Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Papir til Canon igen:-)
Fra : Simon Nielsen

Dato : 29-09-04 23:58

Hej

Jeg har lige anskaffet mig en PIXMA 4000 printer fra Canon og nu vil jeg
gerne høre hvilket papir er det bedste alternativ til Canons meget dyre
papir?

Jeg har en pakke verbatim liggende som jeg bruger sådan lidt all around, men
i kvaliteten er der stor forskel fra Canons, men til prisen er det
acceptable 100 stk. for 100 kr. Men jeg vil gerne have noget bedre papir.

Mvh
Simon

Fra : Tommy Fer

Dato : 30-09-04 06:36

Simon Nielsen wrote:
> [...]
> around, men i kvaliteten er der stor forskel fra Canons, men til
> prisen er det acceptable 100 stk. for 100 kr. Men jeg vil gerne have

Canon's eget 10*15 papir er til at betale. 100 stk for 69 kroner. Tilbud
pakke med dobbel op.

Jeg tror desværre ikke lige der er en anden producent der bare spiller med
canons maskiner.

--
Mvh Tommy Fer
www.FOTOFer.dk

Fra : Erik W.

Dato : 30-09-04 08:47

"Tommy Fer" skrev i news:cjg5v6$g50$1@news.cybercity.dk...

> Canon's eget 10*15 papir er til at betale. 100 stk for 69 kroner. Tilbud
> pakke med dobbel op.

Hvor har du set det tilbud Tommy? - Eller rettere hvor kan man købe det til
den pris.

Mvh Erik

Fra : Tommy Fer

Dato : 30-09-04 15:19

Erik W. wrote:
> "Tommy Fer" skrev i news:cjg5v6$g50$1@news.cybercity.dk...

> Hvor har du set det tilbud Tommy? - Eller rettere hvor kan man købe
> det til den pris.

Computercity i glostrup har det (jeg arbejder der)

--
Mvh Tommy Fer
www.FOTOFer.dk

Fra : Erik W.

Dato : 30-09-04 17:11

"Tommy Fer" skrev i news:cjh4kl$1fe9$1@news.cybercity.dk...

> Computercity i glostrup har det (jeg arbejder der)

Vi har også en computercity i Århus, så det tjekker jeg lige uyd. Tak for
tippet.

Mvh Erik

Fra : Møller

Dato : 30-09-04 07:47

Hej

Når du nu har anskaffet dig en god printer, så skal du jo ikke spare på
papiret, så kunne du ligeså godt have købt en billig discount printer, og
fodret den med godt papir.
Canon's HR 101 er noget ganske udmærket High Resolution Paper på 106g pr cm.
Det koster ca 1,- kr. pr A4 ark. Jeg printer fotos mm ud på dette papir, og
det virker rigtig godt. Der er jo heller ikke meget fidus ved at købe noget
billigere papir, og printeren så skal bruge mere blæk for at lave printet,
så bliver det en dyrere løsning i den sidste ende.
Link til Canon HR101 http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=51137

Møller

Fra : thomas schreiber \(8~

Dato : 30-09-04 11:43

> [...]
> købe noget billigere papir, og printeren så skal bruge mere blæk for at
> lave printet, så bliver det en dyrere løsning i den sidste ende.

hvad mener du med 106gr pr centimeter? Det lyder som noget meget tykt på
papir.

--
På forhånd tak
Thomas Schreiber

Fra : Simon Nielsen

Dato : 30-09-04 14:53

"thomas schreiber (8200)" <NOSPAMg4@mail.dk> wrote in message

> hvad mener du med 106gr pr centimeter? Det lyder som noget meget tykt på
> papir.

Hehe ja det må være noget bøvl at få det presset igennem printeren

Mvh
Simon

Fra : Møller

Dato : 30-09-04 18:43

Det er da kun ca. godt og vel 3 kg pr A4, det er vist ovre i afdelingen for
pap..
Det må være 106 gram pr. m2...Og til dem som skulle være i tvivl...1 m2 er
lidt større end A4

Fra : Simon Nielsen

Dato : 30-09-04 21:59

"Møller" <lpm@FJERNDETTEcity.dk> wrote in message
> [...]
> pap..
> Det må være 106 gram pr. m2...Og til dem som skulle være i tvivl...1 m2 er

Hehe, jo det kan vi godt blive ebige om, men 3 kg pr A4 prøv at foresille
dig hvor tykt det skal være set i forhold til nutidens papirpresnings
teknologi

Mvh
Simon

Fra : Møller

Dato : 01-10-04 08:24

Ja og så snakker vi et par liter blæk pr side inden papiret er mættet..Kan
man mon købe blæk i 25liters dunke..??...

Fra : pa

Dato : 30-09-04 09:30

> [...]
> i kvaliteten er der stor forskel fra Canons, men til prisen er det
> acceptable 100 stk. for 100 kr. Men jeg vil gerne have noget bedre papir.

skal dit resultat være optimalt, bør du nok anvende Canon`s eget papir.
jeg har prøvet en del andre fabrikater på min I9100, men der er ikke den
samme farvemæthed, dybde og brillians som på Canons eget produkt.
jeg bruger GP 401, 190 gr, Glossy paper, A4
set til kr 53 for 20 stk. skær dem så selv til 13x18 eller 10x15(ca)
//pa

Fra : Simon Nielsen

Dato : 30-09-04 11:24

> [...]
> jeg bruger GP 401, 190 gr, Glossy paper, A4
> set til kr 53 for 20 stk. skær dem så selv til 13x18 eller 10x15(ca)

Jeg kunne ikke finde et sted hvor de havde det hele hjemme, men her købt 60
stk. 10x15 Photo Paper Pro, den samme type som blev leveret med printeren.
og en pakke med 200 stk HR-101 High Resolution papir.

Jeg står nemlig og skal bruge en hele masse nu her, jeg ved godt det er en
dyr omgang, men det går nok denne ene gang.

Så mange tak for hjælpen alle sammen.

Mvh
Simon

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 30-09-04 16:27

In article <415bdecf$0$295$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Simon Nielsen wrote:

> Jeg kunne ikke finde et sted hvor de havde det hele hjemme, men her købt 60
> stk. 10x15 Photo Paper Pro, den samme type som blev leveret med printeren.
> og en pakke med 200 stk HR-101 High Resolution papir.

10x15 er normalt for dyrt. Hvorfor ikke købe 210x297mm (A4) i stedet,
og så skære det ud ? Et A4 ark bliver til 4 stk 10x15.

Fra : Simon Nielsen

Dato : 30-09-04 17:33

"Povl H. Pedersen" <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> wrote in message

> 10x15 er normalt for dyrt. Hvorfor ikke købe 210x297mm (A4) i stedet,
> og så skære det ud ? Et A4 ark bliver til 4 stk 10x15.

Det er jo det, det A4 papir var ikke til at få fat på og jeg skulle bruge
nogle stykker nu og her, men fremover køber jeg A4 og skære dem til.

Mvh
Simon

Fra : preben kaas

Dato : 01-10-04 13:14

On Thu, 30 Sep 2004 00:57:43 +0200, "Simon Nielsen"
<news@REMOVEsiho.dk> wrote:

>Jeg har en pakke verbatim liggende som jeg bruger sådan lidt all around, men
>i kvaliteten er der stor forskel fra Canons, men til prisen er det
>acceptable 100 stk. for 100 kr. Men jeg vil gerne have noget bedre papir.

ALDI havde for et par uger siden

15 stk. højglans fotopapir A4 - 200 gr/m2 til kr. 20,-
af fabrikat SIHL (www.sihl.de)

og det giver et fantastisk godt resultat på min Canon printer i560.

Håber tilbudet kommer igen for jeg fik købt for lidt.

med venlig hilsen
Preben

fjern xxx fra mail adresse