Kopiering af cder til eget forbrug?
Fra : Troels

Dato : 15-05-01 19:39

Er topic blevet lovligt? Nogen der har aktuelle links om emnet?

/Troels

Fra : Anders.G.

Dato : 15-05-01 20:10

Daws Troels ....

I følge lovforslag som jeg kender er det ikke helt på plads ...

Må du lave et kopi af egen CD til bil / sommerhus ... ???

Det er vanskeligt at sige før debatten er slut hvad der bliver lovligt og
ikke.

Personligt synes jeg ikke det er OT - det er noget vi alle venter en løsning
på men følg evt. med på jubii.dk under MP3 de følger sagen godt op ....

Jeg håber alt bliver lovligt med hensyn til kopi af Musik, men ved også at
træerne ikke vokser ind i himlen ....

Med venlig hilsen
Anders.G.

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 15-05-01 21:20

On Tue, 15 May 2001 21:10:27 +0200, Anders G wrote:

> Må du lave et kopi af egen CD til bil / sommerhus ... ???

Som gældende lov er i dag: klart nej.

> Det er vanskeligt at sige før debatten er slut hvad der bliver
> lovligt og ikke.

Ja...

Mvh.

--
"I'm sorry I sound calm. I assure you that Adam Sjøgren
I am hysterical." asjo@koldfront.dk

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 15-05-01 21:18

On Tue, 15 May 2001 20:38:35 +0200, tllund wrote:

> Er topic blevet lovligt? Nogen der har aktuelle links om emnet?

Ikke endnu.

Gældende regler:

"Bekendtgørelse af lov om ophavsret":
<http://www.retsinfo.dk/_GETDOCI_/ACCN/A19980070629-REGL>

Forslag til ændring, der er undervejs (og vist ser ud til at blive
modificeret efter Politikens kampagne):

"2000-01 - L 141 (som fremsat): Forslag til lov om ændring af
ophavsretsloven. (Digital eksemplarfremstilling til personlig brug,":
<http://www.ft.dk/Samling/20001/lovforslag_som_fremsat/L141.htm>

Mvh.

Fra : Karsten S. Jørgensen

Dato : 16-05-01 11:36

"Adam Sjøgren" wrote:

> [...]
>
> "2000-01 - L 141 (som fremsat): Forslag til lov om ændring af
> ophavsretsloven. (Digital eksemplarfremstilling til personlig brug,":

Uddrag fra ændringsforslaget:

"Forslaget indebærer, at der kun gives adgang til kopiering af
tekst, musik og billeder m.v. i digital form til personlig brug
f.eks. med henblik på optagelse af radio- og tv-udsendelser til
tidsforskudt brug, kopiering af en musik-cd til bilen, til
sommerhuset eller til en walkman, kopiering til en opsamlings-cd
og kopiering til en pc med henblik på elektronisk afvikling inden
for husstanden.

Derimod vil det ikke være tilladt at fremstille
digitale eksemplarer, der bruges uden for den enkelte husstand,
f.eks. kopiering til bekendte og skolekammerater.

Det vil heller ikke være tilladt for køberen af et digitalt leveret
musikværk at videresende musikværket via e-mail til venner og bekendte.

Kopiering til personlig brug omfatter endvidere ikke kopiering som
led i arbejde eller undervisning."

--
mvh.
Karsten Strandgaard Jørgensen

Fra : Troels

Dato : 16-05-01 15:31

Mange tak for svarene.
Så fik jeg ret i en lille diskussion jeg har haft...

/Troels