BF1942 : Disconnect / XP SP2
Fra : Battler

Dato : 14-10-04 12:33

Jeg er ved at være temmelig arrig over at disconnecte mens man er godt
kørende midt i et game. Den er stensikker at hvergang jeg starter BF1942 og
joiner en server går der ikke 10 min. før jeg disconnect'er første gang.
Herefter sker det ca. hver hele til halvanden time.

Jeg har længe kørt med XP Pro, men det er blevet klart værre efter jeg i
forrige weekend geninstallerede XP denne gang med SP2. Tidligere med SP1
oplevede jeg kun sjældent at disconnect, så jeg spekulerer på om andre har
samme erfaringer som mig ang. BF og SP2 ?

Iøvrigt vil jeg gerne høre jeres mening om hvilken Windowsversion i har de
bedste erfaringer med, og som i mener er det mest stabile når man skal
spille online i længere tid ad gangen. Jeg går for tiden og overvejer at
prøve Win2000 istedetfor XP ?

--

Hilsen Battler DK

"Factum velox vel visio eventus"
- Act fast or face the consequences.

Fra : David Lebech

Dato : 14-10-04 13:46

"Battler" <INVALID@NO.MAIL> skrev i en meddelelse
> [...]
> oplevede jeg kun sjældent at disconnect, så jeg spekulerer på om andre har
> samme erfaringer som mig ang. BF og SP2 ?

Måske den indbyggede firewall i SP2 blokerer for dit spil? Gå ind i
kontrolpanelet og vælg Windows firewall. Du kan enten slå den helt fra,
eller give BF1942 tilladelse til at tilgå internettet...

> [...]
> bedste erfaringer med, og som i mener er det mest stabile når man skal
> spille online i længere tid ad gangen. Jeg går for tiden og overvejer at

Kørte selv med Win2000 for 2 år siden, og jeg blev ved med at sige, at det
kørte godt og stabilt... indtil jeg prøvede WinXP. Personligt synes jeg
WinXP er det bedste system til spil til dato. Windows98 krævede godt nok
færre ressourcer, men det blev altså forældet for nogle år siden. Der er så
mange funktioner i WinXP og kombineret med den gode stabilitet, vil jeg til
hver en tid foretrække det frem for Win2000

Du kan i øvrigt tweake din spil her:
http://www.techspot.com/guides-gaming.shtml

Mvh
David Lebech

Fra : Battler

Dato : 15-10-04 02:11

> Måske den indbyggede firewall i SP2 blokerer for dit spil? Gå ind i
> kontrolpanelet og vælg Windows firewall. Du kan enten slå den helt fra,
> eller give BF1942 tilladelse til at tilgå internettet...

Den er slået fra, samt alt andet der automatiske går online for at update
sig selv.

> Kørte selv med Win2000 for 2 år siden, og jeg blev ved med at sige, at det
> kørte godt og stabilt... indtil jeg prøvede WinXP. Personligt synes jeg
> WinXP er det bedste system til spil til dato.

Ok, Jeg hører snart forskellige meninger om det fra alle sider. Anyway jeg
vil forsætte lidt endnu med XP og teste hvordan det kører når jeg om to uger
opgraderer CPU og grafikkort inden jeg begynder at rode med en anden
Win-version.

Tak for dit input