musemåtte og spil
Fra : Kate

Dato : 01-11-04 21:22

Jeg har egentligt aldrig tænkt så meget over hvilken musemåtte jeg
brugte, bare den var pæn
Nu er jeg, igen, begyndt at spille og er ved at få pip over friktionen.
Jeg kører med en trådløs optisk Logitech mus på en almindelig musemåtte
med Diddl-motiv, men kan mærke at musen bare kører skodagtigt dårligt
når jeg skal være præcis i mine bevægelser, som i f.eks. snooker.
Er der stor forskel på musemåtter og hvad skal jeg gå efter i min jagt
på en bedre? At køre direkte på bordet, som en kollega foreslog er
værre for bordet er en limtræsplade, der ikke er _helt_ plan længere.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Erik

Dato : 01-11-04 21:46

"Kate" skrev:
> [...]
> på en bedre? At køre direkte på bordet, som en kollega foreslog er
> værre for bordet er en limtræsplade, der ikke er _helt_ plan længere.

Ja der er _kæmpe_ forskel på musemåtter.
De tre fedeste mærker er imho Icemat,FUnc og steelpad:

Hvis du køber en af disse så går du ikke helt galt i byen

--
Erik

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 09-11-04 14:54

Erik skrev:

> Hvis du køber en af disse så går du ikke helt galt i byen

De ser fede ud... men prisen!?!?

Den bedste jeg har prøvet er en billig 20,-'s stofmåtte fra den lokale
Boghandel.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Kate

Dato : 14-11-04 09:54

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.tuxx.dk> wrote in

> De ser fede ud... men prisen!?!?

Ja, de ser dyre ud, men når nu man er pissetræt af den man har, så må
man jo kigge sig om efter en anden

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 14-11-04 10:16

Kate skrev:

> Ja, de ser dyre ud, men når nu man er pissetræt af den man har, så må
> man jo kigge sig om efter en anden

Jep.

Prøv omtalte billige måtte fra boghandleren. Den er suveræn.

Fra : Kate

Dato : 14-11-04 22:31

> Jep.
>
> Prøv omtalte billige måtte fra boghandleren. Den er suveræn.

Nix, det bliver noget _jeg_ synes om

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 15-11-04 09:47

Kate skrev:

> Nix, det bliver noget _jeg_ synes om

Den forstod jeg ikke lige helt? Hvad skal du synes om?

Fra : Kate

Dato : 27-11-04 14:45

> Den forstod jeg ikke lige helt? Hvad skal du synes om?

Den måtte som jeg køber. Ikke en tilfældig måtte. Jeg har haft mange
forskellige billige måtter som er blevet skiftet ud mange gange fordi
de bliver ødelagt.
Og jeg havde jo ikke spurgt hvis jeg var ligeglad, vel?

Fra : Byte Me

Dato : 01-11-04 21:54

On 01 Nov 2004 20:21:38 GMT, Kate <km1111dljspamme@oliwer.dk> wrote:

> [...]
>når jeg skal være præcis i mine bevægelser, som i f.eks. snooker.
>Er der stor forskel på musemåtter og hvad skal jeg gå efter i min jagt

Jeg spiller meget og bruger selv en optisk Logitech mus, en MX510.
Den bedste musemåtte jeg har prøvet indtil videre er en "Steelpad 4D"
https://www.steelpad.com/shop/default.asp?main=products
Den koster godtnok 149,- men er efter min mening alle pengene værd.

Steelpad 4D er forøvrigt af plastic og kan vendes, så du kan vælge
mellem 2 forskellige overflader. Desuden medfølger et stykke teflon
tape så din mus kan få nye fødder, så den rigtigt kan skøjte.

( og nej, jeg er ikke ansat i firmaet )

mvh BM

Fra : Ukendt

Dato : 01-11-04 22:21

On 01 Nov 2004 20:21:38 GMT, Kate <km1111dljspamme@oliwer.dk> wrote:

>Er der stor forskel på musemåtter og hvad skal jeg gå efter i min jagt
>på en bedre?

Tja... smag og behag. Jeg kan godt lide at min musemåtte er så flad
som mulig. Min aktuelle musemåtte er en:

Steelpad S&S
<https://www.steelpad.com/shop/default.asp?main=products>

Den er jeg ganske godt tilfreds med. Bruger den sammen med min
Microsoft IntelliMouse Explorer - som også er en optisk mus. Den er
dog en anelse stor, hvis man endelig skal sige noget. Jeg bevæger ikke
musen så meget, at jeg udnytter hele måtten.

Måtten i sig selv er glimrende, men det skal da nævnes, at der
fulgte... øh, "de der klistermærker" til at klistre på "musens
fødder", så den glider endnu bedre. Den glider så let at jeg næsten
kan flytte den alene ved tankens kraft. Næsten.

Jeg kan ikke huske hvor jeg købte den, men den kan fås billigere end
fra ovennævnte link.

Mvh, Claus
--
I never apologize! I'm sorry, but that's just the way I am.
- Homer Simpson

Fra : /Ole

Dato : 02-11-04 02:47

Jeg bruger en klar Icemat sammen med min Logitech MX900... kanon måtte.....
og mus

/Ole

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 02-11-04 13:28

"/Ole" <ole_ryo_FJERN@_DETTE_stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg bruger en klar Icemat sammen med min Logitech MX900... kanon
> måtte..... og mus

Sikke priser.

Jeg tog en af folkeskolens genbrugs-pap-mapper med hjem, og bruger
nu bagsiden af denne. Den er grøn, men kommer også i andre farver.

Jeg har ingen klager over præcision, og spiller mange forskellige
spil. Blandt andet bruger jeg hellere mus end joystick i fly-sims.
Musen er en nu udgået Logitech Cordless Desktop variant.

/ Susaavej 5, DK-4700 | you're doing, you're | ^ ^ \
\ Naestved, Denmark | not learning anything. | = @ = /
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Fra : preben nielsen

Dato : 02-11-04 19:20

"Thomas Hejl Pilgaard" <lazyjones@tdcspace.dk.dk> skrev i en
meddelelse news:Y2Lhd.4174$Ce6.3466@news.get2net.dk...

> "/Ole" <ole_ryo_FJERN@_DETTE_stofanet.dk> skrev i en meddelelse
>
> Sikke priser.

Men kvaliteten er derefter. Jeg bruger sort Icemat til min MX500
og vil IKKE bytte med dine pap-mapper

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 03-11-04 19:52

"preben nielsen" <prel@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> "Thomas Hejl Pilgaard" <lazyjones@tdcspace.dk.dk> skrev i en meddelelse

> Men kvaliteten er derefter. Jeg bruger sort Icemat til min MX500 og vil
> IKKE bytte med dine pap-mapper

Synd for dig. Jeg påpegede netop at jeg var yderst tilfreds med
kvaliteten. Har du overvejet hvor meget du vil smide ud på intet
andet end koncept og markedsføring?

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 09-11-04 14:56

Thomas Hejl Pilgaard skrev:

> Synd for dig. Jeg påpegede netop at jeg var yderst tilfreds med
> kvaliteten. Har du overvejet hvor meget du vil smide ud på intet andet
> end koncept og markedsføring?

Shhh

l337-gamers foretrækker en måtte at et kendt mærke - jo dyrere jo bedre!

Fra : Kate

Dato : 02-11-04 23:34

Tak for jeres svar.
De måtter i nævner, er de til at føle på i en "normal" butik eller er
det kun net-køb? Jeg er kommet dertil hvor prisen ikke mere er
afgørende, men funktionen for jeg for da hysteriske anfald (næsten)
over hvor ringe bevægelserne er.

Jeg må jo kigge nærmere på Steelpad og Icemat.

Fra : Kate

Dato : 02-11-04 23:37

Kate <km1111dljspamme@oliwer.dk> wrote in

> Jeg må jo kigge nærmere på Steelpad og Icemat.

PS. Er de rengøringsvenlige? Jeg spørger fordi jeg har katte, som altså
ikke altid forstår sig på at gå udenom når de skal op i vinduet

Fra : Byte Me

Dato : 03-11-04 00:55

On 02 Nov 2004 22:36:56 GMT, Kate <km1111dljspamme@oliwer.dk> wrote:

>Kate <km1111dljspamme@oliwer.dk> wrote in

>PS. Er de rengøringsvenlige? Jeg spørger fordi jeg har katte, som altså
>ikke altid forstår sig på at gå udenom når de skal op i vinduet

Hej

Jeg snupper lige begge dine spørgsmål i samme post.
( ihvertfald ang. Steelpad som jeg selv bruger )

En Steelpad kan fåes mange steder.
På nettet kan du f.eks. bruge www.edbpriser.dk
http://www.edbpriser.dk/Listproducts.asp?Sort=Wanted&ID=116&Parent=32&Soegeord=steelpad
Selv har jeg købt min hos Computercity i Aalborg,
men jeg har også set den i andre butikker.

Ang. rengøring, så kan de ikke være nemmere.
Steelpad'en er et simpelt stykke sort plastic, som er
meget nemt at støve af eller vaske efter behov.

For at pladen ikke skal glide på bordet, ligger den på
et specielt gummiagtigt underlag som altså ikke er en
integreret del af pladen, så den kan rengøres for sig.
Et hurtigt ryst burde kunne gøre det.

Håber det var svar nok.

mvh BM

Fra : S3N80R

Dato : 03-11-04 06:06

On Wed, 03 Nov 2004 00:55:17 +0100, someone who claims to be Byte Me
<ByteMe@nospam.nothanks.com> wrote:

> [...]
>et specielt gummiagtigt underlag som altså ikke er en
>integreret del af pladen, så den kan rengøres for sig.

.... og for Icemat gælder at den er lavet af glas og derfor tåler
alminelig rengøring. Det er dog stærkt glas som tåler at ryge på
gulvet (har min gjort). Held og lykke med dit valg :)

Greetings/ Med venlig hilsen

sIQ | S3N80R - www.siq.dk

Fra : Kate

Dato : 03-11-04 21:01

> ... og for Icemat gælder at den er lavet af glas og derfor tåler
> alminelig rengøring. Det er dog stærkt glas som tåler at ryge på
> gulvet (har min gjort). Held og lykke med dit valg :)

Tak for alle de gode svar. Nu har jeg noget at arbejde efter, så jeg
igen kan blive en glad spiller

Fra : Brian Munk Jacobsen

Dato : 06-11-04 19:09

"Kate" <km1111dljspamme@oliwer.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg må jo kigge nærmere på Steelpad og Icemat.

Bare til orientering virkede Icemat 2nd editition white ikke sammen med min
MX900. Pointeren hopper rundt på skærmen. Den virker dog fint med min MX1000
laser mus, men bare der kommer en lille smule skidt eller fnuller på
glaspladen larmer det, når man flytter musen.

Jeg vælger ikke en glas måtte igen.

Til gengæld fungerer min Func måtte virker perfekt.

---
Brian

Fra : Simon Skarum

Dato : 07-11-04 10:39

"Kate" skrev i en meddelelse...

> Jeg må jo kigge nærmere på Steelpad og Icemat.

Har du overvejet fUnc?
Jeg havde selv en icemat, men blev træt af den, pga. af støjen (med teflon
på musen). Icemat kan også blive ubehagelig hvis den er meget kold og
samtidig havde min nemt også meget nemt ved at blive meget var.

Jeg har ikke lige umiddelbart en finger at sætte på fUnc'en som jeg er meget
tilfreds med. Den er nem at rengøre, man skal bare bruge en fugtig klud og
lidt sulfo.

Hvis det skal være allerbedst så sæt lidt teflon på musens "fødder". Jeg har
selv købt det her:
http://www.eliteskates.dk/products-shop.asp?uid=103

Det er langt bedre end det standard teflon der kommer til icemat. Og jeg
arbejder der heller ikke :)

Mvh. Simon

Fra : Søren Christensen [8~

Dato : 08-11-04 00:11

> Jeg har egentligt aldrig tænkt så meget over hvilken musemåtte jeg
> brugte, bare den var pæn

Man lærer jo

> [...]
> med Diddl-motiv, men kan mærke at musen bare kører skodagtigt dårligt
> når jeg skal være præcis i mine bevægelser, som i f.eks. snooker.

Diddl musemåtte, ydrk! Hehe

> Er der stor forskel på musemåtter og hvad skal jeg gå efter i min jagt
> på en bedre? At køre direkte på bordet, som en kollega foreslog er
> værre for bordet er en limtræsplade, der ikke er _helt_ plan længere.

Steelpad - godt køb. Har haft min i over 2½ år og den er stort set i samme
stand som da den var ny, og det efter mange, mange timers spil!

/Søren

Fra : Morten-

Dato : 09-11-04 14:45

"Søren Christensen [8000]" <FJERNES5161120m001@stofanet.dk> wrote in message news:<418eab7b$0$23077$ba624c82@nntp05.dk.telia.net>...

> [...]
>
> Steelpad - godt køb. Har haft min i over 2½ år og den er stort set i samme
> stand som da den var ny, og det efter mange, mange timers spil!

Ja det er godt at have en mus...

Fra : Søren Christensen [8~

Dato : 10-11-04 19:56

> Ja det er godt at have en mus...

Bevares du har da en yderst udviklet form for humor, jeg har da svært ved at
styre mine lattermuskler, men nu gik spørgsmålet altså på musemåtte og ikke
mus. Kate skriver i sit oprindelige indlæg at hun har en optisk Logitech
mus og det lyder ærlig talt ikke til at det er den hun vil udskifte. Men
siden du er interesseret, så kan jeg fortælle at jeg har en MX500. (-;

/Søren

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 13-11-04 11:25

"Kate" <km1111dljspamme@oliwer.dk> wrote in message
> [...]
> på en bedre? At køre direkte på bordet, som en kollega foreslog er
> værre for bordet er en limtræsplade, der ikke er _helt_ plan længere.

Hejsa, lige en kommentar i modsætning til alle andre, så har jeg også en
Logitech Cordless Desctop Optical mus, og jeg har engang købt en Steelpad
for den sølle pris af 150kr.. Da jeg fik den hjem kunne musen slet ikke
finde sit til rette på pladen.
Når jeg skulle bevæge den hurtigt på pladen fulgte curseren slet ikke med,
og ved langsommere bevægelser kom curseren på skærmen "hakkende" bagefter
mine bevægelser.

Jeg skrev til steelpad, og fik lov til at sende den retur hvor jeg selv
betalte portoen. Så 40kr måtte den fornøjelse koste mig

Lige nu bruger jeg blot mit blanke skrivebord, men et dejligt stykke A4
papir der er tapet fast i hjørnerne fungerer også fremragende og YDERST godt
hvis man er ovre hos nogle venner med computeren

Bare lige en notits fra min side..

Mvh. Martin

Fra : Kate

Dato : 14-11-04 09:56

"Martin Ohlsson" <prodox_dk@hotmail.com> wrote in

> [...]
> stykke A4 papir der er tapet fast i hjørnerne fungerer også
> fremragende og YDERST godt hvis man er ovre hos nogle venner med

Mit bord er ikke glat nok. Der er mange ujævnheder, så jeg må jo give
lidt for en måtte som jeg kan blive glad for. Har så desværre ikke haft
tid til at gå på jagt.