Sort skærm efter 10.3.4
Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 02-11-04 16:49

Nu har jeg oplevet det tre gange indenfor de sidste 14 dage
og alle gange har jeg været nødt til at geninstallere fra
CD'en (10.3.2) oveni det eksisterende system, fordi OS X
nægter at lukke mig ind på min konto, når 10.3.4-opdateringen
er installeret.

Installationen ser ud til at forløbe uden problemer og når den
er færdig, bliver man bedt om at genstarte. Efter genstarten
kommer der en sort skærm med følgende tekst:

Darwin/BSD (Thomas-G-Madsens-computer-local) (console)
login:

Jeg indtaster så brugernavnet og kodeordet på kontoen, men det
bliver ikke godkendt. Skærmen skifter til den blå logon-skærm,
hvor jeg igen kan klikke på Thomas G. Madsen-kontoen, som er
den eneste konto på computeren, men når jeg indtaster kodeordet,
bliver jeg sendt tilbage til den sorte skærm med Darwin/BSD...

Hvad gør man for at komme videre?
Har prøvet at boote på 10.3.2-CD'en og resette kodeordet på
Thomas G. Madsen-kontoen, men det hjælper heller ikke. Når man
igen booter på harddisken, skal man igen taste brugernavn og
adgangskode på den sorte skærm, som ikke bliver godkendt og
sådan bliver det ellers ved.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 03-11-04 16:43

Thomas G. Madsen skrev:

> Darwin/BSD (Thomas-G-Madsens-computer-local) (console)
> login:

Nå, men man skal åbenbart passe på den 10.3.4-opdatering.
Det hele blev installeret forfra og da installationen var færdig,
blev den kombinerede 10.3.5-opdatering(*) installeret i stedet,
og det virkede til gengæld, uden at man blev mødt med den sorte
skærm.

http://www.apple.com/support/downloads/macosxcombinedupdate_10_3_5_.html

--
Hilsen