hmm her er mange kloge hoveder! Er det mul~
Fra : Blix

Dato : 21-09-04 14:20

Prøver at skrive herinde da det er en fejl der sker når jeg spiller...

har ikke den store forstand på opsætning af bios, så alt er sat til
standard...
den står til noget der hedder "by spd" ved ram indstillingerne. nogle
herinde har nævnt noget med cas men ved ikke hvad det er, og mit grafikkort
står til 64mb i bios i agp...

men fejlen må ligge ved en af de to ting, da min cpu ikke bliver for varm.
fejlen har faktisk altid været der lige siden jeg byggede den for et år
siden... det er dog blevet meget værre efter jeg har instaleret sp2, men har
ikke meget forstand på indstalering af drivere til andet end grafikkort
desværre...

håber virkelig der er nogen der kan hjælpe, ved ikke andre steder hvor jeg
skal skrive. har prøvet nogle andre grupper men ingen svar. og cs burde ikke
kræve så meget at min com kan gå ned.

mine specs er: p4 2,53NW 512ddrram gf4ti4800se128mb ram
msi648mxf bundkort..

håber meget på der er en der vil hjælpe, og hvis ikke her måske over
messenger. bare kort forklare hvad jeg kan gøre, er ikke helt tabt bag en
vogn med com, men ved heller ikke alt desværre.

Fra : Devast8or

Dato : 21-09-04 16:29

Blix wrote:
> [...]
> herinde har nævnt noget med cas men ved ikke hvad det er, og mit
> grafikkort står til 64mb i bios i agp...

CAS har noget at gøre med RAMens hastighed, men det er vistnok kun en
marginal frobedring du kan få ud af at tweake det. "By SPD" betyder at den
læser fra RAM-blokken hvad den er lavet til at køre, så burde være helt
fint.

Ang. grafikkortet er det vist rigtig nok at det står til halvdelen af den
RAM du har på kortet (er dog ikke sikker, men jeg bliver jo nok rettet hvis
jeg bilder dig noget forkert ind :)

> [...]
> instaleret sp2, men har ikke meget forstand på indstalering af
> drivere til andet end grafikkort desværre...

Det er ellers ikke så svært. Hvis du kan installere drivere til dit
grafikkort, ken du garanteret også installere andre drivere :)

Har du installeret nyeste drivere? Både til grafikkort og motherboard (og
lyd hvis ikke det er på dit mobo)

> [...]
> messenger. bare kort forklare hvad jeg kan gøre, er ikke helt tabt
> bag en vogn med com, men ved heller ikke alt desværre.

Jeg er ikke helt med på hvad det er fejlen er - går maskinen bare helt ned,
eller hvad sker der?

Standardsvarene er:

Bliver dit grafikkort måske for varmt?
Har du prøvet at geninstallere Windows?
Har du testet din RAM igennem? Det kan være en dårlig RAM-blok du har fået
dig. Det bedste at teste RAM med er vist memtest86 - ellers kan de helt
sikkert hjælpe dig med det i dk.edb.hardware. Du kan også prøve at sætte en
anden RAM-blok i hvis du har mulighed for det.
Har du tjekket at det er ikke er noget virus/spyware eller andet crap der
ligger og driller dig?

HTH

Devast8or

Fra : malfoy_96

Dato : 21-09-04 23:18

Hvad har alt det her med spil at gøre??

Malfoy

Fra : Carsten

Dato : 22-09-04 06:31

Hvad sker der helt nøjagtigt når du spiller.

Her er der nogle spørgsmål til dig.
Fryser den i spillet så du må genstarte PC'en
Lukker spillet ned så du ender på skrivebordet.
eller hvad sker der.
Samt gør det samme sig gældende i andre spil.
Er dine spil opdateret med de sidste fejlrettelser.

DirectX, lydkort drivere og grafikkort drivere er vigtige når du spiller.
Hvis der er fejl i disse vil det medføre problemer når du spiller.

Har du geninstalleret windows, så hvilken version win98 eller winXP.
Chipset drivere er en vigtig driver som ofte overses når windows
geninstalleres.

Mvh
Carsten

Fra : Blix

Dato : 22-09-04 13:52

"Carsten" <remove@***tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> eller hvad sker der.
> Samt gør det samme sig gældende i andre spil.
> Er dine spil opdateret med de sidste fejlrettelser.

<snip>
den genstarter simpelthen af sig selv når jeg spiller spil. har nu prøvet og
opdatere mine agp drivers og lydkort. kørte ram test igår, overhoved ingen
fejl...
ved simpelthen ikke hvorfor den gør det, men kun i spil ikke i windows. den
er dog blevet meget værre efter sp2 er kommet ind, måske kan det have noget
og sige

Fra : Sune Salminen

Dato : 22-09-04 14:20

Blix wrote:
> [...]
> ved simpelthen ikke hvorfor den gør det, men kun i spil ikke i
> windows. den er dog blevet meget værre efter sp2 er kommet ind, måske

Det kan være din strømforsyning der ikke er kraftig nok.

Hvis du slår Automatisk Genstart fra kan du måske få en fejlmeddelelse
at se som kan fortælle dig mere om hvorfor din computer genstarter.
Højreklik på 'denne computer', vælg 'egenskaber', fanebladet 'avanceret'
og så er det der et sted.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Carsten

Dato : 22-09-04 14:54

Et forslag til en måske løsning.

AF-indstaller din nvidia grafikkort driver (tilføj/fjern driver under
kontrolpanel).
Genstart PC'en (skærmen starter op i 640*480*16, sikkert).
INDstaller en nyere nvidia grafikkort driver (ca. version 61,12 eller
nyere).

Dette kan måske hjælpe dig.

Men download ny nvidia driver inden du gør noget( www.guru3d.com ) .

Mange gamle sæt nvidia drivere kan give konflikter, derfor mit forslag.

Fra : Jens Jensen

Dato : 22-09-04 07:15

> [...]
> den står til noget der hedder "by spd" ved ram indstillingerne. nogle
> herinde har nævnt noget med cas men ved ikke hvad det er, og mit

På et tidspunkt var det umuligt for mig at spille SimCity 4. Mine RAM
settings stod også til "by spd" og de var overraskende lave. Jeg satte dem
manuelt til et tal lige over den værdi de havde, pånær det sidste tal.
Derefter var det muligt for mig at spille spillet uden at det gik ned, eller
jeg måtte boote computeren. Jeg havde stadigvæk engang imellem hvor spillet
frøs i 5-7 sekunder, og det lød som et maskingevær, men det kunne jeg leve
med, og det var ikke så tit. Ideelt set burde "by spd" være i orden, men
ikke alle RAM lever op til deres egne krav, og jeg havde endda dyre samsung
RAM, der skulle klare at blive overclocket. Det virker måske ikke i dit
tilfælde, men det er et forsøg værd, da det ikke er en ændring der tager ret
lang tid.