Hjælp til titel og kunstner
Fra : Dennis Lange

Dato : 23-09-04 21:28

Hej gruppe.

Jeg ved godt dette er en af de mere tricky - bær over med mig.

Tilbage i 80'erne vil jeg tro, var der et ret stort hit, hvor "omkvædet" var
instrumentalt og lød noget i retning af:

du di-dy-di-du-di du-dy-di-du-di

....og så forfra igen. Passagen gentages et utal af gange. Jeg er lidt i
tvivl om der faktisk også er en vokal på melodien.

Men hvem er det med og hvad hedder den?

--
Mvh.
Dennis Lange

- Brugte fagbøger: www.pensum.dk www.bogbiz.dk

Fra : Ukendt

Dato : 23-09-04 21:43

"Dennis Lange" <dblng3@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> ...og så forfra igen. Passagen gentages et utal af gange. Jeg er lidt i
> tvivl om der faktisk også er en vokal på melodien.

Prøv 'Popcorn'. Jeg ved dog desværre ikke hvem, der har lavet den. En ven
foreslår Jean Michel Jarre, men jeg har ikke fået det bekræftet.

Held og lykke
/jonas

Fra : Troels

Dato : 23-09-04 21:52

> Prøv 'Popcorn'. Jeg ved dog desværre ikke hvem, der har lavet den. En ven
> foreslår Jean Michel Jarre, men jeg har ikke fået det bekræftet.

Manden der lavede den hedder Gershon Kingsley, men den er vist mest kendt
med en gruppe der hedder Hot Butter.

/Troels

Fra : Dennis Lange

Dato : 23-09-04 21:53

Jonas Fauerholdt Lind wrote:
> Prøv 'Popcorn'. Jeg ved dog desværre ikke hvem, der har lavet den.
> En ven foreslår Jean Michel Jarre, men jeg har ikke fået det
> bekræftet.

Det er desværre ikke den jeg tænker på.

Den er lidt nyere tror jeg (mere fyldig lyd i hvert fald). Men ellers i
disco, danse-genren.

Fra : Morten Olesen

Dato : 23-09-04 22:02

> Den er lidt nyere tror jeg (mere fyldig lyd i hvert fald). Men ellers i
> disco, danse-genren.

Van McCoy And The Soul City Symphony - The Hustle ?

Fra : Dennis Lange

Dato : 23-09-04 22:03

Morten Olesen wrote:
> Van McCoy And The Soul City Symphony - The Hustle ?

Knap så disco-agtig.

Jeg har måske en ide om, at der ligger et guitar-riff ind over føromtalte
tema, som bliver spillet med synthesizer (vil jeg tro).

Fra : Morten Olesen

Dato : 23-09-04 21:56

> Prøv 'Popcorn'. Jeg ved dog desværre ikke hvem, der har lavet den. En ven
> foreslår Jean Michel Jarre, men jeg har ikke fået det bekræftet.

Jeg er dybt imponeret hvis du har gættet korrekt udfra dén oplysning :)
Den originale er af "Hot Butter" fra 1972, men lavet i et utal af
versioner (hundredvis) sidenhen, også af Jean-Michel Jarre.

Med venlig hilsen,

--
Morten Olesen

Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 23-09-04 21:55

"Jonas Fauerholdt Lind" wrote

> Prøv 'Popcorn'. Jeg ved dog desværre ikke hvem, der har lavet den. En ven
> foreslår Jean Michel Jarre, men jeg har ikke fået det bekræftet.

"Popcorn" er fra halvfjerdserne og med en gruppe der hed(der) "Hot Butter".

- Jensby

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 26-09-04 09:45

Jonas Fauerholdt Lind <jonasl[at]softhome.net> skrev i en
nyhedsmeddelelse:41533548$0$46881$14726298@news.sunsite.dk...

> var

___________

Det lyder som noget P3-agtigt, måske er det Maria Montel. Jeg mener nu bare
at hun sang:

Dubi dubi dubi dub dub dub dubi dubbi dubbi jæh jæh.

Den hedder vist "Dubbi duu" og ikke "Dudi dy"

Hilsen Åge

Fra : David Rasmussen

Dato : 26-09-04 19:43

Åge Halldorsson wrote:

> Det lyder som noget P3-agtigt, måske er det Maria Montel. Jeg mener nu bare
> at hun sang:
>
> Dubi dubi dubi dub dub dub dubi dubbi dubbi jæh jæh.
>
> Den hedder vist "Dubbi duu" og ikke "Dudi dy"

LOL.....

Du er jo helt blank, Åge. Stilen er forkert, tiden er forkert, navnet er
forkert, sangerinden er forkert...

/David

Fra : Jacob E.

Dato : 23-09-04 21:59

Dennis Lange wrote:
> [...]
>
> ...og så forfra igen. Passagen gentages et utal af gange. Jeg er lidt
> i tvivl om der faktisk også er en vokal på melodien.

Det kan jo være 100-vis af numre, når du beskriver melodien på den måde!
Prøv at beskrive det nærmere, tempo, stil osv. Evt. nævn noget andet musik
som ligner det lidt, så får du nok nogle bedre bud.

Mvh Jacob E.

Fra : Dennis Lange

Dato : 23-09-04 22:09

Dennis Lange wrote:

> du di-dy-di-du-di du-dy-di-du-di

Det er den der forekommer 4:51 inde i den her video:

http://www.ebaumsworld.com/beatbox.html

Fra : Dennis Lange

Dato : 23-09-04 22:12

Dennis Lange wrote:
> http://www.ebaumsworld.com/beatbox.html

Og det hjalp mig så frem til den sang jeg leder efter

Lidt research viste det var Salt'n'Pepa med Push It

Men tak for hjælpen til alle.

Fra : Steen Schmidt

Dato : 23-09-04 22:25

> Tilbage i 80'erne vil jeg tro, var der et ret stort hit, hvor
> "omkvædet" var instrumentalt og lød noget i retning af:
>
> du di-dy-di-du-di du-dy-di-du-di

Det er da 'Salt N' Peppa' med 'Push It' du tænker på, ikke?

Mvh
Steen

Fra : Sune Salminen

Dato : 23-09-04 23:21

Steen Schmidt wrote:

> Det er da 'Salt N' Peppa' med 'Push It' du tænker på, ikke?

LOL

Godt forsøgt

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Steen Schmidt

Dato : 24-09-04 17:51

> LOL
>
> Godt forsøgt

Forsøgt?

Det var da tydeligt at høre i den video Dennis linkede til. Jeg havde
ikke set Dennis selv havde fundet ud af det inden.

Mvh
Steen

Fra : Heinrich

Dato : 25-09-04 00:35

x-no-archive: yes

Steen Schmidt wrote:

> Forsøgt?
>
> Det var da tydeligt at høre i den video Dennis linkede til. Jeg havde
> ikke set Dennis selv havde fundet ud af det inden.

Ja, bare du selv tror på det!

Fra : Steen Schmidt

Dato : 25-09-04 09:30

> Ja, bare du selv tror på det!

Fjols

Fra : Heinrich

Dato : 25-09-04 12:29

x-no-archive: yes

Steen Schmidt wrote:

> Fjols

LOL.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 24-09-04 01:15

"Dennis Lange" <dblng3@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> du di-dy-di-du-di du-dy-di-du-di

er der så nogen der kender denne du-du-du-du-du ?
--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Diesell

Dato : 24-09-04 18:21

"Ivan V. Klattrup" <nyhedsgruppespam@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> er der så nogen der kender denne du-du-du-du-du ?

Ja da, den er da let - temaet fra "En by i provinsen".....

Den fortsætter du-du-du-du-du-du-du......

Jesper