Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Reparation af Canon 28-70L objektiv
Fra : Martin Sørensen

Dato : 06-10-04 12:40

Hejsa.

Nogen der kender et sted i østjylland hvor man kan få repareret et
Canon 28-70L objektiv ?

Det vil ikke længere autofokusere som det burde og skal hjælpes lidt
vha. manuel fokusering. Det er især et problem når motivet er "helt
ude af fokus". Er man tæt på korrekt fokus så er problemerne ikke helt
så store, men dog stadig eksisterende. Når først fokus er på plads så
tager det skarpe billeder som det burde, så ingen heldigvis ingen
problemer der :)

- og ja, jeg har sat den på AF ;)

Mvh.
Martin

Fra : Langgaard

Dato : 06-10-04 12:48

"Martin Sørensen" <martin@-rem0ve-logic.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> så store, men dog stadig eksisterende. Når først fokus er på plads så
> tager det skarpe billeder som det burde, så ingen heldigvis ingen

Hej

Inden du sender det til rep. så se lige om du har støv eller andre urenheder
på spejlet, det sker at det kan forvirre fokuseringen.
Hvis det ikke hjælper, så send en mail til mig, jeg har en adresse du kan
få.

--
Venlig hilsen Leif Langgaard

www.analogfoto.dk - Salg & køb af analogt fotoudstyr.
www.megapixels.dk (tom)

Fra : Johan Gadegaard

Dato : 06-10-04 21:01

> Nogen der kender et sted i østjylland hvor man kan få repareret et
> Canon 28-70L objektiv ?

Hej Martin

Prøv hos c/av i Viby. De har eget værksted, hvor de klarer det meste.

Johan Gadegaard

Fra : Frank Leegaard

Dato : 06-10-04 21:21

Har selv en ældre Zuiko zoom 80-200 såvidt huskes. Synes ikke det tager så
skarpe billeder. Nogen måder at tjekke det på. Kan en rep. betale sig i
givet fald?

/FL

Fra : Johan Gadegaard

Dato : 06-10-04 22:02

> Har selv en ældre Zuiko zoom 80-200 såvidt huskes. Synes ikke det tager så
> skarpe billeder. Nogen måder at tjekke det på. Kan en rep. betale sig i
> givet fald?

Hej Frank

Nu ved jeg selvfølgelig intet om, hvordan du fotograferer. Men det sker af
og til, at teleobjektiver fejlagtigt får skyld for dårlig opløsning, selvom
uskarpheden skyldes rystelser. Så hvis ikke du er sikker, er det måske et
forsøg værd at teste objektivet med kameraet på stativ.

Ellers kan du med garanti vinke farvel til en plovmand, i samme øjeblik
skruetrækkeren kommer i anvendelse. Og det er nok ikke realistisk at få
gjort noget ved optikken for meget under en tusse. Og det ville jeg nok ikke
ofre, hvis jeg havde tvivl om præstationerne.

Johan Gadegaard