Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kritik ønskes
Fra : HS

Dato : 05-10-04 07:27

Fandt en gang et gammelt kapel, dybt inde i skov... Fik lov af ejeren til at
måtte fotografere der... Der kom en stribe billeder ud af det, som jeg med
vilje har holdt meget mørkt... Men lad mig høre hvad I syntes om stilen, og
vil gerne havde råd jeg kan ta med mig, da jeg skal ha dem taget om

http://www.henrikfotograf.dk/galleri/index.php?gallery=./Sarah.%2016%20%E5r&
image=DSCF2520.jpg

Mvh

Henrik
www.henrikfotograf.dk

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 05-10-04 09:08

HS wrote:

> Fandt en gang et gammelt kapel, dybt inde i skov...

Tja, jeg ka' altså ikke se ideen og formålet med disse billeder, vil
du forklare mig, hvad det er som du vil fortælle...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Johan Gadegaard

Dato : 05-10-04 16:51

> [...]
> og
> vil gerne havde råd jeg kan ta med mig, da jeg skal ha dem taget om

Hej Henrik

Det er en køn model, du har fundet, men jeg savner liv i øjnene. Det er et
spørgsmål om hendes personlighed kombineret med dine evner til at få hende
tændt på kameraet. Kemi, psykologi og så selvfølgelig timing, når du skal
fange øjeblikket. For mig ser det ud til, at hun keder sig en smule. Og så
keder jeg mig også som beskuer.

Billederner virker med få undtagelser overinstruerede. Det er helt tydeligt,
at du har bedt hende om at stå/sidde/ligge på bestemte måder. Og det gør hun
så, uden egentlig at se ud til at forstå hvorfor.

Jeg savner noget leg med lys. Måske en solstriber der trænger ned gennem
træerne. Er lyset kedeligt, må du vende tilbage, en dag det ser bedre ud. Og
så skal du selvfølgelig ikke spilde modellernes tid med at finde det rette
lys. Det har du selvfølgelig undersøgt på forhånd.

Jeg synes bestemt ikke, billederne virker mørke. Tværtimod brænder flere af
hudtonerne ud for dig, og det er rent teknisk det værste, der kan ske.

Jeg synes, som Niels, at det er svært at se din idé. Det virker lidt, som om
du forsøger en hel masse forskelligt, for så bagefter at se, om der kom
noget brugbart ud af det.

Det var lidt af en skidtspand. Men nu bad du om kritik. Og man kan tydeligt
se, at du har brugt mange timer på at studere pigebilleder. Også at du
forsøger at lave pigefotos, som du ser dem i blade og på plakater. Du har én
eller anden idé om, hvordan piger normalt skal posere. Men resultatet virker
lidt halvhjertet. Og mange af de positurer, du vælger, ser ud til at være
inspireret af de dårligste pigefotografer.

Johan Gadegaard