Virkelig lækker guitar!
Fra : Koeffe

Dato : 22-10-04 23:41

Niels Lofgrens nummer "Keith Don't Go" kører konstant på mit nye anlæg.
Guitaren lyder meeeeega lækker!

Jeg har længe ledt efter numre med ligeså lækker guitar, men uden held.
Hvorfor er den så lækker på Niels Lofgrens nummer?

At det er akkustisk tror jeg er en del af det.

Men hvad ellers? Er det fordi det er en live optagelse? Jeg har ellers altid
haft den opfattelse at live optagelser er lidt ringere end studieoptagelser.

--
Koeffe

Fra : Sune Salminen

Dato : 23-10-04 10:47

Koeffe wrote:

Jeg har
> ellers altid haft den opfattelse at live optagelser er lidt ringere
> end studieoptagelser.

Det er fordi du aldrig har hørt Babylon By Bus med Bob Marley eller
Donny Hathaway's livealbum.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : AJC

Dato : 23-10-04 15:49

Sune Salminen wrote:
> Koeffe wrote:
>
> Jeg har

> Det er fordi du aldrig har hørt Babylon By Bus med Bob Marley eller
> Donny Hathaway's livealbum.

The Corrs er efter min mening bedre live end på studieoptagelser. De har
desværre en tendens til at vælge producere, som kan lide at gøre deres
sound lidt for perfekt og dermed også lidt for kunstig. Jeg ville ikke
kunne leve uden mine Corrs studieoptagelser, men det er nu deres koncert
dvd'er, som står mit hjerte nærmest. Andrea Corr's stemme behøver ikke,
som de fleste andre sangerinder idag, tekniske studietricks for at lyde
fantastisk. Andrea er med andre ord en fremragende sangerinde.

Det hænder tit med rockguitarister, at deres guitarsoloer er bedre live
end på studieoptagelser. På liveoptagelser kan man høre alle fejlene og
det synes jeg faktisk, giver soloen mere sjæl og liv. Samtidig er
liveudgaverne en del længere og er der noget federe en en guitarist, som
rigtig fyrer den af live?

Fra : Koeffe

Dato : 24-10-04 21:37

"Sune Salminen" <salminen@monkeydoktor.dk> skrev i en meddelelse

> Det er fordi du aldrig har hørt Babylon By Bus med Bob Marley eller
> Donny Hathaway's livealbum.

Nu har jeg hørt dem. Det er god musik på dem begge, men de har da på ingen
måde den der rene lækre guitar lyd?

Faktisk har jeg selv fundet en ny CD der har hvad jeg efterlyser:

Eric Clapton - Unplugged

--
Koeffe

Fra : David Rasmussen

Dato : 24-10-04 21:39

Koeffe wrote:

> Nu har jeg hørt dem. Det er god musik på dem begge, men de har da på ingen
> måde den der rene lækre guitar lyd?
>
> Faktisk har jeg selv fundet en ny CD der har hvad jeg efterlyser:
>
> Eric Clapton - Unplugged

Nu har jeg ikke hørt Lofgren-nummeret, men det plejer ikke at være svært
at finde folk der har en lækrere tone en Crapton. Må jeg foreslå
Knopfler eller Gilmour, for nu at tage to af de store.

/David

Fra : Koeffe

Dato : 24-10-04 22:02

> Nu har jeg ikke hørt Lofgren-nummeret, men det plejer ikke at være svært
> at finde folk der har en lækrere tone en Crapton. Må jeg foreslå
> Knopfler eller Gilmour, for nu at tage to af de store.

Nils Lofgren - Keith Don't Go fra albummet "Acoustic Live"

- vær klar til at dine ører falder af! :)

Dali bruger den til at demonstrere deres højtalere med. Lofgrens andre numre
bryder jeg mig ikke så meget om (desværre), men indspilningen er super fed.
Du SKAL altså bare høre den.

--
Koeffe

Fra : David Rasmussen

Dato : 24-10-04 22:13

Koeffe wrote:

> [...]
> bryder jeg mig ikke så meget om (desværre), men indspilningen er super fed.

Will do!

Jeg spiller selv guitar, og den kvalitet jeg værdsætter mest hos
guitarrister er nok "tone" eller "lyd" om man vil. Derfor f.eks.
Knopfler eller Gilmour. Og derfor ikke Crapton :)

/David

Fra : Sune Salminen

Dato : 25-10-04 15:29

Koeffe wrote:
> "Sune Salminen" <salminen@monkeydoktor.dk> skrev i en meddelelse

> Nu har jeg hørt dem. Det er god musik på dem begge, men de har da på
> ingen måde den der rene lækre guitar lyd?

Det var en kommentar til din opfattelse af at Live optagelser skulle
være ringere end studieoptagelser.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Koeffe

Dato : 25-10-04 21:58

> Det var en kommentar til din opfattelse af at Live optagelser skulle
> være ringere end studieoptagelser.

Nå ok. Men jeg tænkte nu på lydkvalitets mæssigt. Men den opfattelse har jeg
klart forkastet nu :cp

--
Koeffe

Fra : Sune Salminen

Dato : 26-10-04 10:24

Koeffe wrote:
> "Sune Salminen" <salminen@monkeydoktor.dk> skrev i en meddelelse

> Nå ok. Men jeg tænkte nu på lydkvalitets mæssigt.

Det var også det jeg mente, bare ikke specifikt møntet på guitarlyd.

Men den opfattelse
> har jeg klart forkastet nu :cp

Godt!

-Sune