar



Søren Kjeldsen (06-11-2004)
Kommentar
Fra : Søren Kjeldsen


Dato : 06-11-04 01:33

> Jamen så har jeg misforstået dig og beklager hele denne omgang stor
> postyr for ingenting.

LOL... Det er helt i orden, synes det var ret sjovt faktisk... Until we meet
again...



Martin Ohlsson (05-11-2004)
Kommentar
Fra : Martin Ohlsson


Dato : 05-11-04 14:00


"Søren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> wrote in message
news:Dncid.1813$0H.1286@news.get2net.dk...
>> Er det den her linie: "A *person* is smart. People are dumb, panicky,
>> dangerous animals and you know it."
>
> Nej, det tror jeg ikke... Men måske, skal lige ha' set den igen engang.
>
>> "Your mother was a hamster, and your father smelled of elderberries" -
>> Monty
>> Python and the quest for the holy grail
>>
>> Devast8or
>>
>
> De rammer bare hele verdenens mening med den sætning.
>

Det minder mig om Monty Pythons Meaning of Life!

Large corporate boardroom filled with suited executives]
Exec #1 : Item six on the agenda: "The Meaning of Life" Now uh, Harry,
you've had some thoughts on this.
Exec #2 : Yeah, I've had a team working on this over the past few weeks, and
what we've come up with can be reduced to two fundamental concepts. One:
People aren't wearing enough hats. Two: Matter is energy. In the universe
there are many energy fields which we cannot normally perceive. Some
energies have a spiritual source which act upon a person's soul. However,
this "soul" does not exist ab initio as orthodox Christianity teaches; it
has to be brought into existence by a process of guided self-observation.
However, this is rarely achieved owing to man's unique ability to be
distracted from spiritual matters by everyday trivia.
Exec #3 : What was that about hats again?
Exec #2 : Oh, Uh... people aren't wearing enough.
Exec #1 : Is this true?
Exec #4: Certainly. Hat sales have increased but not pari passu, as our
research...
Exec #3 : [Interrupting] "Not wearing enough"? enough for what purpose?
Exec #5 : Can I just ask, with reference to your second point, when you say
souls don't develop because people become distracted...
[looking out window]
Exec #5 : Has anyone noticed that building there before?

De er for sjove de gutter

Mvh. Martin Ohlsson



Kevin Vilhelmsen (04-11-2004)
Kommentar
Fra : Kevin Vilhelmsen


Dato : 04-11-04 15:59

On 04/11/04 20:16, in article 78aid.1348$fX4.1118@news.get2net.dk, "Søren
Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> wrote:

>> Jeg ved godt vi har haft den før, men jeg mener altså Rutger Hauer burde
>> have haft en Oscar for best supporting actor i 1982. Fordi:
>>
>> "I've...seen things, you people wouldn't believe. Attack ships on fire off
>> the Shoulder of Orion. I've watched C-beams glitter in the dark near the
>> Tannhäuser Gate. All those moments will be lost in time like... tears...
>> in rain. Time to die."
>>
>> Og så er det jeg må gå i seng med forkølelse forårsaget af overdrevne
>> kuldegysninger! Burde jeg søge læge?
>> --
>
> Jeg så den igen for nylig. Den er så suveræn den film. Hvis du føler det er
> forkert at føle sådan over hans "retirement", så er jeg sgu også klar til
> indlæggelse.
>
> Desværre lider jeg af det handicap, at jeg opfanger temaer, ikke dialoger
> fra film, så I må tilgive mig, når jeg prøver at forklare scenen. I må meget
> gerne komme med det rigtige citat.
>
> I en scene fra Men In Black fortæller Tommy Lee Jones, at mennesker i ental
> er kloge, men i flertal dumme. I må MEGET gerne give mig det rigtige citat.
>
>
>
Her er et link: http://www.imdb.com/title/tt0119654/quotes

Vil du rette din dato please?
--
Venlig Hilsen
Kevin
Fjern (Fjerndette) ved privat svar



Lars Hoffmann (04-11-2004)
Kommentar
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 04-11-04 00:39

Jonas Gaarde wrote:

> Og så er det jeg må gå i seng med forkølelse forårsaget af overdrevne
> kuldegysninger! Burde jeg søge læge?

Hvad er det lige der er så fedt ved den halvkedelige melankolske sci-fi film?
ærlig talt jeg fatter det ikke! Jeg elsker normalt sci-fi men Blade Runner kan
jeg virkelig ikke se noget interessant i. Hvad er der specielt ved den?

Jonas Gaarde (04-11-2004)
Kommentar
Fra : Jonas Gaarde


Dato : 04-11-04 17:23

"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> skrev i en meddelelse
news:2ut81kF2fj044U1@uni-berlin.de...
> Jonas Gaarde wrote:
>
>> Og så er det jeg må gå i seng med forkølelse forårsaget af overdrevne
>> kuldegysninger! Burde jeg søge læge?
>
> Hvad er det lige der er så fedt ved den halvkedelige melankolske sci-fi
> film? ærlig talt jeg fatter det ikke! Jeg elsker normalt sci-fi men Blade
> Runner kan jeg virkelig ikke se noget interessant i. Hvad er der specielt
> ved den?



Nå.
--
Jonas

My DVD's: http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Jonasgaarde



Lars Hoffmann (05-11-2004)
Kommentar
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 05-11-04 22:02

Jonas Gaarde wrote:

> Nå.

Bedre kan du ikke formulere det?

Jonas Gaarde (05-11-2004)
Kommentar
Fra : Jonas Gaarde


Dato : 05-11-04 23:10

"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> skrev i en meddelelse
news:2v27i1F2f7b7vU1@uni-berlin.de...
> Jonas Gaarde wrote:
>
>> Nå.
>
> Bedre kan du ikke formulere det?




Jo, det kan jeg vel nok. Der var bare noget ved din måde at formulere dig på
der lød som om at du heller ikke rigtigt gad sætte dig ind i det. Derfor den
måske lidt nedladende kommentar. Sorry.
Blade Runner er generelt anerkendt som én af de mest banebrydende
(sci-fi-)film, især visuelt, så det undrer mig at én der påstår at elske
sci-fi ikke kan se hvad det gode ved den film er.
Det er lidt ligesom hvis jeg havde sagt: "Jeg elsker normalt musik, men ham
dér Beethoven kan jeg virkelig ikke se noget interessant i". Hvad andet kan
man så svare end "Nå", "Aha" eller "Ser man det"? En mand med den holdning
er jo normalt svær at åbne øjnene på.

Måske er du bare én af dem der ikke kan lide halvkedelige, melankolske
film...
--
Jonas

My DVD's: http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Jonasgaarde



Lars Hoffmann (06-11-2004)
Kommentar
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 06-11-04 00:53

Jonas Gaarde wrote:

> Jo, det kan jeg vel nok. Der var bare noget ved din måde at formulere dig på
> der lød som om at du heller ikke rigtigt gad sætte dig ind i det. Derfor den
> måske lidt nedladende kommentar. Sorry.

Det er så mig der ikke har udtrykt mig klart nok. Jeg har virklig forsøgt at
holde af den film. Jeg har set den flere gange og har endda læst "Drømmer
Androider om elektriske får" i håb om at der var nogt genialt jeg bare havde
overset. Bogen var såmænd udemærket, men den er jo også ret så forskellig fra
filmen.

> Blade Runner er generelt anerkendt som én af de mest banebrydende
> (sci-fi-)film, især visuelt, så det undrer mig at én der påstår at elske
> sci-fi ikke kan se hvad det gode ved den film er.

Jeg kan da bestemt sætte pris på at det er en flot film.
Persienne-lyssætningen er jo en klassiker, men derfra og så til at være så
værtsat som den er, er der stadig et stykke. Mit problem med Blade Runner er
at jeg ikke kan se mere indhold i den film end den typiske bad guy vs good
guy, yderligere finder jeg actionscenerne kedsommeligt langsomme.

> Det er lidt ligesom hvis jeg havde sagt: "Jeg elsker normalt musik, men ham
> dér Beethoven kan jeg virkelig ikke se noget interessant i". Hvad andet kan
> man så svare end "Nå", "Aha" eller "Ser man det"? En mand med den holdning
> er jo normalt svær at åbne øjnene på.

Det er bestemt ikke det der er min mening. Når den film nu er så god, ville
jeg virklig gerne kunne lide den, men så heldig er jeg måske ikke.

> Måske er du bare én af dem der ikke kan lide halvkedelige, melankolske
> film...

Det er da muligt, omend jeg er stærkt begejstret for Avalon
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Jonas Gaarde (06-11-2004)
Kommentar
Fra : Jonas Gaarde


Dato : 06-11-04 17:51

"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> skrev i en meddelelse
news:2v2hk2F2ckmddU1@uni-berlin.de...

>
> Når den film nu er så god, ville jeg virklig gerne kunne lide den, men så
> heldig er jeg måske ikke.
>
>> Måske er du bare én af dem der ikke kan lide halvkedelige, melankolske
>> film...
>
> Det er da muligt, omend jeg er stærkt begejstret for Avalon
> Med venlig hilsen
> Lars Hoffmann




Jeg har det på samme måde med mange ting, såsom "Citizen Kane" og
blåskimmelost. Jeg VED det er godt og at det derfor er mig der er galt på
den, så jeg øver mig. Hver gang den film kommer i TV ser jeg den, og hver
gang jeg har chancen smager på den klamme ost. Det har godt nok ikke båret
frugt endnu, men det kommer forhåbentlig...
--
Jonas

My DVD's: http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Jonasgaarde



Niels Søndergaard (06-11-2004)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 06-11-04 18:55

On Sat, 6 Nov 2004 17:50:40 +0100, "Jonas Gaarde"
<albuerumminusspam@hotmail.com> wrote:

>Jeg har det på samme måde med mange ting, såsom "Citizen Kane" og
>blåskimmelost. Jeg VED det er godt og at det derfor er mig der er galt på
>den, så jeg øver mig.

Sikke da noget pjat. At du ikke kan lide en ting, betyder da ikke, at
der er noget i vejen med dig - eller tingen, for den sags skyld. Det
er et spørgsmål om smag og behag. Det er fint og prisværdigt, at du
forsøger at udvide din horisont, men lad da for guds skyld være med at
gå rundt og tro, at der er noget i vejen med dig, fordi du falder i
søvn til Citizen Kane.


Mvh
Niels Søndergaard

Jonas Gaarde (06-11-2004)
Kommentar
Fra : Jonas Gaarde


Dato : 06-11-04 19:33

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> skrev i en meddelelse
news:il3qo0lmh3cq670u66labkc6in9ihgpf3n@4ax.com...
> On Sat, 6 Nov 2004 17:50:40 +0100, "Jonas Gaarde"
> <albuerumminusspam@hotmail.com> wrote:
>
>>Jeg har det på samme måde med mange ting, såsom "Citizen Kane" og
>>blåskimmelost. Jeg VED det er godt og at det derfor er mig der er galt på
>>den, så jeg øver mig.
>
> Sikke da noget pjat. At du ikke kan lide en ting, betyder da ikke, at
> der er noget i vejen med dig - eller tingen, for den sags skyld. Det
> er et spørgsmål om smag og behag. Det er fint og prisværdigt, at du
> forsøger at udvide din horisont, men lad da for guds skyld være med at
> gå rundt og tro, at der er noget i vejen med dig, fordi du falder i
> søvn til Citizen Kane.
>
>
> Mvh
> Niels Søndergaard




Jeg skulle nok ha' sat en lille winkie et sted
Min pointe er nærmere at jeg ved hvor godt andre mennesker synes om disse
ting, hvilket får mig til at konkludere - om ikke andet - at jeg går glip af
noget.
De fleste af de ting jeg virkelig holder af i dag tog tid at lære. For
eksempel kunne jeg ikke lide de første mange glas vin eller de første mange
øl eller de første cigarer eller kalvelevere eller gammeloste eller chilier
eller eller eller... men gennem hård træning har jeg nu lært hvor gode disse
ting er. I alle tilfældene viste det sig at være prisen værd, hvilket er
årsagen til at jeg stadig øver mig på blåskimmelost og Citizen Kane og meget
andet. Mit håb og min forventning er at når belønningen kommer, så var det
det hele værd!
Hvis jeg derimod ikke tror belønningen er bøvlet værd (som f.eks. med
countrymusik, van Damme-film og anal fistfucking) så lader jeg være med at
gøre forsøget.

Når det er sagt, så lever jeg da også uden Citizen Kane og blåskimmelost.
Der er jo andre gode film og andre gode oste.
--
Jonas

My DVD's: http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Jonasgaarde



Jens Bruun (07-11-2004)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 07-11-04 11:21

"Jonas Gaarde" <albuerumminusspam@hotmail.com> wrote in message
news:cmj5cd$jo4$1@news.cybercity.dk

> De fleste af de ting jeg virkelig holder af i dag tog tid at lære. For
> eksempel kunne jeg ikke lide de første mange glas vin eller de første
> mange øl eller de første cigarer eller kalvelevere eller gammeloste
> eller chilier eller eller eller... men gennem hård træning har jeg nu
> lært hvor gode disse ting er.

Mange smagsoplevelser skal tillæres, ligesom mange smagsoplevelser kræver
fuldt udviklede smagsløg. Det forklarer, hvorfor visse madvarer først
begynder at smage godt langt op i alderen. Et typisk eksempel er øl, hvor
bittersmagen først opleves positivt lang oppe i tyverne. Først da er
smagsløgene fuldt udviklede.

På samme måde er det med andre oplevelser, f.eks. musik, film, litteratur
osv. Der stilles ofte krav om en vis livserfaring, før man overhovedet er i
stand til at opleve alle nuancerne og detaljerne. Et barn mangler simpelhen
den livserfaring, der gør det muligt at opleve et kunstværk, udført af et
voksent menneske med megen livserfaring. Derfor kan "superbørn" være nok så
dygtige til dette eller hint, men deres udførelse af deres speciale bærer
tydeligt præg af manglende modenhed og livserfaring.

Jeg kan derfor fuldt ud tilslutte mig din stædige holden-fast ved, at visse
ting skal prøves igen og igen, for derved at forsøge at åbne for nye
positive oplevelser. Sådan har jeg personligt lært at sætte pris på stærk
mad, cigarrygning, single malt whisky, godt øl (f.eks. Guiness), naturlige
kvinder osv.

> I alle tilfældene viste det sig at være
> prisen værd,

Det er også min erfaring.

> hvilket er årsagen til at jeg stadig øver mig på
> blåskimmelost og Citizen Kane og meget andet.

Blåskimmelost har jeg forlængst lært at elske - det kniber mere med Citizen
Kane.

> Mit håb og min
> forventning er at når belønningen kommer, så var det det hele værd!

Ofte er der ligefrem proportionalitet: Desto mere besværligt, det har været
at lære at sætte pris på noget, desto større er belønningen i den anden
ende.

> Hvis jeg derimod ikke tror belønningen er bøvlet værd (som f.eks. med
> countrymusik, van Damme-film og anal fistfucking) så lader jeg være
> med at gøre forsøget.

Hmm. Dér snyder du dig muligvis for nogle oplevelser, men med begrænset
livslængde må vi jo alle prioritere

--
-Jens B.



Niels Søndergaard (07-11-2004)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 07-11-04 12:30

On Sun, 7 Nov 2004 11:20:45 +0100, "Jens Bruun"
<bruun_jens@hotmail.com> wrote:

>På samme måde er det med andre oplevelser, f.eks. musik, film, litteratur
>osv. Der stilles ofte krav om en vis livserfaring, før man overhovedet er i
>stand til at opleve alle nuancerne og detaljerne.

Eller gennemskue, hvor kunstlet og uinteressant det i virkeligheden
er.

Jeg synes, du vrøvler noget så gevaldigt. Smag kan sagtens ændre sig i
alle mulige retninger. Da jeg var ung og videbegærlig, syntes jeg
faktisk, at både Goethe og Ingmar Bergman var interessante. Men i dag,
hvor jeg gennem mange år har udviklet min personlige smag, er mit liv
simpelthen for kort til deres prætentiøse pjank.

Der er ikke nogen universel regel, der siger, at Citizen Kane er et
større kunstværk end Far til Fire i Sneen. Eller at stegt lever smager
bedre end M&Ms. Eller at 40-årige får mere ud af Teletubbies.

Smag svinger. Lev med det!


Mvh
Niels Søndergaard

David Rasmussen (07-11-2004)
Kommentar
Fra : David Rasmussen


Dato : 07-11-04 13:43

Niels Søndergaard wrote:
>
> Jeg synes, du vrøvler noget så gevaldigt. Smag kan sagtens ændre sig i
> alle mulige retninger. Da jeg var ung og videbegærlig, syntes jeg
> faktisk, at både Goethe og Ingmar Bergman var interessante. Men i dag,
> hvor jeg gennem mange år har udviklet min personlige smag, er mit liv
> simpelthen for kort til deres prætentiøse pjank.
>
> Der er ikke nogen universel regel, der siger, at Citizen Kane er et
> større kunstværk end Far til Fire i Sneen. Eller at stegt lever smager
> bedre end M&Ms. Eller at 40-årige får mere ud af Teletubbies.
>
> Smag svinger. Lev med det!
>

Hørt!

/David

Jens Bruun (07-11-2004)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 07-11-04 14:32

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> wrote in message
news:d61so0h6c59hqr3h4q1rs3s96hnp9be7c9@4ax.com

> Jeg synes, du vrøvler noget så gevaldigt.

Nåda. Så er niveauet li'ssom på plads.

> Smag kan sagtens ændre sig i
> alle mulige retninger.

Har du læst noget som helst sted i mit indlæg, at jeg mener anerledes?

> Der er ikke nogen universel regel, der siger, at Citizen Kane er et
> større kunstværk end Far til Fire i Sneen. Eller at stegt lever smager
> bedre end M&Ms. Eller at 40-årige får mere ud af Teletubbies.

Har du læst noget som helst sted i mit indlæg, at jeg mener anerledes?

> Smag svinger. Lev med det!

Har du læst noget som helst sted i mit indlæg, at jeg mener anerledes?

--
-Jens B.



Niels Søndergaard (07-11-2004)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 07-11-04 15:06

On Sun, 7 Nov 2004 14:31:55 +0100, "Jens Bruun"
<bruun_jens@hotmail.com> wrote:

>"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> wrote in message
>news:d61so0h6c59hqr3h4q1rs3s96hnp9be7c9@4ax.com
>
>> Jeg synes, du vrøvler noget så gevaldigt.
>
>Nåda. Så er niveauet li'ssom på plads.
>
>> Smag kan sagtens ændre sig i
>> alle mulige retninger.
>
>Har du læst noget som helst sted i mit indlæg, at jeg mener anerledes?
>
>> Der er ikke nogen universel regel, der siger, at Citizen Kane er et
>> større kunstværk end Far til Fire i Sneen. Eller at stegt lever smager
>> bedre end M&Ms. Eller at 40-årige får mere ud af Teletubbies.
>
>Har du læst noget som helst sted i mit indlæg, at jeg mener anerledes?
>
>> Smag svinger. Lev med det!
>
>Har du læst noget som helst sted i mit indlæg, at jeg mener anerledes?

Hvis du er enig med mig, har jeg naturligvis gjort dig uret. Det
beklager jeg. Jeg opfattede det bare, som om du mente, der var visse
værker, som til enhver tid var bedre end visse andre. Og det er noget
sludder.


Mvh
Niels Søndergaard

Lars Hoffmann (07-11-2004)
Kommentar
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 07-11-04 12:27

Jonas Gaarde wrote:

> Jeg har det på samme måde med mange ting, såsom "Citizen Kane" og
> blåskimmelost. Jeg VED det er godt og at det derfor er mig der er galt på
> den, så jeg øver mig.

Lige præcis!

Dog må man jo engang imellem indrømme at smag og behag er forskellig.

-V- (06-11-2004)
Kommentar
Fra : -V-


Dato : 06-11-04 20:24

Lars Hoffmann wrote:
> Det er da muligt, omend jeg er stærkt begejstret for Avalon

For nu at vende tilbage til det oprindelige topic, så er det sagomelme svært
at finde gode oneliners i Avalon.

Kan du finde bare én, Lars?






-V-









David Rasmussen (06-11-2004)
Kommentar
Fra : David Rasmussen


Dato : 06-11-04 02:57

Jonas Gaarde wrote:
>
> Måske er du bare én af dem der ikke kan lide halvkedelige, melankolske
> film...

Hvis du indrømmer at Blade Runner er kedelig, så er det måske dét der er
problemet for Lars?

/David

Jonas Gaarde (06-11-2004)
Kommentar
Fra : Jonas Gaarde


Dato : 06-11-04 17:54

"David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> skrev i en meddelelse
news:418c2f68$0$160$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Jonas Gaarde wrote:
>>
>> Måske er du bare én af dem der ikke kan lide halvkedelige, melankolske
>> film...
>
> Hvis du indrømmer at Blade Runner er kedelig, så er det måske dét der er
> problemet for Lars?
>
> /David




"Indrømmer"? Jeg har ikke lavet den film, så om andre synes om den som jeg
gør er mig ret ligegyldigt.
Jeg anerkender dog med glæde at Lars' problem nok er at han synes den er
halvkedelig.
--
Jonas

My DVD's: http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Jonasgaarde



David Rasmussen (06-11-2004)
Kommentar
Fra : David Rasmussen


Dato : 06-11-04 18:21

Jonas Gaarde wrote:
>
> "Indrømmer"? Jeg har ikke lavet den film, så om andre synes om den som jeg
> gør er mig ret ligegyldigt.

Man kan da godt indrømme noget om en film selvom man ikke har lavet den.
Bare man er fortaler for den.

> Jeg anerkender dog med glæde at Lars' problem nok er at han synes den er
> halvkedelig.

Det er den jo desværre visse steder, ja. Men den har da helt sikkert
haft stor betydning.

/David

Jonas Gaarde (06-11-2004)
Kommentar
Fra : Jonas Gaarde


Dato : 06-11-04 19:42

"David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> skrev i en meddelelse
news:418d080b$0$169$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Jonas Gaarde wrote:
>>
>> "Indrømmer"? Jeg har ikke lavet den film, så om andre synes om den som
>> jeg gør er mig ret ligegyldigt.
>
> Man kan da godt indrømme noget om en film selvom man ikke har lavet den.
> Bare man er fortaler for den.
>
>> Jeg anerkender dog med glæde at Lars' problem nok er at han synes den er
>> halvkedelig.
>
> Det er den jo desværre visse steder, ja. Men den har da helt sikkert haft
> stor betydning.
>
> /David




Jeg mener ikke ordet "indrømme" kan bruges som du foreslår, men lad nu det
hvile.

Med hensyn til hvorvidt filmen er kedelig, så er det er ret værdiladet ord,
som jeg ikke bryder mig om i denne sammenhæng. Det er rigtigt at filmen er
langsommere end "Bad Boys 2" og "2 Fast 2 Furious", men den er altså også 22
år gammel. Alligevel sidder jeg helt ude på kanten af stolen hele vejen,
også selv om jeg har set den over 120 gange (jo jeg har så!)
Næ du, hvis vi skal tale om virkeligt kedelige (men stadig gode) science
fiction-film, hvad så med "2001" eller "Silent Running"?
--
Jonas

My DVD's: http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Jonasgaarde



Martin Ohlsson (05-11-2004)
Kommentar
Fra : Martin Ohlsson


Dato : 05-11-04 13:53


"Jonas Gaarde" <albuerumminusspam@hotmail.com> wrote in message
news:cmb7q3$1roh$1@news.cybercity.dk...
> "Mark Thomas Gazel" <markgazel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:cmahlg$p8p$1@news.net.uni-c.dk...
>> Hej
>>
>> Er det ikke ved at være tid til at lufte ens ynglingsreplik eller bare
>> den man husker bedst.
>>
>> "Go ahead, make my day".
>>
>>
>> --
>> Med venlig hilsen
>>
>> Mark
>
>
>
>
> Jeg ved godt vi har haft den før, men jeg mener altså Rutger Hauer burde
> have haft en Oscar for best supporting actor i 1982. Fordi:
>
> "I've...seen things, you people wouldn't believe. Attack ships on fire off
> the Shoulder of Orion. I've watched C-beams glitter in the dark near the
> Tannhäuser Gate. All those moments will be lost in time like... tears...
> in rain. Time to die."
>
> Og så er det jeg må gå i seng med forkølelse forårsaget af overdrevne
> kuldegysninger! Burde jeg søge læge?

If only you could see, what i've seen... with your own eyes...

Mvh. Martin



Jens Bruun (03-11-2004)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 03-11-04 19:37

"Mark Thomas Gazel" <markgazel@hotmail.com> wrote in message
news:cmahlg$p8p$1@news.net.uni-c.dk

Life's a bitch, and then you die.

--
-Jens B.



Thomas Hejl Pilgaard (03-11-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Hejl Pilgaard


Dato : 03-11-04 20:06

Butch Cassidy: Wait a minute - you didn't see LaForce out there did you?
Sundance Kid: LaForce? No, why?
Butch Cassidy: Thank God for that. For a moment there I thought we were in
trouble.

Eller simpelthen:

Johnny Mnemonic: I WANT ROOMSERVICE!

--
_______________________________________________________
/ Thomas Hejl Pilgaard | If you understand what | /\ /\ \
/ Susaavej 5, DK-4700 | you're doing, you're | ^ ^ \
\ Naestved, Denmark | not learning anything. | = @ = /
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯




Brian (03-11-2004)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 03-11-04 20:11

Hejsa

Mark Thomas Gazel skrev:

> Er det ikke ved at være tid til at lufte ens ynglingsreplik eller
> bare den man husker bedst.

Den første jeg tænkte på var fra Dommedag Nu:
"I love the smell of napalm in the morning!"

Lige efter den var faret igennem knolden, tænkte jeg på:
"Charlie don't surf!"

Gæt hvad jeg sætter på DVD'en om lidt

/Brian



Jonas Gaarde (03-11-2004)
Kommentar
Fra : Jonas Gaarde


Dato : 03-11-04 20:18

"Brian" <brian@nejtak.dk> skrev i en meddelelse
news:41892d02$0$33733$14726298@news.sunsite.dk...


> Gæt hvad jeg sætter på DVD'en om lidt



Godt valg
--
Jonas

My DVD's: http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Jonasgaarde



Anders H. Andersen (13-11-2004)
Kommentar
Fra : Anders H. Andersen


Dato : 13-11-04 21:37

On Wed, 3 Nov 2004 20:17:55 +0100, "Jonas Gaarde"
<albuerumminusspam@hotmail.com> wrote:

>"Brian" <brian@nejtak.dk> skrev i en meddelelse
>news:41892d02$0$33733$14726298@news.sunsite.dk...
>
>
>> Gæt hvad jeg sætter på DVD'en om lidt

Orginal er Redux?

mvh
Anders

Rune Vestergaard (03-11-2004)
Kommentar
Fra : Rune Vestergaard


Dato : 03-11-04 20:28


Bunch of slack jawed faggots around here..... this will make you a god damn
sexual tyrannosaurus.... just like me....


> Er det ikke ved at være tid til at lufte ens ynglingsreplik eller bare den
> man husker bedst.
>
> "Go ahead, make my day".



Blix (03-11-2004)
Kommentar
Fra : Blix


Dato : 03-11-04 20:44

Scarface med Al Pacino => "Say hello to my little friend", og går amok i
kokain rus



Tina Susanne Johanss~ (04-11-2004)
Kommentar
Fra : Tina Susanne Johanss~


Dato : 04-11-04 00:36

Rune Vestergaard skrev i en meddelelse...
>
> Bunch of slack jawed faggots around here..... this will make you a god
> damn
> sexual tyrannosaurus.... just like me....
>
hæhæ:
"Yeah, strap this on your "sore ass", Blain"

Geniale one-liners der er i den film

Mvh Tina
--
www.1001kat.dk
www.gizzemissen.dk
www.dvdprofiler.com/mycollection.asp?alias=Marcase



Per Vadmand (04-11-2004)
Kommentar
Fra : Per Vadmand


Dato : 04-11-04 00:53


"Tina Susanne Johansson" <tina_johansson@NOSPAMyahoo.com> wrote in message
news:41896b6f$0$190$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Rune Vestergaard skrev i en meddelelse...
> >
> > Bunch of slack jawed faggots around here..... this will make you a god
> > damn
> > sexual tyrannosaurus.... just like me....
> >
> hæhæ:
> "Yeah, strap this on your "sore ass", Blain"
>
> Geniale one-liners der er i den film
>

Fra "Black Adder" (efter hukommelsen)
"We can't lose this battle!"
"Well, we could if we wanted to."

Per v.



David Rasmussen (04-11-2004)
Kommentar
Fra : David Rasmussen


Dato : 04-11-04 01:17

Per Vadmand wrote:
>
> Fra "Black Adder" (efter hukommelsen)
> "We can't lose this battle!"
> "Well, we could if we wanted to."
>

LOL... Blackadder er fyldt med den slags genialiteter.

"Ha! I laugh at danger and drop ice cubes down the vest of fear!"

/David

Jonas Gaarde (04-11-2004)
Kommentar
Fra : Jonas Gaarde


Dato : 04-11-04 17:27

"David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> skrev i en meddelelse
news:418974e3$0$170$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Per Vadmand wrote:
>>
>> Fra "Black Adder" (efter hukommelsen)
>> "We can't lose this battle!"
>> "Well, we could if we wanted to."
>>
>
> LOL... Blackadder er fyldt med den slags genialiteter.
>
> "Ha! I laugh at danger and drop ice cubes down the vest of fear!"
>
> /David




Især "...Goes Forth" for mig til at hulke af grin. Hele "Vi er løbet tør for
kaffe og må drikke mudder i stedet for"-scenen er så tilpas fjollet at det
næsten tager livet af mig! Baldrick's "I'll rummage 'round, Sir - see what I
can find" f.eks...
--
Jonas

My DVD's: http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Jonasgaarde



Niels Søndergaard (04-11-2004)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 04-11-04 23:29

On Thu, 4 Nov 2004 17:27:25 +0100, "Jonas Gaarde"
<albuerumminusspam@hotmail.com> wrote:

>Især "...Goes Forth" for mig til at hulke af grin. Hele "Vi er løbet tør for
>kaffe og må drikke mudder i stedet for"-scenen er så tilpas fjollet at det
>næsten tager livet af mig!

Det dér med kaffen får mig til at huske Steve Martins "famous java"
fra "Dead Men Don't Wear Plaid". Genial scene fra en genial film.



Mvh
Niels Søndergaard

Jesper (03-11-2004)
Kommentar
Fra : Jesper


Dato : 03-11-04 21:34

Mark Thomas Gazel <markgazel@hotmail.com> wrote:

> Hej
>
> Er det ikke ved at være tid til at lufte ens ynglingsreplik eller bare den
> man husker bedst.
>
> "Go ahead, make my day".


Rat Pfink a Boo Boo (1966)

Rat Pfink : Remember, Boo Boo, we only have one weakness.
Boo Boo : What's that, Rat Pfink?
Rat Pfink : Bullets!
--
There is no place like 127.0.0.1

Ove Kjeldgaard (03-11-2004)
Kommentar
Fra : Ove Kjeldgaard


Dato : 03-11-04 22:17


Life is pain. Get used to it.



--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard, nospam AT privat DOT dk
Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk>

-V- (03-11-2004)
Kommentar
Fra : -V-


Dato : 03-11-04 23:33

Ove Kjeldgaard wrote:
> Life is pain. Get used to it.

'Long Kiss Goodnight'?





-V-



Ove Kjeldgaard (04-11-2004)
Kommentar
Fra : Ove Kjeldgaard


Dato : 04-11-04 21:54

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> wrote:

>Ove Kjeldgaard wrote:
>> Life is pain. Get used to it.
>
>'Long Kiss Goodnight'?
>

Ja det kan jeg vist ikke løbe fra...

Og så lidt sjovt at Geena Davis   får på tuden to gange for replikken, både som
Samantha og Charly.


--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard, nospam AT privat DOT dk
Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk>

Niels Søndergaard (03-11-2004)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 03-11-04 23:04

"I think we need a bigger boat."


Mvh
Niels Søndergaard

Jonas Gaarde (03-11-2004)
Kommentar
Fra : Jonas Gaarde


Dato : 03-11-04 23:09


"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> skrev i en meddelelse
news:3dlio0dve5j88a92pin6lpufpa457jfb7c@4ax.com...
> "I think we need a bigger boat."
>
>
> Mvh
> Niels Søndergaard




*enter flueknepper-mode:
"We're gonna need a bigger boat"
exit flueknepper-mode*

Ellers en fantastisk film med en fantastisk dialog. Den skal jeg snart se
igen, kan jeg mærke. Så bliver det vist 40-50'ende gang! Godt DVD'er ikke
bliver slidt!
--
Jonas

My DVD's: http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Jonasgaarde



-V- (03-11-2004)
Kommentar
Fra : -V-


Dato : 03-11-04 23:33

Niels Søndergaard wrote:
> "I think we need a bigger boat."

Richard Dreyfuss?




-V-



Niels Søndergaard (04-11-2004)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 04-11-04 00:04

On Wed, 3 Nov 2004 23:33:26 +0100, "-V-" <Diplomaten@snotmail.com>
wrote:

>Niels Søndergaard wrote:
>> "I think we need a bigger boat."
>
>Richard Dreyfuss?

Roy Scheider

Mvh
Niels Søndergaard

-V- (04-11-2004)
Kommentar
Fra : -V-


Dato : 04-11-04 00:37

Niels Søndergaard wrote:
>> Niels Søndergaard wrote:
>>> "I think we need a bigger boat."
>>
>> Richard Dreyfuss?
>
> Roy Scheider

Jep. Jeg kom i tanker om det, ca. 50 ms efter at indlægget var forsvundet
udenfor min rækkevidde.
Pinligt.






-V-



Mark Thomas Gazel (04-11-2004)
Kommentar
Fra : Mark Thomas Gazel


Dato : 04-11-04 11:00

Niels Søndergaard wrote:

> "I think we need a bigger boat."

Eller

Hooper: Well this is not a boat accident. It wasn't any propeller, it wasn't
any coral reef, and it wasn't Jack the Ripper. It was a shark.

Mark


Lars Hoffmann (04-11-2004)
Kommentar
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 04-11-04 00:47

"I never apologize, I'm sorry but that's just the way I am" - Homer Simpson

Eller en vikårlig fra: http://www.imdb.com/title/tt0098987/quotes

David Rasmussen (04-11-2004)
Kommentar
Fra : David Rasmussen


Dato : 04-11-04 01:18

Lars Hoffmann wrote:

> "I never apologize, I'm sorry but that's just the way I am" - Homer Simpson
>
> Eller en vikårlig fra: http://www.imdb.com/title/tt0098987/quotes

Nu vi er ved det... http://www.imdb.com/title/tt0096697/quotes

/David

Konrad (04-11-2004)
Kommentar
Fra : Konrad


Dato : 04-11-04 13:23

"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> wrote in message
news:2ut8g8F2b1s0aU1@uni-berlin.de...
> "I never apologize, I'm sorry but that's just the way I am" - Homer
Simpson
>
> Eller en vikårlig fra: http://www.imdb.com/title/tt0098987/quotes

Tager man først fat på Simpsons er listen af gyldne replikker jo
uudtømmelig!!



Martin Helbo (05-11-2004)
Kommentar
Fra : Martin Helbo


Dato : 05-11-04 17:34

"Konrad" <david_konrad@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:418a1f1c$0$33734$14726298@news.sunsite.dk...

>
> Tager man først fat på Simpsons er listen af gyldne replikker jo
> uudtømmelig!!

TV: Teacher. Mother. Secret Lover.

En lille henvisning:
http://www.angelfire.com/home/pearly/homer/homer-quotes1.html

--
Martin Helbo
www.thedude.dk



Konrad (09-11-2004)
Kommentar
Fra : Konrad


Dato : 09-11-04 15:59

"Martin Helbo" <helbo@thedudeREMOVE.dk> wrote in message
news:418bab8a$0$33733$14726298@news.sunsite.dk...
> "Konrad" <david_konrad@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:418a1f1c$0$33734$14726298@news.sunsite.dk...
>
> >
> > Tager man først fat på Simpsons er listen af gyldne replikker jo
> > uudtømmelig!!
>
> TV: Teacher. Mother. Secret Lover.
>
> En lille henvisning:
> http://www.angelfire.com/home/pearly/homer/homer-quotes1.html

Det var noget af et udvalg!! "FONZY" staves vist Fonzie - men eller et
ustyrlig morsomt afsnit



MRN (04-11-2004)
Kommentar
Fra : MRN


Dato : 04-11-04 02:10

> Er det ikke ved at være tid til at lufte ens ynglingsreplik eller bare den
> man husker bedst.

"Define irony; a bunch of idiots dancing in a plane to a song, made famous
by a band, that died in a planecrash."
Con Air

"Life is like a box of chocolates; you never know what you're gonna get."
Forrest Gump

Og så lige en dansk en:
"Lorte-spasser-bus!!!"
Selvfølgelig Blinkende Lygter

MRN



Kim Ludvigsen (04-11-2004)
Kommentar
Fra : Kim Ludvigsen


Dato : 04-11-04 09:31

MRN wrote:

> Og så lige en dansk en:

Og for at holde os til det lokale:
Hundehoveder, hængerøve, lusede amatører...

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Fintun Windows XP med TweakUI
http://kimludvigsen.dk

Per Vadmand (04-11-2004)
Kommentar
Fra : Per Vadmand


Dato : 04-11-04 09:53


"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> wrote in message
news:4189E8DE.7BDF@kimludvigsen.dk...
> MRN wrote:
>
> > Og så lige en dansk en:
>
> Og for at holde os til det lokale:
> Hundehoveder, hængerøve, lusede amatører...
>
"Har de taget røven på dig igen, Egon?"

Per V.



Jesper (05-11-2004)
Kommentar
Fra : Jesper


Dato : 05-11-04 23:27

Per Vadmand <perve@post.tele.dk> wrote:

> "Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> wrote in message
> news:4189E8DE.7BDF@kimludvigsen.dk...
> > MRN wrote:
> >
> > > Og så lige en dansk en:
> >
> > Og for at holde os til det lokale:
> > Hundehoveder, hængerøve, lusede amatører...
> >
> "Har de taget røven på dig igen, Egon?"
>
> Per V.

"Mächtich Gevaldich Egon" (Skidegodt Egon på tysk)
--
There is no place like 127.0.0.1

Kevin Vilhelmsen (05-11-2004)
Kommentar
Fra : Kevin Vilhelmsen


Dato : 05-11-04 23:34

On 05/11/04 23:27, in article
1gmsx3s.1xj1suux6z5lvN%spambuster@users.toughguy.net, "Jesper"
<spambuster@users.toughguy.net> wrote:

>>>> Og så lige en dansk en:

" Hellere en ungdum der lugter af hest end af hash"; Poul Schluter.
Nå nej det var jo ikke en film eller .......)
Håber det var
--
Venlig Hilsen
Kevin
Fjern (Fjerndette) ved privat svar



Jesper (05-11-2004)
Kommentar
Fra : Jesper


Dato : 05-11-04 23:48

Kevin Vilhelmsen <skovalleen10fjerndette@stofanet.dk> wrote:

> On 05/11/04 23:27, in article
> 1gmsx3s.1xj1suux6z5lvN%spambuster@users.toughguy.net, "Jesper"
> <spambuster@users.toughguy.net> wrote:
>
> >>>> Og så lige en dansk en:
>
> " Hellere en ungdum der lugter af hest end af hash"; Poul Schluter.
> Nå nej det var jo ikke en film eller .......)
> Håber det var

Måske sku' du hellere finde en Ronnie Raygun replik


--
There is no place like 127.0.0.1

Kevin Vilhelmsen (06-11-2004)
Kommentar
Fra : Kevin Vilhelmsen


Dato : 06-11-04 00:05

On 05/11/04 23:47, in article
1gmsxwe.fm9bjd1azzva5N%spambuster@users.toughguy.net, "Jesper"
<spambuster@users.toughguy.net> wrote:

> Kevin Vilhelmsen <skovalleen10fjerndette@stofanet.dk> wrote:
>
>> On 05/11/04 23:27, in article
>> 1gmsx3s.1xj1suux6z5lvN%spambuster@users.toughguy.net, "Jesper"
>> <spambuster@users.toughguy.net> wrote:
>>
>>>>>> Og så lige en dansk en:
>>
>> " Hellere en ungdum der lugter af hest end af hash"; Poul Schluter.
>> Nå nej det var jo ikke en film eller .......)
>> Håber det var
>
> Måske sku' du hellere finde en Ronnie Raygun replik
>
Your bloody weel right I sleep
--
Venlig Hilsen
Kevin
Fjern (Fjerndette) ved privat svar



Konrad (09-11-2004)
Kommentar
Fra : Konrad


Dato : 09-11-04 16:01

"Kevin Vilhelmsen" <skovalleen10fjerndette@stofanet.dk> wrote in message
news:BDB1BE78.4639%skovalleen10fjerndette@stofanet.dk...
> On 05/11/04 23:27, in article
> 1gmsx3s.1xj1suux6z5lvN%spambuster@users.toughguy.net, "Jesper"
> <spambuster@users.toughguy.net> wrote:
>
> >>>> Og så lige en dansk en:
>
> " Hellere en ungdum der lugter af hest end af hash"; Poul Schluter.
> Nå nej det var jo ikke en film eller .......)

"Personligt har jeg det sådan, at jeg altså er mere til gulerod end til
pisk".

En uheldig Jytte Andersen (tidligere boligminister) i et direkte interview
på P1



Jesper (09-11-2004)
Kommentar
Fra : Jesper


Dato : 09-11-04 16:10

Konrad <david_konrad@hotmail.com> wrote:

> "Kevin Vilhelmsen" <skovalleen10fjerndette@stofanet.dk> wrote in message
> news:BDB1BE78.4639%skovalleen10fjerndette@stofanet.dk...
> > On 05/11/04 23:27, in article
> > 1gmsx3s.1xj1suux6z5lvN%spambuster@users.toughguy.net, "Jesper"
> > <spambuster@users.toughguy.net> wrote:
> >
> > >>>> Og så lige en dansk en:
> >
> > " Hellere en ungdum der lugter af hest end af hash"; Poul Schluter.
> > Nå nej det var jo ikke en film eller .......)
>
> "Personligt har jeg det sådan, at jeg altså er mere til gulerod end til
> pisk".
>
> En uheldig Jytte Andersen (tidligere boligminister) i et direkte interview
> på P1

Ja, hun må have nogle særprægede sexvaner
--
There is no place like 127.0.0.1

Per Vadmand (06-11-2004)
Kommentar
Fra : Per Vadmand


Dato : 06-11-04 21:58


"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> wrote in message
news:1gmsx3s.1xj1suux6z5lvN%spambuster@users.toughguy.net...
> Per Vadmand <perve@post.tele.dk> wrote:
>
> > "Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> wrote in message
> > news:4189E8DE.7BDF@kimludvigsen.dk...
> > > MRN wrote:
> > >
> > > > Og så lige en dansk en:
> > >
> > > Og for at holde os til det lokale:
> > > Hundehoveder, hængerøve, lusede amatører...
> > >
> > "Har de taget røven på dig igen, Egon?"
> >
> > Per V.
>
> "Mächtich Gevaldich Egon" (Skidegodt Egon på tysk)
gewaltig.

Per V.



Lars Hoffmann (09-11-2004)
Kommentar
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 09-11-04 16:14

Per Vadmand wrote:

> "Har de taget røven på dig igen, Egon?"

I en eller anden dansk film spiller Tommy Kenter en tyrikisk taxa chauffør.
Jeg mener at hjulene på hans taxa bliver fjernet i et lyskryds for at
forhindre passagerne i at forfølge en anden bil og da Tommy Kenter ser det
udbryder han med stærk tyrkisk accent: "De har taget vores røv!". Alt for morsomt!

Kevin Vilhelmsen (04-11-2004)
Kommentar
Fra : Kevin Vilhelmsen


Dato : 04-11-04 15:53

On 03/11/04 13:09, in article cmahlg$p8p$1@news.net.uni-c.dk, "Mark Thomas
Gazel" <markgazel@hotmail.com> wrote:

> Hej
>
> Er det ikke ved at være tid til at lufte ens ynglingsreplik eller bare den
> man husker bedst.
>
> "Go ahead, make my day".
>
Kurtz : What do you call assassins who accuse assassins?

Kilgore : Charlie don't surf!

Willard : When I was here, I wanted to be there, when I was there all I
could think of was getting back into the jungle.

Alle fra Apocalypse now.
Der er mange endre gode fra en film her:
http://www.imdb.com/title/tt0078788/quotes

--
Venlig Hilsen
Kevin
Fjern (Fjerndette) ved privat svar



Ukendt (05-11-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 05-11-04 14:46

Mark Thomas Gazel wrote:

> Er det ikke ved at være tid til at lufte ens ynglingsreplik eller
> bare den man husker bedst.

Lt. Jean Rasczak, Starship Troopers:

"Warm it up, everything you've got! Come on, you apes! You wanna live
forever?",
"You see a bug hole, you nuke it!"

Den film er for fed.

Mvh
Kevin Edelvang



Jesper (05-11-2004)
Kommentar
Fra : Jesper


Dato : 05-11-04 23:19

Fra Motel Hell:



Farmer Vincent : Meat is meat, and a man's gotta eat

Vincent Smith : It takes all kinds of critters to make Farmer Vincent's
fritters.

Vincent Smith : Sometimes I wonder about the karmic implications of
these actions

Vincent Smith : Anything that didn't move fast enough, Granny smoked it!

--
There is no place like 127.0.0.1

Jesper (05-11-2004)
Kommentar
Fra : Jesper


Dato : 05-11-04 23:42

Fra "The Fatal Glass of Beer"

Mr. Snavely : Once the city gets into a ba-hoy's sa-histem, he a-loses
his a-hankerin', for the ca-huntry.

Mr. Snavely : I think I'll go milk the elk.

Mrs. Snavely : He wants more money and if he don't get it, he'll take
our malamutes.
Mr. Snavely : He won't take old Bozo, my lead dog.
Mrs. Snavely : Why not, Pa?
Mr. Snavely : 'Cause I et him.
Mrs. Snavely : You ET him?
Mr. Snavely : He was mighty good with mustard.

Mr. Snavely : And it ain't a fit night out for man nor beast.

Mr. Snavely : (Til indianer i købmandsbutik) Wamush!
--
There is no place like 127.0.0.1

Jonas Gaarde (06-11-2004)
Kommentar
Fra : Jonas Gaarde


Dato : 06-11-04 00:23

"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> skrev i en meddelelse
news:1gmsxqx.1h7jpmluflowoN%spambuster@users.toughguy.net...
> Fra "The Fatal Glass of Beer"
>
> Mr. Snavely : Once the city gets into a ba-hoy's sa-histem, he a-loses
> his a-hankerin', for the ca-huntry.
>
> Mr. Snavely : I think I'll go milk the elk.
>
> Mrs. Snavely : He wants more money and if he don't get it, he'll take
> our malamutes.
> Mr. Snavely : He won't take old Bozo, my lead dog.
> Mrs. Snavely : Why not, Pa?
> Mr. Snavely : 'Cause I et him.
> Mrs. Snavely : You ET him?
> Mr. Snavely : He was mighty good with mustard.
>
> Mr. Snavely : And it ain't a fit night out for man nor beast.
>
> Mr. Snavely : (Til indianer i købmandsbutik) Wamush!
> --
> There is no place like 127.0.0.1




LOL!
Så blev jeg i helt godt humør!
Tak for det og god nat.
--
Jonas

My DVD's: http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Jonasgaarde



Keld Landin-Petersen (14-11-2004)
Kommentar
Fra : Keld Landin-Petersen


Dato : 14-11-04 15:20

"Mark Thomas Gazel" <markgazel@hotmail.com> wrote in message news:<cmahlg$p8p$1@news.net.uni-c.dk>...
> Hej
>
> Er det ikke ved at være tid til at lufte ens ynglingsreplik eller bare den
> man husker bedst.
>
> "Go ahead, make my day".

"Ska' hende den nye kælling ikk' ha' no'ed at æde?"
- Tommy Kenter, Julefrokosten.

Flash G (27-11-2004)
Kommentar
Fra : Flash G


Dato : 27-11-04 20:23

Jeg synes at en replik fra Twin Peaks er meget underholdende

Den kommer under en dialog mellem Bobby og Sheryl (hedder hun vist,
hendes mand hedder ihverftfald Leo og er ond ) hvor de skal til at hygge sig

" I've got a boner with a capital B"

/Martin

Keld Landin-Petersen wrote:

> "Mark Thomas Gazel" <markgazel@hotmail.com> wrote in message news:<cmahlg$p8p$1@news.net.uni-c.dk>...
>
>>Hej
>>
>>Er det ikke ved at være tid til at lufte ens ynglingsreplik eller bare den
>>man husker bedst.
>>
>>"Go ahead, make my day".
>
>
> "Ska' hende den nye kælling ikk' ha' no'ed at æde?"
> - Tommy Kenter, Julefrokosten.

Devast8or (27-11-2004)
Kommentar
Fra : Devast8or


Dato : 27-11-04 20:47

Mark Thomas Gazel wrote:
> Hej
>
> Er det ikke ved at være tid til at lufte ens ynglingsreplik eller
> bare den man husker bedst.
>
> "Go ahead, make my day".

Der er vist ingen der har nævnt "May the Force be with you" og "The Force
will be with you - always" endnu? Eller kan jeg bare ikke huske noget som
helst ;)

Devast8or



Per Vadmand (28-11-2004)
Kommentar
Fra : Per Vadmand


Dato : 28-11-04 00:33


"Devast8or" <invalid@invalid.invalid> wrote in message
news:coalfk$gv2$1@news.cybercity.dk...
> Mark Thomas Gazel wrote:
>> Hej
>>
>> Er det ikke ved at være tid til at lufte ens ynglingsreplik eller
>> bare den man husker bedst.
>>
>> "Go ahead, make my day".
>
> Der er vist ingen der har nævnt "May the Force be with you" og "The Force
> will be with you - always" endnu? Eller kan jeg bare ikke huske noget som
> helst ;)
>
Jo, det er der - masser af gange. Men hvad med "The owls are not always what
they seem."?

Per v.



Stefan Holm (28-11-2004)
Kommentar
Fra : Stefan Holm


Dato : 28-11-04 00:37

"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> writes:

> Men hvad med "The owls are not always what they seem."?

Hvis du dropper det "always", er det i hvert fald osse en af mine
yndlingsreplikker.

--
Stefan Holm
"Sometimes I think about two women doing a spell...
and then I do a spell by myself."

Bubba (28-11-2004)
Kommentar
Fra : Bubba


Dato : 28-11-04 17:18

Fed tråd :)

Hvad med: "my name is Baits, but you can call me Master Baits"!

.....kan ikke lige huske titlen på filmnen, men den er engang fra 80erne...

Hilsen Allan



Jonas Gaarde (28-11-2004)
Kommentar
Fra : Jonas Gaarde


Dato : 28-11-04 17:24

"Bubba" <bubb@shubiduaofir.dk> skrev i en meddelelse
news:41a9fa20$0$210$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Fed tråd :)
>
> Hvad med: "my name is Baits, but you can call me Master Baits"!
>
> ....kan ikke lige huske titlen på filmnen, men den er engang fra 80erne...
>
> Hilsen Allan




Mon ikke du forveksler med en engelsk TV-serie fra dengang?
Der var i hvert fald én (husker ikke navnet) hvori der forekom en
sørøverkaptajn ved navn Master Bates og en sømand ved navn Seaman Stains.

Den slags synes jeg er morsomt!
--
Jonas

My DVD's: http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Jonasgaarde



Jim Andersen (29-11-2004)
Kommentar
Fra : Jim Andersen


Dato : 29-11-04 11:03

Jonas Gaarde wrote:

> Mon ikke du forveksler med en engelsk TV-serie fra dengang?
> Der var i hvert fald én (husker ikke navnet) hvori der forekom en
> sørøverkaptajn ved navn Master Bates og en sømand ved navn Seaman
> Stains.

Så... nu kom mælken ud af næsen.. sikke noget svineri.

Er der nogen der kender navnet på tv-serien ?

/jim



David Rasmussen (29-11-2004)
Kommentar
Fra : David Rasmussen


Dato : 29-11-04 11:42

Jim Andersen wrote:
>
> Så... nu kom mælken ud af næsen.. sikke noget svineri.
>
> Er der nogen der kender navnet på tv-serien ?
>

Jeg kan huske at Beavis og Butthead kom i hæren som Major Woody og
Private Parts.

/David

Jim Andersen (30-11-2004)
Kommentar
Fra : Jim Andersen


Dato : 30-11-04 10:41

David Rasmussen wrote:
> Jeg kan huske at Beavis og Butthead kom i hæren som Major Woody og
> Private Parts.

Sheeesh, nu kigger alle kollegerne underligt på mig...

Ikke flere nu !

/jim



Jonas Gaarde (30-11-2004)
Kommentar
Fra : Jonas Gaarde


Dato : 30-11-04 15:59

"David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> skrev i en meddelelse
news:41aafce8$0$162$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Jim Andersen wrote:
>>
>> Så... nu kom mælken ud af næsen.. sikke noget svineri.
>>
>> Er der nogen der kender navnet på tv-serien ?
>>
>
> Jeg kan huske at Beavis og Butthead kom i hæren som Major Woody og Private
> Parts.
>
> /David



Jeg kan også godt lide en detalje i "Small Soldiers" (nej, ikke selve
filmen), nemlig den at Tommy Lee Jones' figur, en computerstyret
mini-soldaterrobot med alvorlige og farlige processorproblemer, hedder
"Major Chip Hazard"!
--
Jonas

My DVD's: http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Jonasgaarde



Mikkel Møldrup-Lakje~ (29-11-2004)
Kommentar
Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~


Dato : 29-11-04 11:49

Jim Andersen wrote:
>
> Så... nu kom mælken ud af næsen.. sikke noget svineri.

Is that water coming out of your nose?

No, it's not.

Mikkel


Jonas Gaarde (29-11-2004)
Kommentar
Fra : Jonas Gaarde


Dato : 29-11-04 17:46

"Jim Andersen" <jimVÆÆK@officeconsult.dk> skrev i en meddelelse
news:41aaf71c$0$66407$14726298@news.sunsite.dk...
> Jonas Gaarde wrote:
>
>> Mon ikke du forveksler med en engelsk TV-serie fra dengang?
>> Der var i hvert fald én (husker ikke navnet) hvori der forekom en
>> sørøverkaptajn ved navn Master Bates og en sømand ved navn Seaman
>> Stains.
>
> Så... nu kom mælken ud af næsen.. sikke noget svineri.
>
> Er der nogen der kender navnet på tv-serien ?
>
> /jim




Den hedder "Captain Pugwash" IIRC
--
Jonas

My DVD's: http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Jonasgaarde



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177550
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408822
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste