Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kamera igen igen
Fra : Juggernaut

Dato : 29-09-04 20:23

Hej igen.
Jeg skrev tidligere omkring ønske af kamera og i den forbindelse er der nu
opstået nye spørgsmål som jeg håber i kan/vil besvare.

Jeg kigger lidt på følgende kameraer lige pt. Det er:

- Sony Cyber-Shot DCS 717
- Panasonic FZ3
- Panasonic FZ10/20
- Fujifilm Finepix S7000.

Sony'en så jeg egentlig ikke som en mulighed før jeg fandt det til en
attraktiv pris. Ja, det gælder iøvrigt næsten alle sammen. Spørgsmålene er:

1: Hvilket af ovenstående kameraer vil i foreslå som et muligt køb?
2: Hvad er forskellen på Panasonic FZ10 og 20? Prisen er nærmest identisk.
3: Skal jeg helt holde mig væk fra Fuji S7000? Jeg har hørt at den er ved at
udgå.....

Der kommer muligvis flere spørgsmål :) Det skal siges at jeg har læst
anmeldelser af dem alle uden at blive vildt meget klogere.

På forhånd tak.

Mvh
Brian

Fra : thomas schreiber \(8~

Dato : 29-09-04 20:43

> 3: Skal jeg helt holde mig væk fra Fuji S7000? Jeg har hørt at den er ved
> at
> udgå.....

Hvor og af hvem? Og hvis det skulle være tilfældet kan du vel få den ekstra
billig. Det er et super cam der tager nogle gode billeder - hvis man er i
stand til det - hvilken jeg ikke helt er endnu

Fra : Juggernaut

Dato : 29-09-04 21:12

> [...]
> billig. Det er et super cam der tager nogle gode billeder - hvis man er i
> stand til det - hvilken jeg ikke helt er endnu

Jeg ringede til Digital4U og den b****, ja undskyld udtrykket, men magen til
uhøflighed skal man lede længe efter. Men hun sagde at S7000 var ved at udgå
og at hun ikke vidste hvad der ville afløse den.

Fra : thomas schreiber \(8~

Dato : 30-09-04 06:02

"Juggernaut" <juggernaut@streetREMOVEbike.dk> wrote in message

> [...]
> udgå
> og at hun ikke vidste hvad der ville afløse den.

Sjovt. Du er ikke den eneste der bekalger sig over hende damen fra
digital4u. Jeg har bare bestilt over nettet, og aldrig talt med dem. Måske
det er en god ting

I det hele taget tyder det på at hun intet ved om noget.

--
På forhånd tak
Thomas Schreiber

Fra : thomas schreiber \(8~

Dato : 29-09-04 20:44

> [...]
>
> Der kommer muligvis flere spørgsmål :) Det skal siges at jeg har læst
> anmeldelser af dem alle uden at blive vildt meget klogere.

Læs evt http://www.fotoportal.dk/artikler/fujifilm_finePix_s7000.aspx

Hvis du bor I århus, er du velkommen til at komme forbi og se det

--
På forhånd tak
Thomas Schreiber

Fra : Juggernaut

Dato : 29-09-04 21:47

> Hvis du bor I århus, er du velkommen til at komme forbi og se det

Tak for venligheden, men da jeg bor i Næstved er det ret umuligt :)

Fra : thomas schreiber \(8~

Dato : 29-09-04 20:45

> - Fujifilm Finepix S7000.
>
> På forhånd tak.
>
> Mvh
> Brian

Glemte i øvrigt at nævne at S5K og S7K brugerne har deres helt egen portal
www.s5000.net - hvor mange andre modeller har det?

--
På forhånd tak
Thomas Schreiber

Fra : Kim Schulz

Dato : 29-09-04 20:50

On Wed, 29 Sep 2004 21:45:17 +0200
"thomas schreiber \(8200\)" <NOSPAMg4@mail.dk> wrote:

> Glemte i øvrigt at nævne at S5K og S7K brugerne har deres helt egen
> portal på www.s5000.net - hvor mange andre modeller har det?

og det er et rigtigt hyggeligt community hvor man kan få god kritik til
sine billeder eller gode ideer til fotografier osv.

--
Kim Schulz | Fundanemt Content Management system:
Geek by nature | http://www.fundanemt.com

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 29-09-04 21:03

"Juggernaut" <juggernaut@streetREMOVEbike.dk> skrev:

> 2: Hvad er forskellen på Panasonic FZ10 og 20? Prisen er nærmest
> identisk.

5 MPixels på FZ20, 4 på FZ-10. Autofokuslys så fokusering bliver
lettere under dårlige lysforhold på FZ-20 men ikke på FZ-10. Der er
også andre småforbedringer på FZ-20 i forhold til FZ-10, der udgår
såvidt jeg ved.

--
Morten http://miljokemi.dk