nyt headset, men hvilket ?
Fra : Simon [2700]

Dato : 25-10-04 12:53

hej,

jeg står og skal skifte headset for det gamle til 180kr har tjent sin tid :)
connections i det er blevet løse, og mikrofonen lyder som i en ubåd eller
noget...

Men hvad skal jeg købe ? Et par krav:

*både mikrofon og højtalere.
*højtalerne skal IKKE være omgivet af skum der rører huden, hellere noget
plastik, læder eller hvad det nu er man ellers har - som fx her
*stereo i højtalerne

jeg kiggede på edbpriser og der er angivet med Hz intervaller for både
mikrofon og højtalere, hvad er godt ? hvad skal man gå efter, hvad skal man
være opmærksom på ???
Noget i kan anbefale ? gerne direkte links til edbpriser, prisen er ikke så
vigtig, det skal bare være godt og holde, og gerne være noget andre har
afprøvet... ville gerne have haft noget trådløst, men synes ikke jeg kan
finde noget ???

På forohånd tak

mvh.Simon

Fra : Myt

Dato : 25-10-04 19:57

> *højtalerne skal IKKE være omgivet af skum der rører huden, hellere noget
> plastik, læder eller hvad det nu er man ellers har - som fx her
> *stereo i højtalerne

Det vil sige du forventer at få noget der svæver over og rundt om dit hoved
? Når du finder dem, så sig endelig til.

Myt

---

Fra : Simon [2700]

Dato : 25-10-04 21:48

> Det vil sige du forventer at få noget der svæver over og rundt om dit
hoved
> ? Når du finder dem, så sig endelig til.

nu viser jeg jo tydeligt hvad jeg er på jagt efter i linket, hvad er så
problemet ??
du må undskylde hvis ikke det var skrevet klart nok.
mvh.Simon

Fra : Ukendt

Dato : 25-10-04 22:11

"Simon [2700]" <devnull@linux.org> skrev i en meddelelse

> hoved
>
> nu viser jeg jo tydeligt hvad jeg er på jagt efter i linket, hvad er så
> problemet ??

Eeehh, wrong - dit link viser hvad du _ikke_ er på jagt efter, hvis jeg
forstår din tekst rigtigt...

> mvh.Simon

Lars B

Fra : Leif Neland

Dato : 26-10-04 01:26

Lars B. Jensen wrote:
> "Simon [2700]" <devnull@linux.org> skrev i en meddelelse

> Eeehh, wrong - dit link viser hvad du _ikke_ er på jagt efter, hvis
> jeg forstår din tekst rigtigt...

Det gør du ikke:
"*højtalerne skal IKKE være omgivet af skum der rører huden, hellere noget
plastik, læder eller hvad det nu er man ellers har"

IKKE skum, Hellere Læder etc.

Leif

Fra : Simon [2700]

Dato : 26-10-04 06:26

> [...]
> "*højtalerne skal IKKE være omgivet af skum der rører huden, hellere noget
> plastik, læder eller hvad det nu er man ellers har"

tak Leif
Simon

Fra : Simon [2700]

Dato : 26-10-04 06:26

> Eeehh, wrong - dit link viser hvad du _ikke_ er på jagt efter, hvis jeg
> forstår din tekst rigtigt...
det gør du så ikke. forstår slet ikke du gider nævne det når jeg så lige har
gjort det ekstra tydeligt....
-Simon

Fra : Ukendt

Dato : 26-10-04 12:08

> det gør du så ikke. forstår slet ikke du gider nævne det når jeg så lige
> har
> gjort det ekstra tydeligt....

Jeg gad fordi jeg kedede mig... er det svar nok?!

> -Simon

Lars B

Fra : Myt

Dato : 26-10-04 06:18

> [...]
> problemet ??
> du må undskylde hvis ikke det var skrevet klart nok.

Jamen, hvis du er ude efter dem på linket, så kan jeg da varmt anbefale dem,
jeg har nogle magen til. Med dem kan jeg nu høre kuglerne pifte forbi mig i
MOHAA, og det er blevet en del sjovere med MOHAA og de mange nye lyde der nu
er kommet. Men husk på en ting, det er ikke ørebøfferne der gør det alene,
det kræver også et ordentligt lydkort.

Myt

---

Fra : Simon [2700]

Dato : 26-10-04 06:27

> [...]
nu
> er kommet. Men husk på en ting, det er ikke ørebøfferne der gør det alene,

ok tak for rådet, nu var det bare nogle tilfældige jeg fandt der ikke havde
skum, men det kunne da være jeg sku prøve dem så !
tak
mv.hSimon

Fra : Myt

Dato : 26-10-04 15:53

> [...]
> havde
> skum, men det kunne da være jeg sku prøve dem så !

Jeg tror det der sidder som puder, at det er noget meget tyndt og lækkert
skind. Jeg bliver ikke træt af at sidde med dem, og mic. virker perfekt, og
som jeg skrev tidligere, så er de gode i lyden, jeg tror ikke du vil
fortryde købet.

Myt

---

Fra : preben nielsen

Dato : 26-10-04 08:54

> hoved
>
> nu viser jeg jo tydeligt hvad jeg er på jagt efter i linket,
> hvad er så
> problemet ??

Udfra din formulering virkede det som om du gav et link, der
viste, hvad du IKKE ville have.

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : Søren Christensen [8~

Dato : 26-10-04 09:23

> nu viser jeg jo tydeligt hvad jeg er på jagt efter i linket, hvad er så
> problemet ??
> du må undskylde hvis ikke det var skrevet klart nok.

Teknisk set var det vist, men jeg læste det også som "heller ikke" istedet
for "hellere".. mystisk

Fra : preben nielsen

Dato : 26-10-04 08:58

> [...]
> hellere noget
> plastik, læder eller hvad det nu er man ellers har - som fx her

Jeg ved godt at du også skal bruge mikrofon, men generelt
foretrækker jeg mine lækre Sennheiser musik-hørebøffer uden. Jeg
har prøvet flere PC headsets (også Sennheiser) og kvalitetsmæssigt
kommer de aldrig op på siden af mine musik-hørebøffer.

mine 2 cents bare.....

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : Jakob M

Dato : 26-10-04 10:12

> [...]
> mine lækre Sennheiser musik-hørebøffer uden. Jeg har prøvet flere PC
> headsets (også Sennheiser) og kvalitetsmæssigt kommer de aldrig op på

Må man spørge hvilken model du har ?. Jeg er nemlig på jagt efter et par
kvalitets hørebøffer til PCen.

Mvh
Jakob

Fra : Myt

Dato : 26-10-04 15:55

> Må man spørge hvilken model du har ?. Jeg er nemlig på jagt efter et par
> kvalitets hørebøffer til PCen.
>
> Mvh
> Jakob

Husk på at lyttebøfferne ikke kan rette op på det lydkortet mangler.

Myt

---

Fra : Mads Bahrt

Dato : 26-10-04 13:57

preben nielsen wrote:

> [...]
> har prøvet flere PC headsets (også Sennheiser) og kvalitetsmæssigt
> kommer de aldrig op på siden af mine musik-hørebøffer.

Jeg så for nyligt en mikrofon fra Zalman til at lave normale
hovedtelefoner om til et headset. Den koster kun 49 kr iflg.
edbpriser.dk. Se http://www.zalman.co.kr/eng/product/view.asp?idx=113&code=

Fra : Laziter [9440]

Dato : 26-10-04 16:23

> [...]
> *højtalerne skal IKKE være omgivet af skum der rører huden, hellere noget
> plastik, læder eller hvad det nu er man ellers har - som fx her

Har du surroundlyd?
Så vil jeg anbefale dette sæt:
http://www.datatelpartner.dk/catalog/product_info.php?cPath=14&products_id=813

Jeg har selv et og må sige at jeg er rimeligt imponeret over lyden.
Doom3 fik nogle helt nye dimensioner da jeg prøvede spillet med det sæt om
ørerne
Og sætte har også mikrofon som du efterlyser..

Mvh
Benjamin

Fra : Sune Salminen

Dato : 26-10-04 17:06

Laziter [9440] wrote:

Snip

> [...]
> sæt om ørerne
> Og sætte har også mikrofon som du efterlyser..

Jeg har ikke prøvet Doom III med surroundlyd, men jeg er enig i at
lydsiden er fantastisk og underbygger "den dårlige stemning" virkelig
godt. Jeg savner måske lidt mere 'bund' i lyden, især våbnene lyder lidt
tyndt, og så synes jeg lyden på stemmerne kunne være bedre. Jeg hører
metalliske kompressions-mislyde i de høje frekvenser.
Men det er småting, prøv lige at spille det uden lyd, så er det nærmest
kedeligt. Godt man ikke er døv.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.