puzzle/adventure foreslag ?
Fra : gc

Dato : 27-10-04 13:07

Jeg lånte engang et spil der hed "the 7th guest", og er et
spil hvor man går rundt i et hus og skal løse nogle opgaver for at komme
videre.
jeg gider ikke jage rundt og skyde monstere osv.

Er der nogen der kender nogle ligende puzzle/hovedebrud spil som kan
anbefales ?
skulle der være noget på dansk er det et plus. (så kan min gamle far også
være med)

/gert

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 27-10-04 15:07

"gc" <gertc@msn.com> skrev i en meddelelse
> Jeg lånte engang et spil der hed "the 7th guest", og er et
> spil hvor man går rundt i et hus og skal løse nogle opgaver for at komme
> videre.
> jeg gider ikke jage rundt og skyde monstere osv.

Monkey Island-spillene.
Lesuit Harry (tror jeg det hedder)
Day of the Tentacle

Fra : peter

Dato : 27-10-04 16:21

og du har prøvet 11th hour som er en direkte forsætelse af 7th guest det
foregår i samme hus ca 80 år senere

Fra : Brian Kiær

Dato : 27-10-04 18:14

Myst 1,2 og 3

Brian

Fra : Rene Schnoor

Dato : 27-10-04 15:16

Myst-spillene er jo lidt ligesom 7th guest. Der er lige kommet Myst 4:
Revelation, som har fået gode anmeldelser.

Fra : cogco

Dato : 27-10-04 22:23

Der er også kommet et spil der hedder "Uru". Det tilhører vist også
Myst-serien...

Claus

Fra : danni plougmann

Dato : 27-10-04 15:47

aura fate of the gaes er et glimrende bud, masser af flot grafik og
hjernevridende puzzle's
det ligner myth spillene meget den måde det skal spilles

Fra : Peter Martin

Dato : 27-10-04 16:13

Det gamle spil "The Dig" fra Lucasarts burde kunne vride din hjerne temmelig
meget. Du kunne jo også prøve Gabriel Knight serien eller Broken Sword
serien. De to serier blander historie og snedige puzzels sammen til en
(meget) større enhed. De kan kun anbefales

Mvh
Peter Martin

Fra : Juel / Odense

Dato : 27-10-04 21:39

Vil da anbefale det efterhånden temmelig "gamle" Black Dahlia, fik temmelig
mange timer til at gå med dette..

Mener at du kan få det i "Pc Best Buy"- serien, hvis du kan finde det..
Forresten så fylder spillet 8 cd'er så der er nok at gå igang med

--
------
Mvh

Fra : gc

Dato : 28-10-04 07:28

Tak for de mange foreslag.
Jeg formoder at der ikke er noget på dansk der
er værd at spilde tid på.

/gert

Fra : danni plougmann

Dato : 28-10-04 11:50

"gc" <gertc@msn.com> skrev i en meddelelse
> Tak for de mange foreslag.
> Jeg formoder at der ikke er noget på dansk der
> er værd at spilde tid på.
>
> /gert

det skulle da lige være spillene mistænkt 1 og 2
jeg ´kender ikke selv spillene men jeg mener det er puzzle agtige spil.

/danni

Fra : Peter Martin

Dato : 02-11-04 09:57

Det skulle da være "BlackOut" fra danske Deadline Games. Adventure lavet med
dukker. Virkeligt mørk og lækkert. Det kan vist ikke køre på "nyere"
computere men det er værd at installere en gammel version af windows for.

http://php.deadline.dk/games/blackout/desc_uk.php?lang=1&type=0&id=30

/peter martin