/ Forside / Teknologi / Hardware / Skærme / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Skærme
#NavnPoint
refi 6152
tedd 4669
Klaudi 3599
Fijala 3554
transor 2447
pallebhan.. 2000
Teil 1726
severino 1592
miritdk 1568
10  peet49 1562
Føniks computer, advarsel!!!
Fra : Jimmi Wolff


Dato : 03-11-04 14:02

Vær lige opmærksom på at hvis du køber skærmen ved Føniks computer har de
ikke samme opfattelse af købeloven som alle andre har.

Citat: Betingelsen for at anvende fortrydelsesretten er, at varen
tilbageleveres i væsentlig samme stand, som ved overdragelsen. Hvis
produktet er taget i brug bortfalder fortrydelsesretten. Hvis varen ikke
tilbageleveres i væsentlig samme stand, ansættes varen skønsmæssigt af
Føniks Computer A/S ud fra en mulig salgsværdi.

Forbrugerstyrelsen siger dog at man godt kan retuner en vare selvom denne er
taget i brug.



 
 
Bjarke Andersen (03-11-2004)
Kommentar
Fra : Bjarke Andersen


Dato : 03-11-04 14:17

"Jimmi Wolff" <jimmi1311"FJERN_DETTE"@tele2adsl.dk> crashed Echelon
writing news:rE4id.1172$XC4.733@news.get2net.dk:

> Citat: Betingelsen for at anvende fortrydelsesretten er, at varen
> tilbageleveres i væsentlig samme stand, som ved overdragelsen. Hvis
> produktet er taget i brug bortfalder fortrydelsesretten. Hvis varen
> ikke tilbageleveres i væsentlig samme stand, ansættes varen
> skønsmæssigt af Føniks Computer A/S ud fra en mulig salgsværdi.
>
> Forbrugerstyrelsen siger dog at man godt kan retuner en vare selvom
> denne er taget i brug.

Dansk Handel og Service:
http://www.dhs.dk/cgi-bin/dhs/frontend/browse.do?channelId=-
9067&programId=11753

"Har kunden fortrydelsesret?
Købeloven giver ikke kunderne ret til at fortryde et køb, medmindre varen
fejler noget. Ved fjernsalg har forbrugere dog en fortrydelsesret på 14
dage.

Købeloven giver ikke kunden ret til at returnere varer, der ikke fejler
noget. Hvis en kunde fortryder et køb, har de altså ikke krav på f.eks. at
få pengene igen - eller på at få den købte vare byttet.

Man kan vælge at tilbyde kunderne den ekstra service, det er at kunne
returnere varen efter købet, men det er ikke en lovmæssig pligt.

Da det er frivilligt, om den erhvervsdrivende vil give kunderne
fortrydelsesret, kan der frit fastsættes betingelser for at tage varer
retur. Der kan fastsættes vilkår for:

At varen skal leveres tilbage inden en bestemt frist, f.eks. inden 10 dage
efter købet. Kunden skal altid gøre brug af fortrydelsesretten indenfor en
rimelig tid
At varens emballage og evt. plomberinger på varen skal være ubrudt
At kunden skal fremvise kvittering ved returnering af varen
At der ikke gives fortrydelsesret på udsalgsvarer.

De vilkår, der fastsættes for at tage imod returvarer, skal fremgå af
materialet, som kunderne har adgang til - f.eks. via skilte i butikken
eller anført på bagsiden af kvitteringen til kunden.


Fortrydelsesret ved fjernsalg

Der gælder specielle regler om fortrydelsesret for forbrugere ved
fjernsalg.

Fjernsalg er salgsformer, der er indrettet med det formål at indgå aftaler,
uden at den erhvervsdrivende og kunden mødes. Fjernsalg foreligger, når der
sælges varer eller tjenesteydelser via postordre eller Internettet.

Ved fjernsalg har forbrugeren fortrydelsesret i 14 dage. De 14 dage regnes
fra den dag, hvor forbrugeren modtager varen.

Ved fjernsalg af tjenesteydelser regnes de 14 dage fra den dag, hvor
forbrugeren modtager besked om, at aftalen er indgået. Forbrugerens ret til
at fortryde gælder kun indtil udførelsen af ydelsen begynder.

Hvis forbrugeren vil gøre brug af sin fortrydelsesret, skal han aflevere
den købte vare i væsentlig samme stand og mængde, som da han modtog den.
Den erhvervsdrivende har altså ikke pligt til at give forbrugeren pengene
tilbage, hvis varen er taget i brug.

Det er normalt op til forbrugeren at afholde omkostninger til
returforsendelse af varen.

Læs mere om reglerne om fjernsalg på Forbrugerstyrelsens hjemmeside:
http://www.fs.dk/jura/loveregl/mfl/div/spam.htm

Reglerne om fortrydelsesret ved fjernslag findes i Forbrugeraftaleloven.
Læs hele loven her: http://www.fs.dk/jura/loveregl/fb_lov/l_fbaftl.htm"

--
Bjarke Andersen
Wanna reply by email? Remove the spammer in address

Jimmi Wolff (03-11-2004)
Kommentar
Fra : Jimmi Wolff


Dato : 03-11-04 15:45

Jeg kender godt loven, og problemet er netop at de hævder at kunder ikke har
de 14 dages fortrydelsesret, hvis varen er taget i brug. Dette gælder, hos
Føniks computer, også ved fjernsalg.

Jeg har talt med forbrugerstyrelsen og de giver mig ret, men Føniks computer
mener at de vil vinde en retsag, ud fra hvilken lov ved jeg ikke??


M.V.H
Jimmi W.



Zulu (03-11-2004)
Kommentar
Fra : Zulu


Dato : 03-11-04 17:27

"Jimmi Wolff" <jimmi1311"FJERN_DETTE"@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
news:V86id.1264$Jh6.40@news.get2net.dk...
> Jeg kender godt loven, og problemet er netop at de hævder at kunder ikke
> har de 14 dages fortrydelsesret, hvis varen er taget i brug. Dette gælder,
> hos Føniks computer, også ved fjernsalg.
>
> Jeg har talt med forbrugerstyrelsen og de giver mig ret, men Føniks
> computer mener at de vil vinde en retsag, ud fra hvilken lov ved jeg
> ikke??

Prøv at smide posten her over i 'dk.videnskab.jura', der sidder mange kloge
hoveder som kan den slags på fingrene.

Zulu



Morten Bjergstrøm (03-11-2004)
Kommentar
Fra : Morten Bjergstrøm


Dato : 03-11-04 17:35

"Jimmi Wolff" <jimmi1311"FJERN_DETTE"@tele2adsl.dk> skrev:

> Forbrugerstyrelsen siger dog at man godt kan retuner en vare
> selvom denne er taget i brug.

Nej du må have afprøvet varen. Varen må ikke have været taget i
egentlig brug.
For at tage et konkret eksempel må man godt afprøve noget tøj der er
bestilt over nettet for at se om det passer, men man må ikke have tøjet
på til en tur i byen eller til en fest.

--
Morten http://miljokemi.dk
Chilidyrkning med debatforum http://miljokemi.dk/chili
Fotogalleri http://miljokemi.dk/coppermine

Morten Snedker (04-11-2004)
Kommentar
Fra : Morten Snedker


Dato : 04-11-04 08:33

On Wed, 3 Nov 2004 14:01:58 +0100, "Jimmi Wolff"
<jimmi1311"FJERN_DETTE"@tele2adsl.dk> wrote:

>Vær lige opmærksom på at hvis du køber skærmen ved Føniks computer har de
>ikke samme opfattelse af købeloven som alle andre har.

Kan du nævne en net-butik med salg af EDB-udstyr, som overholder
forbrugerlovgivningen?
---
http://dbconsult.dk
Email: mortenatdbconsultdotdk

Ukendt (04-11-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 04-11-04 13:02

> Vær lige opmærksom på at hvis du køber skærmen ved Føniks computer har de
> ikke samme opfattelse af købeloven som alle andre har.
>
> Citat: Betingelsen for at anvende fortrydelsesretten er, at varen
> tilbageleveres i væsentlig samme stand, som ved overdragelsen. Hvis
> produktet er taget i brug bortfalder fortrydelsesretten. Hvis varen ikke
> tilbageleveres i væsentlig samme stand, ansættes varen skønsmæssigt af
> Føniks Computer A/S ud fra en mulig salgsværdi.
>
> Forbrugerstyrelsen siger dog at man godt kan retuner en vare selvom denne
er
> taget i brug.

Jeg vil bare lige sige, køb ikke noget i denne butik.
Købte engang et grafikkort som ikke virkede efter deres foreskrifter men det
var de da ligeglade med, så deres service kan man ikke klage over, der er
ikke nogen.


--
Mvh

Kim Michael Larsen

mail : kimila snabel a mail dot dk



Nikolaj W. (04-11-2004)
Kommentar
Fra : Nikolaj W.


Dato : 04-11-04 21:39


"Kim Michael Larsen" <kimila snabel a mail dot dk> wrote in message
news:418a1a46$0$75922$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Jeg vil bare lige sige, køb ikke noget i denne butik.
> Købte engang et grafikkort som ikke virkede efter deres foreskrifter men
> det
> var de da ligeglade med, så deres service kan man ikke klage over, der er
> ikke nogen.
>
>
> --
> Mvh
>
> Kim Michael Larsen
>

Mine erfaringer siger også føniks computer ikke helt kan det med loved og er
meget fvisende selvom man henviser. Derudover sætter de ikke altid de lovede
opgraderinger i maskinerne og siger til folk at det ikke kan passe osv.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177556
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408866
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste