Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon EOS 300D ?
Fra : Kim

Dato : 02-10-04 08:56

Hej!

Kan man på et Canon EOS 300D bruge alm. Canon/sigma objektiver fra alm.
Canon spejlreflekskamera , eller skal de være specielt til Canon EOS 300D ?

Jeg overvejer lidt at indvesterer i et Nikon Coolpix 5700, men hvis jeg kan
dele mine Canon
objektiver fra mit EOS 3000N, er den dobbelte pris til Canon EOS 300D måske
de flere penge
værd.

Mvh. Kim
P.s. Andre forslag til Kameraer det er bedre i de 2 prisklasser er velkomne.

Fra : Tommy Jensen

Dato : 02-10-04 09:01

On Sat, 2 Oct 2004 09:55:59 +0200, "Kim" <futtown@hotmail.com> wrote:

>Hej!
>
>Kan man på et Canon EOS 300D bruge alm. Canon/sigma objektiver fra alm.
>Canon spejlreflekskamera , eller skal de være specielt til Canon EOS 300D ?

Ja du kan anvende alle Canon EF objektiver på 300D.

Du kan komme ud for at Sigma objektiver skal rechippes for at virke
med 300D, dette er vistnok gratis.

MVH Tommy

Fra : [HCS] 4000

Dato : 02-10-04 09:01

Objektiver fra Canon EOS 3000N kan også bruges på 300D, du skal blot regne
med forlængelses faktor 1,6 på brændvidden. M.a.o. et 28-90mm bliver på 300D
til 45-144mm, du får mere tele og mindre wide.
--
hilsen Hans

homepage: www.fotofritid.dk
*Coppermine Photo Gallery*

* www.pbase.com/hcstune *

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 02-10-04 10:07

Hej Kim

Hvis du er intereseret i at handle brugt, kan man få rimeligt billige 300D
kameraer i www.dba.dk

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : Kim

Dato : 02-10-04 11:08

"René Ernst Nielsen" <virkerikke@nospam.nej> skrev i en meddelelse
> Hej Kim
>
> Hvis du er intereseret i at handle brugt, kan man få rimeligt billige 300D
> kameraer i www.dba.dk

hmm, er der ikke forholdsvis mange EOS 300D kameraer til salg i DBA ? noget
man skal være bekymret over, hvis man påtænker at købe et sådan?
Med andre ord, er der nogen der kender grunden til at så mange vil af med
deres EOS 300D ?

Mvh. Kim

Fra : Morten Wartou

Dato : 02-10-04 11:43

> [...]
> noget man skal være bekymret over, hvis man påtænker at købe et sådan?
> Med andre ord, er der nogen der kender grunden til at så mange vil af med

20D eller D70. :)

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 02-10-04 21:20

In article <LCv7d.104$PI7.15@news.get2net.dk>, Morten Wartou wrote:

> 20D eller D70. :)

Eller 10D. 20D har preseet prisen på 10D, som dermed er blevet
attraktiv for 300D ejere.

Det er ikke D70, da Nikon ikke kan bruge Canon objektiver.

Fra : Morten Wartou

Dato : 02-10-04 21:58

meddelelse news:slrnclu3cp.1cf.povlhp@povl-h-pedersens-computer.local...

> Eller 10D. 20D har preseet prisen på 10D, som dermed er blevet
> attraktiv for 300D ejere.
>
> Det er ikke D70, da Nikon ikke kan bruge Canon objektiver.

Nej, men nu er det jo ikke alle 300D-ejere der har en hel bunke
Canonobjektiver, og D70 er på mange punkter bedre end både 300D og 10D - så
mon ikke der er nogen der skifter? Jeg solgte da alt mit Nikonudstyr for
kort tid siden, fordi jeg forelskede mig i et 20D (og savner det
gennemtænkte design fra D70'eren, men er ellers meget glad for det), så jeg
kunne også forestille mig nogen der gik den anden vej. :)

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Jens Axboe

Dato : 03-10-04 12:57

On Sat, 02 Oct 2004 22:57:38 +0200, Morten Wartou wrote:

> [...]
>
> Nej, men nu er det jo ikke alle 300D-ejere der har en hel bunke
> Canonobjektiver, og D70 er på mange punkter bedre end både 300D og 10D - så

Nej, men det havde Kim jo netop.

Mvh Jens

Fra : Morten Wartou

Dato : 03-10-04 13:05

"Jens Axboe" <axboe@suse.de> skrev i en meddelelse

> Nej, men det havde Kim jo netop.

Det er irrelevant hvad Kim har - spørgsmålet var:

Fra : Jens Axboe

Dato : 03-10-04 13:29

On Sun, 03 Oct 2004 14:05:12 +0200, Morten Wartou wrote:

> [...]
> man skal være bekymret over, hvis man påtænker at købe et sådan?
> Med andre ord, er der nogen der kender grunden til at så mange vil af med

Jeg læste din oprindelige kommentar som et forslag om at købe 20D eller
D70, jeg beklager.

Mvh Jens

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 02-10-04 12:03

Kim wrote:
> [...]
> noget man skal være bekymret over, hvis man påtænker at købe et sådan?
> Med andre ord, er der nogen der kender grunden til at så mange vil af

20D er lige kommet på markedet - så en del har nok valgt at upgradere ?

Men det betyder ikke at 300D er et dårligt kamera - tværtimod - det er
rigtig godt til prisen !

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : outzen

Dato : 02-10-04 15:13

> 20D er lige kommet på markedet - så en del har nok valgt at upgradere ?
>
> Men det betyder ikke at 300D er et dårligt kamera - tværtimod - det er
> rigtig godt til prisen !
>
> Jan
Ja det er helt rigtigt at 300D er et godt kamera og hvorfor er It-folk og
pc-folk altid så villige til at opgradere når der kommer et nyt produkt i
dette tilfælde en 20D som sikkert er udenærket, men som garanteret ikke
tager bedre billeder end en 300D. Det er nemlig hvad der foregår mellem
ørene på en fotograf som bestemmer hvor godt et billeder er Hvis et
spejlrefleks kan det der med blænde og tid og manuel indstilling har man
faktisk ikke brug for mere. Tænk f.eks på en Leica M model, den er ren
manuel og før M6 var der ikke engang lysmåler iden. Der er taget mange gode
billder med dette app. Så al den teknik hvad hjælper den tilo bedre
billeder. Der knytter sig den særlige omstændighed til gode billeder, det vi
ser er ikke kun naturen men også et glimt af fotografens egen natur. Og det
er noget helt andet end nok så meget teknik.
jesper o

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 02-10-04 21:24

In article <415eb774$0$227$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, outzen wrote:
> [...]
> tager bedre billeder end en 300D. Det er nemlig hvad der foregår mellem
> ørene på en fotograf som bestemmer hvor godt et billeder er

Helt enig, vi så også hvordan Henning lå til etapesejr i Tour
de France på enkeltstarten, indtil han gik sukkerkold efter 30 meter.

En enkeltstart køres jo med hjernen

PS: Potentsforlængende midler virker ind imellem :)

Fra : Carsten Riis

Dato : 03-10-04 01:07

"Povl H. Pedersen" wrote:

> [...]
>
> En enkeltstart køres jo med hjernen
>
> PS: Potentsforlængende midler virker ind imellem :)

Snakker vi BjarneRiis's enkeltstart-fiasko i 1998?

Ellers fatter jeg ikke rigtig "billedet"? Altså udover, at alverdens
fine udstyr/værktøj ikke hjælper en klaphat, når ikke håndværkeren ikke
kan finde ud af at bruge det.

mvh

Carsten Riis

Fra : Kim

Dato : 03-10-04 08:30

> [...]
>

> Ellers fatter jeg ikke rigtig "billedet"? Altså udover, at alverdens
> fine udstyr/værktøj ikke hjælper en klaphat, når ikke håndværkeren ikke

Jeg tror de hentyder til "Drengene fra Angora" og deres "Team EasyOn"

Kim

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 03-10-04 09:13

In article <415faa69$0$271$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, Kim wrote:

> Jeg tror de hentyder til "Drengene fra Angora" og deres "Team EasyOn"

Korrekt.

Fra : Jens Bruun

Dato : 03-10-04 17:07

"Carsten Riis" <cr@carben.dk> wrote in message

> Snakker vi BjarneRiis's enkeltstart-fiasko i 1998?

Bjarne "Henning" Riis? Næppe.

> Ellers fatter jeg ikke rigtig "billedet"? Altså udover, at alverdens
> fine udstyr/værktøj ikke hjælper en klaphat, når ikke håndværkeren
> ikke kan finde ud af at bruge det.

Pas på med dobbelt negation

Du kan være nok så dygtig en håndværker, men kan have rasende svært ved at
skabe noget som helst uden passende værktøj.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - Min fotodagbog (Sidst opdat. 30.09.04)

Fra : Jens Bruun