Alice´s Restaurant
Fra : Karsten Enevoldsen

Dato : 25-09-04 23:51

Jeg fandt lige denne gamle perle med Arlo Guthrie.
Dengang var der noget ved at være venstreorienteret.
Det forekommer mig, at sangen er indspillet på dansk.
Hvem var det...?

Fra : Henning Nielsen

Dato : 26-09-04 06:06

"Karsten Enevoldsen" <volds@fjernmail.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg fandt lige denne gamle perle med Arlo Guthrie.
> Dengang var der noget ved at være venstreorienteret.
> Det forekommer mig, at sangen er indspillet på dansk.
> Hvem var det...?

Per Juul hed manden

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 26-09-04 09:40

Henning Nielsen <Henning_sletmig@post5.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:41564e47$0$276$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> "Karsten Enevoldsen" <volds@fjernmail.dk> skrev i en meddelelse
> >
> Per Juul hed manden
_____________

Dansktopsangeren Per Juul havde dog ikke en chance for at denne plade fra
1969 kunne blive et særligt stort hit. At blive testet til Dansktoppen kunne
jo ikke være aktuelt. Så skulle hitlisten udviddes med 20 minutter, så lang
tid varede pladen.
Men Peer Juul fik sit helt store folkelige gennembrud da hans "Steen med
det ekstra ben" stormede ind på Dansktoppen i 1971. Han ville åbentbart kun
lave en dansktop-basker hvert 2. år, for i 1973 kom han igen med "Spar på
energien". Den blev også et stort dansktophit.
Men hwa?, han var jo ansat som sekretær for dansktopmageren Thører Olesen
og fik som arbejdsområde at skrive tekster til dansktopslagere.

Han genindspillede forøvrigt "Alices Restaurant" i 1981.

Det var bare lige det.

Hilsen Åge

Han genindspillede "Alices restaurant" i 1981

Fra : Ole Damgaard

Dato : 27-09-04 07:06

> Hvem var det...?

Per Juul

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-09-04 16:02

Ole Damgaard <odg@dr.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:992f6159.0409262205.4b93f884@posting.google.com...

> Per Juul

___________________

Øhhhhhhh............. Hvad mener du?

Per Juul: Kendt dansktopsanger - Indsang bl.a. "Steen med det ekstra ben" og
"Spar på energien".

som sagt

Hilsen Åge

Fra : Ole Damgaard

Dato : 01-10-04 03:37

"Åge Halldorsson" <a.halldorsson@post.tele.dk> wrote in message news:<41582a2f$0$206$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...
> [...]
>
> Øhhhhhhh............. Hvad mener du?
>
> Per Juul: Kendt dansktopsanger - Indsang bl.a. "Steen med det ekstra ben" og

Det ved jeg udmærket - læg mærke til tråden - jeg svarede Karsten -
det var ikke et spørgsmål til dig.
mvh ole

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-10-04 12:27

Ole Damgaard <odg@dr.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:992f6159.0409301836.29e1f1b5@posting.google.com...

> Det ved jeg udmærket - læg mærke til tråden - jeg svarede Karsten -
> det var ikke et spørgsmål til dig.
> mvh ole
__________

Karsten ?????

Du har nok kludret noget i det. Her er intet indlæg fra nogen Karsten.
Her i tråden som hedder "Re: Alices restaurant" skriver du bare "Hvem er
det" og intet andet.

Hilsen Åge

Så det.........

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 02-10-04 12:24

"Åge Halldorsson" <a.halldorsson@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
>Her er intet indlæg fra nogen Karsten.

Nå!

http://www.google.dk/groups?hl=da&lr=lang_da&ie=UTF-8&threadm=41567f32%240%24199%24edfadb0f%40dread16.news.tele.dk&rnum=2&prev=/groups%3Fie%3DUTF-8%26as_usubject%3DAlice%25B4s%2520Restaurant%26lr%3Dlang_da%26hl%3Dda

(gad vide hvad han så hedder)
--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : cykellapper

Dato : 30-09-04 22:43

Karsten Enevoldsen wrote:
> Jeg fandt lige denne gamle perle med Arlo Guthrie.
> Dengang var der noget ved at være venstreorienteret.
> Det forekommer mig, at sangen er indspillet på dansk.
> Hvem var det...?

Hehe..

StudeKaj, (ham, der i mange år kørte oksekærren på Hjerl Hede) der her på
Vinderupegnen er en kendt og elsket Blues-mundharpespiller, lavede en version i
1973, da han var i bagerlære på Fanø:

:/:Du ka' få hvad du ka' li'
I Sønderho bageri:/:
Rundstykker, birkes, franskbrød og horn
Hjemmebagt rugbrød med fuldkorn
Hvis du har lyst til noget sød'
Har vi osse wienerbrød

--
Preben Mortensen (Cykellapper)
Part Time / Peter Sort Band / Hound Dog Delivers