Stille musik til at falde i søvn til
Fra : Lasse

Dato : 31-10-04 18:01

Jeg mangler nogle numre, som er meget stille og uden alt for meget
kraftudladning. Gerne uden vokal. Hvis I kender et sådant nummer eller evt
et album med numrene, så kunne det være det kunne hjælpe mig til at sove.

mvh

Lasse

Fra : Olesen

Dato : 31-10-04 18:11

"Lasse" <faraos_cigar@_hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg mangler nogle numre, som er meget stille og uden alt for meget
> kraftudladning. Gerne uden vokal. Hvis I kender et sådant nummer eller evt
> et album med numrene, så kunne det være det kunne hjælpe mig til at sove.

Jamen der er kun eet at gøre.
Smut på bibleren (læs: biblioteket)
og lån noget new age musik.

Sådan noget Fønix musik, store rolige
klangflader og iørefaldende soloinstrumenter mv...

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 31-10-04 18:13

On 31 Oct 2004 17:00:37 GMT, Lasse <faraos_cigar@_hotmail.com> wrote:

>Jeg mangler nogle numre, som er meget stille og uden alt for meget
>kraftudladning. Gerne uden vokal. Hvis I kender et sådant nummer eller evt
>et album med numrene, så kunne det være det kunne hjælpe mig til at sove.

Brian Eno er kongen!

Prøv f.eks.

Brian Eno "Music for Airports"
Brian Eno "Apollo: Atmospheres and Soundtracks"
--
Now Playing:
Megaptera - Human Sacrifice

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 31-10-04 18:34

Thomas Jespersen skrev:

> Brian Eno er kongen!
> Prøv f.eks.
> Brian Eno "Music for Airports"
> Brian Eno "Apollo: Atmospheres and Soundtracks"

Han er nemlig god. Jeg vil lige tilføje:

Brian Eno: Thursday Afternoon. (1 nummer, varighed: 60:58)
og
Peter Bastian & Stig Møller: Forest Walk. (2 numre, varighed: 38:52)
--
Med venlig hilsen Herluf Holdt

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 31-10-04 18:47

On Sun, 31 Oct 2004 18:13:08 +0100, Thomas Jespersen
<thomas@lucky-music.dk> wrote:

>Brian Eno "Music for Airports"
>Brian Eno "Apollo: Atmospheres and Soundtracks"

Jeg glemte en af mine favorit ambient plader:

Biosphere "Substrata"

Pas på med Biosphere, noget af hans musik er meget rytmisk og ikke
godt at sove til, men substrata er meget stille.
--
Now Playing:
Killing Joke - Pandemonium

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 31-10-04 19:26

> Jeg mangler nogle numre, som er meget stille og uden alt for meget
> kraftudladning. Gerne uden vokal. Hvis I kender et sådant nummer eller evt
> et album med numrene, så kunne det være det kunne hjælpe mig til at sove.

Hmm... Hvad med Celtic Circle albummene?
Gregorian er også godt.
Og Type O Negative har altid beroliget mig, ihvertfald de nyere albums.
Saybia, Anathema og Massive Attack er også udmærket child-out musik.
Du kan også støtte noget dansk og købe Truppo Trotto.

Fra : Troels

Dato : 31-10-04 19:32

> Jeg mangler nogle numre, som er meget stille og uden alt for meget
> kraftudladning. Gerne uden vokal. Hvis I kender et sådant nummer eller evt
> et album med numrene, så kunne det være det kunne hjælpe mig til at sove.

Sigur Ros er også fint til det...

/Troels

Fra : Peter Theglev

Dato : 01-11-04 16:08

Troels wrote:

> Sigur Ros er også fint til det...
>
> /Troels

Gys - troede lige, der stod Stig Rossen ...

/peter

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 31-10-04 19:36

Lasse <faraos_cigar@_hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:41851a35$0$17578$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
> Jeg mangler nogle numre, som er meget stille og uden alt for meget
> kraftudladning. Gerne uden vokal. Hvis I kender et sådant nummer eller evt
> et album med numrene, så kunne det være det kunne hjælpe mig til at sove.

_______

Janmen så skal du have fat i noget jazz-agtigt afslappende musik. Jeg kan
varmt anbefale dig "Bogeymann Band". Frontfiguren fra denne
fritids-jazzgruppe på 15-20 mand er Rene Nørskov, som vi kender fra en af
Vestjyllands populæreste dansktop-grupper "Tonight".
Du får lige hjemmersiden for "Tonight" og hjemmesiden for
BogeymannBand". Der kan du læse lidt om trumpetisten Rene Nørskov. Og
BogeymannBand har intet med dansktop at gøre. Det spurgte du jo heller ikke
efter. Nej, et er ren afslappende stille og rolig jazz, i hvert fald det
meste. Musikken lyder meget hen af gammeldags jazz fra 30-erne. Som de
skriver på deres hjemmeside er det god gammeldags swingmusik.

Læs her:

http://www.bogeyman.dk/

http://www.tonight.dk/Biografi-rene.htm

Hilsen Åge

Fra : L.K.

Dato : 31-10-04 19:59

Pink Floyd : Animals, er også god at slappe til, især fårene, et stykke
inde på pladen.

L.K.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 31-10-04 19:57

> [...]
> et album med numrene, så kunne det være det kunne hjælpe mig til at sove.

_____________

Her er et link hvor man kan lytte til BogeymannBand, med en oversigt over
hvor cd-kan købes.
Den kan købes i plade- og musikbutikker i Thy og på Mors samt i SuperBrugsen
i Glyngøre (Salling).

Du kan også bestille den på hjemmesiden

Lyt her:
http://www.bogeyman.dk/cd.php

Hilsen Åge

Fra : Martin Sjøstrand

Dato : 11-11-04 16:17

> Den kan købes i plade- og musikbutikker i Thy og på Mors samt i
> SuperBrugsen
> i Glyngøre (Salling).

Det allersjoveste ved ovenstående, er at det er seriøst skrevet

Mvh Martin Sjøstrand

Fra : zcully

Dato : 31-10-04 21:28

"Lasse" <faraos_cigar@_hotmail.com> wrote in message
> [...]
> et album med numrene, så kunne det være det kunne hjælpe mig til at sove.

Massive Attack - Mezzanine eller 100th window er gode, men husk at dæmpe
bassen lidt.

Jeg købte DVD'en Atlantis som bare er en film under vandet med stille og
roligt musik til. Den sætter jeg nogle gange på. Dejlig stille og roligt
musik.
http://www.dvdoo.com/dvdoo/film.asp?Command=10356

/Zcully

Fra : Poul Erik

Dato : 31-10-04 21:55

> [...]

>et album med numrene, så kunne det være det kunne hjælpe mig til at sove.

Pushkar - Inner Harvest

Poul Erik
Fjern cykel i adresse

--
== __o
Poul Erik Lindaa === _'\ <_ E-mail: lindaa@mail.tele.cykeldk

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 01-11-04 19:07

Poul Erik wrote:

> Pushkar - Inner Harvest

Det syntes jeg godt jeg kan bakke om omkring! Den har lige fået dobbelt
platin, og kan købes på http://butik.hjertemusik.dk/group.asp?group=1.
Den er indspillet i mit barndomslejlighed på Christianshavn ;)

Jacob
--
http://www.imdb.com/name/nm1507094/

Fra : Poul Erik

Dato : 01-11-04 19:43

On Mon, 1 Nov 2004 19:06:36 +0100, "Jacob Skaaning"
<jskaaning@tiscali.invalid> wrote:

>Det syntes jeg godt jeg kan bakke om omkring! Den har lige fået dobbelt
>platin, og kan købes på http://butik.hjertemusik.dk/group.asp?group=1.
>Den er indspillet i mit barndomslejlighed på Christianshavn ;)

Tillykke med det.

Nu vi er ved historierne om den, har jeg også en sjov en. Jeg har fået
CD'en af min moster, som ikke mente at indholdet på den var rigtigt.
På både omslag og CD'en, står der at det er en CD i serien "Ønske
Klassikeren" og skulle indeholde Verdi's "Fangekoret fra Nebukanezar"
samt flere andre klassiske korstykker fra diverse operaer.

Egenlig forståeligt at hun var utilfreds. Der er en anelse forskel på
dem og så Pushkar's "Inner Harvest".

Ja, ja - Det er en kæmpe forskel.

Poul Erik
Fjern cykel i adresse

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 31-10-04 22:49

<klip> Jeg mangler nogle numre, som er meget stille ,,,,
<
<så kunne det være det kunne hjælpe mig til at sove.
> mvh Lasse
</klip>

Tja, for mig virker Mike Andersen Band, jeg elsker hans CD "My love for the
blues" og jeg ved godt der er kommet en ny CD (Tomorrow) men jeg synes bedst
om den "My loves for the blues"
http://mikeandersen.com/

Til gengæld bliver jeg totalt deprimeret af new age/Fønix musik *blypz*

Har du problemer med at sove generelt, så få en snak med Doktormanden :)

--
Hilsen Heidi
http://chocolade.dk

Fra : John

Dato : 01-11-04 13:26

> [...]
> et album med numrene, så kunne det være det kunne hjælpe mig til at sove.

Enya og Enigma er noget af det jeg smider på i sådan et tilfælde...

Mvh

John

Fra : Ben

Dato : 01-11-04 23:21

"John" <jk7410@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Lasse" <faraos_cigar@_hotmail.com> skrev i en meddelelse
>

> Enya og Enigma er noget af det jeg smider på i sådan et tilfælde...
>

> Mvh
>
> John

Enig... Du glemte blot Clannad

Fra : Q

Dato : 01-11-04 15:49

> [...]
> et album med numrene, så kunne det være det kunne hjælpe mig til at sove.

Soundtracket til filmen Paris Texas med guitaristen Ry Cooder... ( næsten
stenet )
http://www.cdon.com/product.phtml?prod=18252

Jan Johanssons Jazz på Svenska & Ryska album.. ( Klaver + kontrabas )
http://www.cdon.com/product.phtml?prod=18252

Philip Glass's Heroes symphony ( "drømmende" fortolkning af Bowie og Eno's
værk Heroes ) http://www.cdon.com/product.phtml?prod=208688

/peter

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-11-04 16:17

> [...]
> et album med numrene, så kunne det være det kunne hjælpe mig til at sove.

________________

Jamen så skal du have fat i noget jazz-agtigt afslappende musik. Jeg kan

Fra : Lasse Jensen

Dato : 01-11-04 16:17

Lasse wrote:

> Jeg mangler nogle numre, som er meget stille og uden alt for meget
> kraftudladning. Gerne uden vokal. Hvis I kender et sådant nummer eller evt
> et album med numrene, så kunne det være det kunne hjælpe mig til at sove.

FSOL - Lifeform er et godt album at sove til.

--
Lasse Jensen [fafler at linuxmail dot org]

Fra : Anders Mogensen

Dato : 01-11-04 21:12

> [...]
> et album med numrene, så kunne det være det kunne hjælpe mig til at sove.

Jeg vil anbefale følgende numre:

Sven Väth - "l'esperanza" - ni minutter lang og særdeles ensformig.. lækkert

Enigma - "smell of desire"
Jose Padilla - noget af hans mere stille og rolige, f.eks. "que bonito"
eller "adios ayer"
Nightmares on wax - "les nuits"

hilsen
Anders

Fra : kapusta

Dato : 06-11-04 00:04

> [...]
> et album med numrene, så kunne det være det kunne hjælpe mig til at sove.

Jeg synes personligt at Nirvana er det bedste sovemusik på jorden, men
ellers kan jeg også anbefale Röysopp og Zero 7 der måske er en anelse
mere afslappende. Du kan finde smagsprøver i form af videoer med begge
bands på launch.yahoo.com.

- Louise