/ Forside / Interesser / Fritid / Musik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Musik
#NavnPoint
Nordsted1 29914
ans 21076
dova 20615
Klaudi 18463
Kazistuta 18027
3773 17729
boibbo 13999
o.v.n. 13226
refi 11088
10  tedd 8824
Lou Reed - Transformer
Fra : sniper_Nolight


Dato : 18-09-04 09:15

jeg sad og så musikprogrammet igår og fik stor trang til at eje det album
det handlede om - Transformer.

jeg vil helst have albums som de originalt er lavet - altså ingen best of og
den slags - eksempelvis samler jeg på david bowie (faktisk har jeg de album
jeg helst vil have allerede) - de albums jeg har med bowie er de originale
som de er udgivet i tidens løb i en 24-bit serie - fantastisk musik - ofte
er de numre der er fedest ikke engang på et best of album, så det er jeg
gået over til at gå bort fra

altså, hvilket transformer album på cd er det mest originale.. eller sagt på
en anden måde - cdudgaven af den originale vinylplade.

jeg handler hos axelmusic, men der er ingen billeder af coveret og der
omtales en ny version - desuden er der et hav af andet lou reed, men jeg vil
gerne starte med transformer og gå videre derfra - jeg bruger osse cdskiven
så hvis nogen vil linke mig til det rigtige album ville det være dejligt -
men kun på sider der sender pr efterkrav eller accepterer bankoverførsel.

på forhånd tak.
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight



 
 
Sirannon (18-09-2004)
Kommentar
Fra : Sirannon


Dato : 18-09-04 14:52


"sniper_Nolight" <sniper_nolight@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:414bee7d$0$260$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> jeg sad og så musikprogrammet igår og fik stor trang til at eje det album
> det handlede om - Transformer.
>
> jeg vil helst have albums som de originalt er lavet - altså ingen best of
og
> den slags - eksempelvis samler jeg på david bowie (faktisk har jeg de
album
> jeg helst vil have allerede) - de albums jeg har med bowie er de originale
> som de er udgivet i tidens løb i en 24-bit serie - fantastisk musik - ofte
> er de numre der er fedest ikke engang på et best of album, så det er jeg
> gået over til at gå bort fra
>
> altså, hvilket transformer album på cd er det mest originale.. eller sagt

> en anden måde - cdudgaven af den originale vinylplade.
>
> jeg handler hos axelmusic, men der er ingen billeder af coveret og der
> omtales en ny version - desuden er der et hav af andet lou reed, men jeg
vil
> gerne starte med transformer og gå videre derfra - jeg bruger osse
cdskiven
> så hvis nogen vil linke mig til det rigtige album ville det være dejligt -
> men kun på sider der sender pr efterkrav eller accepterer bankoverførsel.

Jeg købte den for et par måneder siden på cdon, men det er med et par extra
numre til sidst som ikke var på den gamle. Men der står original masters på
den, så jeg går stærkt ud fra at de ikke har pillet yderligere ved den.


Venlig hilsen
Rune



sniper_Nolight (18-09-2004)
Kommentar
Fra : sniper_Nolight


Dato : 18-09-04 21:59

> Jeg købte den for et par måneder siden på cdon, men det er med et par
> extra
> numre til sidst som ikke var på den gamle. Men der står original masters
> på
> den, så jeg går stærkt ud fra at de ikke har pillet yderligere ved den.

det er osse den jeg finder når jeg leder - der er en med 2 numre ekstra fra
2002 der kaldes new version og så har jeg fundet en ny fra 2004 der står
digipack ud for - osse med 2 ekstra numre... umiddelbart ikke den store
forskel så jeg tror det er ligegyldigt hvilken jeg vælger.
tak for info - er den cd ellers iorden rent kvalitetsmæssigt?
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight



Sirannon (18-09-2004)
Kommentar
Fra : Sirannon


Dato : 18-09-04 22:27


"sniper_Nolight" <sniper_nolight@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:414ca174$0$233$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> > Jeg købte den for et par måneder siden på cdon, men det er med et par
> > extra
> > numre til sidst som ikke var på den gamle. Men der står original masters
> > på
> > den, så jeg går stærkt ud fra at de ikke har pillet yderligere ved den.
>
> det er osse den jeg finder når jeg leder - der er en med 2 numre ekstra
fra
> 2002 der kaldes new version og så har jeg fundet en ny fra 2004 der står
> digipack ud for - osse med 2 ekstra numre... umiddelbart ikke den store
> forskel så jeg tror det er ligegyldigt hvilken jeg vælger.
> tak for info - er den cd ellers iorden rent kvalitetsmæssigt?
> --
> sniper_Nolight
>
> www.sitecenter.dk/sniper_nolight
>
Ja, den er ganske udmærket.



sniper_Nolight (19-09-2004)
Kommentar
Fra : sniper_Nolight


Dato : 19-09-04 10:02

> Ja, den er ganske udmærket.

great - tak. jeg vil gøre en handel med ro i sindet
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight



Jens (19-09-2004)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 19-09-04 13:42

Hvorfor ikke købe den på vinyl, det lyder meget bedre og holder bedre.

-Jens

On Sun, 19 Sep 2004 11:02:23 +0200, sniper_Nolight wrote:

>> Ja, den er ganske udmærket.
>
> great - tak. jeg vil gøre en handel med ro i sindet


Steen Schmidt (19-09-2004)
Kommentar
Fra : Steen Schmidt


Dato : 19-09-04 13:58

> Hvorfor ikke købe den på vinyl, det lyder meget bedre og holder bedre.

Jeg mener faktisk at én af ulemperne ved vinyl er at de bliver relativt
hurtigt slidt (andre er håndteringsbøvl samt at de relativt let får skader
ifht CD).

Mvh
Steen



XS (23-09-2004)
Kommentar
Fra : XS


Dato : 23-09-04 15:36


"Steen Schmidt" <sschmidt@nospam.dk> skrev i en meddelelse
news:9nf3d.122$hQ2.48@news.get2net.dk...
> > Hvorfor ikke købe den på vinyl, det lyder meget bedre og holder bedre.
>
> Jeg mener faktisk at én af ulemperne ved vinyl er at de bliver relativt
> hurtigt slidt (andre er håndteringsbøvl samt at de relativt let får skader
> ifht CD).

Ja,men bagdelen ved cd'er er at de mister data over tid.Det gør vinyl
aldrig,og hvis man er forsigtig/heldig holder en lp livet ud.
Glæder mig til den dag,vi hobby musikere kan lave hvores egne vinyl-plader.
Mvh



XS (23-09-2004)
Kommentar
Fra : XS


Dato : 23-09-04 15:50


"XS" <No@spam.dk> skrev i en meddelelse
news:4152df78$0$169$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Steen Schmidt" <sschmidt@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> news:9nf3d.122$hQ2.48@news.get2net.dk...
> > > Hvorfor ikke købe den på vinyl, det lyder meget bedre og holder bedre.
> >
> > Jeg mener faktisk at én af ulemperne ved vinyl er at de bliver relativt
> > hurtigt slidt (andre er håndteringsbøvl samt at de relativt let får
skader
> > ifht CD).
>
> Ja,men bagdelen ved cd'er er at de mister data over tid.Det gør vinyl
> aldrig,og hvis man er forsigtig/heldig holder en lp livet ud.
> Glæder mig til den dag,vi hobby musikere kan lave hvores egne
vinyl-plader.
> Mvh
>
Plus,som en der elsker at studere pladecovers blev jeg i sin tid meget
skuffet da cd'erne udkom,da jeg så at deres covers var pakket sammen,men på
en lp er coveret mere overskueligt.Nuomdage springer et cover ikke i øjnene
på samme måde.Maybe I'm just an old git.

Mvh
>



sniper_Nolight (23-09-2004)
Kommentar
Fra : sniper_Nolight


Dato : 23-09-04 16:09

> Plus,som en der elsker at studere pladecovers blev jeg i sin tid meget
> skuffet da cd'erne udkom,da jeg så at deres covers var pakket sammen,men
> på
> en lp er coveret mere overskueligt.Nuomdage springer et cover ikke i
> øjnene
> på samme måde.Maybe I'm just an old git.

alle hver deres smag - i starten jeg rigtigt fik udbygget mit anlæg havde
jeg en rega planar 3 pladespiller jeg var rigtigt glad for og cd ville jeg
ikke have - men jeg har siden overgivet mig helt til digitale medier

i starten ville jeg ikke have dvd, da jeg havde laserdisc (well osse en cd
lign. plade, men dog et analogt billede) men da jeg så dvd måtte jeg jo
overgive mig jeg har nu helt droppet lp og er ret glad for cd

som sagt nyder jeg gerne musikken som de i sin tid blev udgivet - jeg er
ikke glad for best of plader og den slags gylle - mht din udtalelse om
cd'ere og deres holdbarhed - jeg hørte p3 en formiddag på jobbet, hvor en
artikel (husker ikke hvorfra) omhandlende cd og holdbarhed, fik værterne til
at afprøve teorien - den gik på at cdere kun holdt en kort årrække, mener
det var omkring 5, de hentede DR's første cd som var 20 år gammel og den
spillede uden problemer.
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight



Sune Salminen (28-09-2004)
Kommentar
Fra : Sune Salminen


Dato : 28-09-04 13:20

sniper_Nolight wrote:

/snip

> jeg hørte p3 en formiddag
> på jobbet, hvor en artikel (husker ikke hvorfra) omhandlende cd og
> holdbarhed, fik værterne til at afprøve teorien - den gik på at cdere
> kun holdt en kort årrække, mener det var omkring 5, de hentede DR's
> første cd som var 20 år gammel og den spillede uden problemer.

Hvad var det for en CD?

-Sune

--
Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.



sniper_Nolight (28-09-2004)
Kommentar
Fra : sniper_Nolight


Dato : 28-09-04 14:49

> Hvad var det for en CD?

det kan jeg simpelthen ikke huske....!

.... aaargh, nu kan jeg så spekulere på det!...

men mon ikke det gælder generelt for alle (originale) skiver, de er jo
coatede på en eller anden måde i forhold til cd-r. mine ældste skiver
spiller osse fint og nogle af dem er da i hvert fald 10 år gamle.
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight



Sune Salminen (28-09-2004)
Kommentar
Fra : Sune Salminen


Dato : 28-09-04 15:41

sniper_Nolight wrote:
>> Hvad var det for en CD?
>
> det kan jeg simpelthen ikke huske....!
>
> ... aaargh, nu kan jeg så spekulere på det!...

lol - beklager

> men mon ikke det gælder generelt for alle (originale) skiver, de er jo
> coatede på en eller anden måde i forhold til cd-r. mine ældste skiver
> spiller osse fint og nogle af dem er da i hvert fald 10 år gamle.

Så gamle CD'ere har jeg slet ikke. Så vidt jeg husker var den første CD
jeg købte 'Exit Planet Dust' med Chemical Brothers. Der var et nummer
fra den på soundtracket til Playstation-spillet Wipeout som jeg syntes
var fedt.
Jeg tror ikke den har været på CD spilleren i dette årtusind.

-Sune

--
Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.



Carsten Jorgensen (28-09-2004)
Kommentar
Fra : Carsten Jorgensen


Dato : 28-09-04 16:15


"Sune Salminen" <salminen@monkeydoktor.dk> wrote in message
news:cjbt5o$2f1e$1@news.cybercity.dk...
> sniper_Nolight wrote:
> >> Hvad var det for en CD?
> >
> > det kan jeg simpelthen ikke huske....!
> >
> > ... aaargh, nu kan jeg så spekulere på det!...
>
> lol - beklager
>
> > men mon ikke det gælder generelt for alle (originale) skiver, de er jo
> > coatede på en eller anden måde i forhold til cd-r. mine ældste skiver
> > spiller osse fint og nogle af dem er da i hvert fald 10 år gamle.
>
> Så gamle CD'ere har jeg slet ikke. Så vidt jeg husker var den første CD
> jeg købte 'Exit Planet Dust' med Chemical Brothers. Der var et nummer
> fra den på soundtracket til Playstation-spillet Wipeout som jeg syntes
> var fedt.
> Jeg tror ikke den har været på CD spilleren i dette årtusind.
>
> -Sune
>
Hej,

Jeg har nogle CDer fra 1987-88 de spiller alle fint - så de med de 5 år
passer ikke (ihvertfald ikeki alle tilfælde)

Mvh

Carsten



sniper_Nolight (28-09-2004)
Kommentar
Fra : sniper_Nolight


Dato : 28-09-04 18:04

> lol - beklager



> Så gamle CD'ere har jeg slet ikke. Så vidt jeg husker var den første CD
> jeg købte 'Exit Planet Dust' med Chemical Brothers. Der var et nummer fra
> den på soundtracket til Playstation-spillet Wipeout som jeg syntes var
> fedt.
> Jeg tror ikke den har været på CD spilleren i dette årtusind.

jeg tror mine ældste skiver er fra ca 1990 og de virker alle fint - mange af
dem er ret ødelagte - de er fra en tid med mange fester, med det i
baghovedet er de faktisk ret hårdføre - siden da er jeg blevet mere
seriøs musikelsker/samler, synes jeg godt jeg tør kalde mig og de cd'ere jeg
køber nu er alle ridsefrie og står som nye, hvilket jo yderligere forlænger
levetiden

jeg er ret overbevist om at det er cdr vi skal holde øje med - hvis 5 år er
grænsen er der et par af mine cdr jeg skal til at holde øje med - de
virker dog so far.
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight



Steen Schmidt (23-09-2004)
Kommentar
Fra : Steen Schmidt


Dato : 23-09-04 16:38

> Ja,men bagdelen ved cd'er er at de mister data over tid.

Mener du at selve skiven går i stykker? Det er korrekt, men en LP-plade
bliver til gengæld slidt af at blive afspillet - den mister så at sige
også "data" på den måde.

Mvh
Steen

XS (23-09-2004)
Kommentar
Fra : XS


Dato : 23-09-04 17:13


"Steen Schmidt" <ssc01@newmail.dk> skrev i en meddelelse
news:%4C4d.2807$244.1543@news.get2net.dk...
> > Ja,men bagdelen ved cd'er er at de mister data over tid.
>
> Mener du at selve skiven går i stykker?

Hvad mener du med går i stykker?Brud?Jeg taler om at cd'erne begynder at
hakke og muldre.Intet synligt i vejen med dem.Jeg vil dog indskyde at jeg
syntes problemet er størst med hjemmebrændte cd'er.Forstår ikke
hvorfor.Gætter på det kan have noget med brændehastigheden at gøre,men det
er intet andet end et vildt gæt.

Det er korrekt, men en LP-plade
> bliver til gengæld slidt af at blive afspillet - den mister så at sige
> også "data" på den måde.

Jamen dataen opløses ikke på vinyl.Min cd-afspiller vil ikke afspille alle
cd'er,min pladespiller afspiller alle plader.Det syntes jeg er en væsentlig
forskel.
Jeg har et par plader fra 60'erne der ikke har et støvkorn på sig fordi de
har tilhørt nogen før mig der passede på dem.Så det er alt efter hvordan man
vælger at behandle sine plader.

Mvh



sniper_Nolight (19-09-2004)
Kommentar
Fra : sniper_Nolight


Dato : 19-09-04 16:38


> Hvorfor ikke købe den på vinyl, det lyder meget bedre og holder bedre.

for det første vil jeg tro at det er noget nær umuligt at opdrive den på
vinyl... eller hvad?

.... desuden har jeg ingen pladespiller mere, så jeg "nøjes" med en god cd
indspilning
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408868
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste