Opera anbefaling til Newbie
Fra : Mikkel Lautrup

Dato : 27-09-04 12:52

Hej,

hvilken opera vil I anbefale man skal se som "førstegangs" opera? Og
hvor skal den ses/høres (Det Kongelige)?

På forhånd tak.

Mikkel Lautrup

Fra : David Rasmussen

Dato : 27-09-04 13:09

Mikkel Lautrup wrote:
> Hej,
>
> hvilken opera vil I anbefale man skal se som "førstegangs" opera? Og
> hvor skal den ses/høres (Det Kongelige)?

Hvis man både vil følge med i handlingen og også kunne "overskue"
musikken, så er en Mozart-opera et godt bud. Begge dele er relativt
"enkelt".

/David

Fra : SvendeBent

Dato : 27-09-04 17:45

> Hvis man både vil følge med i handlingen og også kunne "overskue"
> musikken, så er en Mozart-opera et godt bud. Begge dele er relativt
> "enkelt".
>
> /David

Og så er Mozarts også den bedste efter min mening.. ihvertfald mht.
musikken.. Verdi er slet slet ikke i nærheden af Mozart mht. musikken i
opera.

Men det er så bare min mening.

Som førstegangs opera så ville jeg foretrække Tryllefløjten af Mozart... Så
den selv første gang på DR2 omkring nytår, og siden har jeg så set den på
originalsproget også :)

Mvh SvendeBent

Fra : Holst

Dato : 27-09-04 13:28

Mikkel Lautrup wrote:

> hvilken opera vil I anbefale man skal se som "førstegangs" opera? Og
> hvor skal den ses/høres (Det Kongelige)?

Prøv dk.kultur.musik.klassisk - der finder du nok de virkelige eksperter.

Fra : Mikkel Lautrup

Dato : 27-09-04 13:44

Holst wrote:

> Prøv dk.kultur.musik.klassisk - der finder du nok de virkelige eksperter.

ok, det prøver jeg.

Mikkel